نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. دى 1399 - 11:06
فعالان سیاسی و فرهنگی گچساران به مناسبت چهملین روز شهادت دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده دلنوشته‌ و جملات کوتاه در رثای این شهید والا مقام نوشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،فعالان سیاسی و فرهنگی گچساران به مناسبت چهملین روز شهادت دانشمند هسته ای شهید "محسن فخری زاده" دل‌نوشته‌ ها و جملاتی بیان کرده اند که در ادامه می خوانید.

عبدالرحیم رحیمی،فرماندار سابق گچساران:

همه عمر برندارم سر از این خمار مستی

 که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

در سپند( سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی) با شب بیداری،با غنی سازی،با یو سی اف و با فلان فرمول شیمیایی، معلم هسته‌ای ایران برای اعتلای این صنعت در عین گمنامی، تمام تلاش خود را بکار می گرفت.

 شهید محسن فخری زاده شاید برای مردم، شهره‌ای آشنا نداشت، اما جان صنعت هسته‌ای و قاعده‌ گفتمان ایران در عرصه های بین المللی و داخلی بود.

 دانشمندی که وصفش را منافقین و دشمنان ایرانزمین خوب میدانستند و طرح حذفش را کلید زدند.

غافل از بذرهای نو شکفته خاک انقلابی گرا و دانشمند خیز.دارنده‌ نشان نصر و مدال خدمت از سوی مقام معظم رهبری و ریاست جمهور؛صندوقچه‌ اسرار‌، شمع جمع دانشمندان هسته‌ای،که از حضورش محروم شده‌ایم...

 به خداوندگار هستی سوگند که شمع ما روشن خواهند ماند با فخری زاده‌ای دیگر لیکن رو سیاهی را دشمنان این خاک به یادگار خواهند برد.

ریحان محمد پور دهبزرگ،فعال سیاسی

بنام خدای مهربان

مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ

 وَما بَدَّلوا تَبديلًا

 سردار دیگری خون خود را به پای درخت استوار و تنومند انقلاب ریخت تا تنومندتر از همیشه، در برابر بی‌عدالتی‌های جهان استوار باقی بماند. دکتر فخری زاده به خیل هم‌رزمان شهیدش در بهشت برین پیوست و دعوت حق را لبیک گفت .اما از او باید درسی آموخت که دنیای امروزمان تشنه آن است. او در چهار دهه گذشته برای بسیاری از ایرانیان تا لحظه شهادت ناشناخته بود.

چه انسان والا مقام و عزیزی که این‌گونه بزرگوارانه در خدمت وطن خود بوده است.و با نقش ارزنده خود در پیشرفت تکنولوژی نظامی و اتمی لرزه بردشمنان نظام و انقلاب انداخته بود.

دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب با این اقدامات خود درخت انقلاب را تنومندترکرده و هزاران سلمیانی و فخری زاده از دل شاخ و برگ این درخت ارزشمند رویش پیدا خواهند کرد.                                    

غلامرضا پاکدل،مدیرعامل اسبق نفت وگاز گچساران:

فیزیکدان هسته ای، رییس سازمان پژوهش های نوین دفاعی و یکی از پانصد قدرتمندترین افراد جهان بر اساس گزارش نشریه فارس پالیسی را تحریم کردند تا به زعم خودشان محدودش کنند ولی او بر فراز آسمان ها به پرواز در آمد و جاودانه شد تا هر جا نامی از بشریت است چون شمعی بدرخشد.

رحیم محمدی،فعال سیاسی و فرهنگی گچساران:

فخری زاده،همان دانشمندی که بی ادعا در گمنامی برای سربلندی و عزت ایران و اسلام از همه چیز خود گذشت؛ این بود که بعد از شهادتش مردم فهمیدند چه گوهر گرانبهایی را در کمال ناباوری از دست دادند و شهید فخری زاده خود را وقف تحقیقات وفن آوری برای سربلندی و عزت ایران اسلامی کرد و این همان رمز با خدا معامله کردن در کمال مردانگی است.

محمود اسدپور،عضو سابق شورای شهر گچساران:

شهید فخری زاده مایه فخر و مباهات مردم ایران؛ دانشمندی که گنجینه  بزرگی بوده و تاریخ هرگز از یاد نخواهد برد این رادمرد را . هر کسی که آمریکا و اسرائیل را عصبانی کند پس معلوم است که کار و دستاوردش مثبت بوده است،پس تا قیامت داغدار این مرد و مردان بزرگی همچون او خواهیم بود.

ابوالحسن غلامی،جانباز قطع عضو گچسارانی:

جاودانه بادفخرایران

محسن فخری زاده کابوس دشمنان علم ودلاوری ایران وایرانی

چهل روز از عروج دانشمند گمنام ایران زمین سپری شد.

روزها و ساعتهایی که برای او جشن و برای ما عزا بود.

فخر به جمع افتخارات ایران اسلامی ملحق شد ولی ملت ما از وجود دانش و شجاعت او محروم شد.

شهادت گوارای وجود نازنینت ای قهرمان بی نام ونشانم.

ایران بزرگ را بیمه کردید و انقلاب اسلامی را زنده تر.

دشمنان ملت بی نظیر ایران صفحه ای به صفحات ننگین خود افزودن و کتاب قطور عزت و دانش ما را نیزقطورتر کردند.

سید قدرت الله بیعت اصل،فعالی سیاسی و فرهنگی گچساران:

شهید فخری زاده، یکی از ستون های خیمه  هسته ای کشور بود.

شهید فخری زاده دریای بیکران علم و یکی از بهترین گنجینه های هسته ای انقلاب بود.

شهید فخری زاده شخصیت نادر هسته ای بود که سران استکبار از اقتدار و علوم و فنونش وحشت داشتند.

حجت الاسلام عبدالمجیدکرمی،فعال سیاسی و فرهنگی گچساران:

شهادت گوارای وجودت باد ای فرمانده هسته ای، بی گمان امروز به مراد دل خویش رسیده ای و ایران و ایرانی به وجود پر خیر و برکت تو افتخار می کند.

امروز خون یک دانشمند هسته ای آنهم از جنس  ایرانی اش ریخته شده است ولی پشت بند آن هزاران بلکه میلیونها دانشمند هسته ای همچون شما و سردار دل ها سلیمانی در سراسر این گیتی به پا خواسته و برای انتقام از خون مقدس و پاک تو آزادمردانه آماده هر گونه دفاع و انتقام خواهند بود تا با دست در دست نهادن یکدیگر ایرانی آباد و یکپارچه داشته باشیم که دشمن حتی در خواب خوشش هم نتواند عبور از این سد مستحکم را ببیند.

محمد رضا محمودی، مداح اهل بیت علیهم السلام:

سلام برشهیدحاج محسن فخری زاده، عزیزی که به گفته فرزندش ۲۱ سال هرموقع بابایمان بیرون می رفت منتطرخبرشهادتش بودیم وهرلحظه دلواپس و نگرانش بودیم. آری آسایش ما مرهون این شهیدان و استقامت خانوادهایشان خواهد بود پس همه باصلابت راهشان را ادامه دهیم.

گفتنی است شهید "محسن فخری زاده" رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بعدازظهر روز جمعه هفتم آذر ماه در حمله عناصر تروریست مسلح به خودرو حامل وی به شهادت رسید. 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها