نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. مرداد 1398 - 6:00
مدیر کل مدیریت بحران استان گفته است که این زلزله تا کنون خسارات جانی نداشته و فقط تعداد ۵ نفر مصدوم سطحی در بیمارستان شهید رجایی گچساران ثبت شده است که عمدتاً خسارات جرئی ناشی از ترس زلزله که در حین فرار با در و پنجره و شیشه برخورد کردند که به صورت سرپایی پانسمان و مداوا شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ساعت 21 دقیقه بامداد امروز دوشنبه 14مرادماه زلزله ای با قدرت 5.2 در مقیاس ریشتر شهرستان گچساران در استان کهگیلویه وبویراحمد را لرزاند و شدت این زلزله به گونه ای بود که شهرستان های چرام،کهگیلویه، لنده و باشت آن را احساس کردند.

 بزرگی: 5.2
 محل وقوع: استان کهکیلویه و بویر احمد - حوالی چرام
 تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1398/05/14 00:21:18
طول جغرافیایی: 50.79
عرض جغرافیایی: 30.59
عمق زمین‌لرزه: 10 کیلومتر
 نزدیک‌ترین شهرها:
18 کیلومتری چرام (کهگیلویه وبویر احمد(
26 کیلومتری دوگنبدان (کهگیلویه وبویر احمد(
31 کیلومتری دهدشت (کهگیلویه وبویر احمد(
 نزدیکترین مراکز استان:
76 کیلومتری یاسوج
184 کیلومتری بوشهر

این در حالی بود که سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر کهگیلویه و بویراحمد در همان دقایق اولیه زلزله گفته بود که به محض وقوع زلزله در مناطقی از استان ۶ گروه ارزیاب هلال‌ احمر به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وی بیان کرده بود که گزارش‌های اولیه حاکی از ترک‌ خوردگی برخی دیوارهای قدیمی در گچساران را دارد.

هرچند خوانپایه ،فرماندار گچساران نیز در گفتگو با رسانه ها تصریح کرده بودکه به محض وقوع زمین لرزه به ستاد بحران شهرستان آماده باش اعلام شد و خوشبختانه تاکنون خسارات جانی و مالی گزارش نشده است.

خوانپایه بیان کرده بود که زلزله در دقایق اولیه موجب قطع برق برخی از مناطق این شهرستان شده بود که به همت نیروهای شرکت برق این مشکل نیز برطرف شد.

وی گفته بودکه بر اثر زمین لرزه بخشی از کوه در منطقه دیل در محور گچساران به چرام ریزش کرد اما به کسی خسارتی نرسید و گروه های راهداری در حال جمع آوری سنگها و پاکسازی این محور هستند.

فرماندار گچساران نیز درادامه شایعه تخلیه برخی روستاها را تکذیب کرده و بیان کرده بود که اکنون اوضاع در گچساران آرام است و اعضای ستاد بحران در آماده باش کامل هستند.

اگر چه مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفته است که سد کوثر مشکل خاصی ندارد و هیچ خطری سازه استراتژیک سد کوثر را تهدید نمی کند.

علی داوودی مهر بیان کرده هم اکنون ۱۰۰درصد از ظرفیت سد مخزنی کوثر در این شهرستان با بارندگی های سال زراعی جاری آبگیری شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای استان نیز گفته است که  از هشتم مرداد ماه رهاسازی آب سد کوثر با دبی ۳۰ متر بر ثانیه به مدت هشت روز و به میزان ۲۰ میلیون متر مکعب بر ثانیه آغاز شد.

وی نیز بیان کرده به همت همکاران فنی ما در سد کوثر وضعیت سد مشکل خاصی ندارد و هیچ خطری این سازه استراتژیک را تهدید نمی کند.

با این تفاسیر نیز مدیر کل مدیریت بحران استان هم در گفتگو با رسانه گفته است که این زلزله تا کنون خسارات جانی نداشته و فقط تعداد ۵ نفر مصدوم سطحی در بیمارستان شهید رجایی گچساران ثبت شده است که عمدتاً خسارات جرئی ناشی از ترس زلزله که در حین فرار با در و پنجره و شیشه برخورد کردند که به صورت سرپایی پانسمان و مداوا شدند.

وی نیز تصریح کرده اینکه کانون زلرله از نظر موسسه ژوفیزیک کجا باشد یک بحث است ولی اولویت مدیریت بحران کانون خسارات است و احتمال دارد کانون زلزله یک جا باشد ولی کانون خسارات جایی دیگر باشد، لذا ما در اینگونه مواقع سریعا با مسئولین محلی تماس گرفته و خسارت را بررسی می کنیم.

محمدی تبار با اشاره به اینکه برخی ها در شرایط بحران به عمد اخبار ناصحیح و نگران کننده منتشر می کنند بیان کرده که انتشار این اخبار باعث بهم زدن آرامش و افکار عمومی می شود و لذا لازم است دادستان محترم استان به این مسائل رسیدگی و برخورد نمایید.

مدیر کل ستاد بحران استان در ادامه نیز گفت است که زلزله اصلأ قابل پیش بینی نیست و هیچ تکنولوژی در دنیا قدرت پیش بینی زلزله را ندارد،با مسئولان شهرستان های چرام و گچساران و سایرشهرستان ها نیز  در تماس هستیم که تاکنون گزاش حاد و نگران کننده ای نبوده است  ، مردم هم به شایعات و اخبار کذب توجه نکنند.

محمدی تبار در ادامه افزود است که در فرمانداری گچساران مستقر و مرتب با فرمانداران چرام و کهگیلویه و دیگر مناطق در تماس هستیم، لذا از مردم می خواهیم ضمن حفظ آرامش خود خسارات ناشی از زلزله را به منازل مسکونی به فرمانداری های محل زندگی خود گزارش دهند.

انتهای پیام
 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها