نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. شهريور 1399 - 19:22
افتتاح قطعه سوم بزرگراه بابامیدان_گچساران_بهبهان به طول 40کیلومتر و نیز بازدید از رینگ بافت فرسوده گچساران از مهمترین برنامه های حضور وزیر راه و شهرسازی در گچساران بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، امروز و با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مهدی روشنفکر، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد،دنا و مارگون، حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آیین افتتاح عملیات تکمیلی بزرگراه گچساران خیرآباد با حضور وزیر راه و شهرسازی، مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمدگفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 2000 میلیارد ریال و به طول 40 کیلومتر افتتاح شد،این بزرگراه بخشی از بزرگراه بابامیدان-گچساران-بهبهان است که بخشی از آن در سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ بهره برداری شد.

وی افزود: این جاده مهم بخشی از کریدور ارتباطی خوزستان به فارس است ، جنوب غرب را به شرق کشور متصل می کند و یکی از مسیرهای پرترافیک جنوب ایران محسوب می شود.

طرح چهار خطه بابا میدان، گچساران به بهبهان بیش از ۱۵۰ کیلومتر طول دارد. ۱۰۸ کیلومتر از این جاده در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۲۵ کیلومتر در استان فارس و ۱۷ کیلومتر آن نیز در استان خوزستان قرار دارد.

همچنین نیک اقبالی در آیین افتتاح قطعه سوم بزرگراه بابامیدان_گچساران_بهبهان گفت:خوشبختانه در گچساران کارهای بزرگی در حوزه زیرساخت ها و بخش راه صورت گرفته است که گچساران در آینده به یک چند راهی بزرگ برای عبور و مرور ‌در کشور تبدیل خواهد شد.

وی افزود:بافت فرسوده گچساران به عنوان پایلوت یک کار برجسته است که پروژه در حال انجام است.

 در ادامه نیز حجت الاسلام سید محمد موحد گفت: پروژه جاده پاتاوه _دهدشت که امروز آقای وزیر  بازدید کردند ،یک پروژه بسیار با اهمیتی است که از حضور آقای وزیر نیز تشکر می کنیم و عرض می کنیم که راه برون رفت این منطقه که در سفر حضرت آقا به استان نیز محقق شده بود و تلاش های فراوانی هم صورت گرفت؛ که اگر این پروژه نیز انجام نمی گرفت استان در محرومیت می ماند.

وی افزود:امروز ما هم آمده ایم در گردونه استان هایی که صاحب دارند و گویا یک جرقه نوری در استان روشن شده است.

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه،بهمئی ، چرام و لنده تصریح کرد:تحرکی که امروز در پروژه دیده ایم بسیار مطلوب است و اما بحث دیگر هم تزریق نقدینگی به پروژه است که همه به نوعی منتظر این امر هستند.

وی تاکیدکرد:بنابراین تحرکی که در این چند ماهه در پروژه پاتاوه به دهدشت داشته ایم قابل مقایسه با قبل نیست و ان شالله همه وعده ها نیز عملی شوند و شاهد بهره برداری از این پروژه به زودی و در آینده نزدیک باشیم.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد درادامه نیز گفت:امروز میزبان یکی از توانمندترین وزرای دولت هستیم،و شاهد بازدید از ابر پروژه راه پاتاوه _دهدشت بوده ایم‌که از برکات سفر مقام معظم رهبری  به استان است.

وی افزود:در گچساران کارهای بزرگی در حوزه راه و شهرسازی داریم و در همین بافت فرسوده حدود ۱۵۰۰واحد به بهربرداری رسیده است که بقیه موارد نیز در حال اقدام است.

کلانتری گفت: امروز قطعه راه شریانی شیراز_گچساران_ اهواز که خوشبخانه به بهره برداری خواهد رسید وفقط ۱۰کیلومتر دیگر باقی خواهد ماند که از زحمات جناب تاجگردون نماینده گچساران وباشت به خاطر خدمات شان هم قدردانی می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارهای بزرگی در دولت تدبیر و امید انجام شده از جمله در بخش بهداشت و درمان،در بخش مسکن،در بخش انرژی و...که خوشبختانه مردم عزیز ما علی رغم مشکلات و کمبودها، منصفانه قضاوت می کنند که در بخش های مختلف چه خدماتی مطلوبی انجام شده است و قدرشناس خواهند بود.

وی گفت:در بحث تونل دیل نیز آزمایشات بخشی از پروژه خوب جواب داده و منتظر جواب باقی ازمایشات هستیم که ادامه کار را بزودی آغاز کنیم.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی درادامه  هم گفت: طول بزرگراه های کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای دولت حدود ۵۰ کیلومتر بوده که امروز طول بزرگراه های این استان به ۲۲۰کیلومتر خواهد رسید و این نهضت توسعه همچنان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: جاده اصلی پاتاوه _دهدشت که مسیری راهبردی است نیز برای مردم ماندگار خواهد بود و یک گام مثبت برای توسعه و پیشرفت این استان به شمار می رود.

وزیر راه و شهرسازی گفت:در دولت نیز  پروژه های در دست اقدام را به صورت متوازن دنبال می کنیم که شریان های اصلی و اقتصادی را در اولویت قرار داده ایم که راه اصلی پاتاوه _دهدشت از این دست اقدامات است.

وی خاطر نشان کرد: گام دوم اقدامات متوازن نیز برای رعایت عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی است که سعی می کنیم سرانه برخورداری استان ها را به هم نزدیک کنیم و کیفیت بخشی به زندگی مردم را نیز داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکیدکرد: حجم فعالیت های دولت درتوسعه زیرساخت جای شکرگذاری دارد و این نیست که بخواهیم خودستایی کنیم و در این شرایط سخت تحریم ها ما همواره توانسته ایم به رغم این همه تحریم ،روند توسعه را دریک مقیاس فوق العاده دنبال کنیم.

وی در ادامه با اشاره به خطوط ریلی درکشور گفت: خطوط ریلی از حدود۱۰هزارو ۴۰۰کیلومتر تا پایان دولت دوازدهم به ۱۵هزار کیلومتر خواهد رسید.

اسلامی تاکیدکرد:همه این پروژه ها حکایت از یک اراده مصمم و عزم جدی است که با مشارکت و پیگیر های همه عزیزان صورت گرفته است وامیدواریم در این حرکت رو به جلو وقفه ایجاد نشود.

بازدید خودرویی وزیر راه از رینگ بافت فرسوده گچساران و نیز اهدای دسته گل به مهدی روشنفکر،نماینده بویراحمد،دنا و مارگرون از طرف چند تن از کارکنان شرکت نفت و گاز گچساران آنهم به صورت خودجوش ،بخشی دیگری از حواشی های این آیین ها در گچساران بود.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها