نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. مرداد 1394 - 10:27
شب در تماس تلفنی با فرماندهان قرارگاه مرکزی کربلا صحبت کردم. معلوم شد در یک محور نیروهای قرارگاه عملیاتی فتح خوب عمل کرده‌اند.

به گزارش آفتاب جنوب,

عملیات رمضان با مقاومت سرسختانه دشمن روبرو شده بود به طوری که هر لحظه فشار سپاه سوم ارتش بعث بر نیروهای ایرانی بیشتر می‌شد. از سوی دیگر نیروهای خودی با تمام توان برای تحقق اهداف عملیات تلاش می‌کردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخشی از خاطرات سال 1361 خود وضعیت عملیات را اینگونه تشریح می‌کند:

چهارشنبه 23 تیر

ساعت هفت صبح آقای محسن رضایی از قرارگاه (مرکزی کربلا) تلفن کرد و گزارش جبهه را داد و گفت: قرارگاه فتح به هدف خود رسیده ولی سایر قرارگاه‌ها ضعیف عمل کرده‌اند. از دفتر امام هم تلفنی (تماس گرفتند) و از من اطلاعات خواستند. معلوم شد که تا ساعت 6 صبح پانصد اسیر گرفته‌ایم.

هواپیماهای (بمب‌افکن ارتش) عراق به شهرهای خرم‌آباد، باختران و ایلام حمله کرده و حدود 45 نفر را شهید و صدها نفر را مجروح و ده‌ها خانه را ویران کرده‌اند. این عکس‌العمل ناشی از وخامت وضع نظامی عراق در جبهه است. تا شب خبرهای گوناگونی از جبهه می‌رسید.

شب در تماس تلفنی با فرماندهان قرارگاه مرکزی کربلا صحبت کردم. معلوم شد در یک محور نیروهای قرارگاه عملیاتی فتح خوب عمل کرده‌اند و تا 15 کیلومتر پیشرفت کرده‌اند ولی به خاطر ضعف عملکرد در سه محور دیگر عقب‌نشینی کرد‌ه‌ایم و حدود 10 کیلومتر در یک محور و سه کیلومتر در محور دیگر در خاک عراقیم.

گزارش‌ها را از مجلس آوردند و تلکس‌ها را از دفتر اما هنوز عکس‌العمل دنیای عرب و غیر عرب در قبال آغاز تهاجم ما به خاک عراق روشن نیست.
 

منبع: فارس

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها