نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. شهريور 1393 - 10:30
پلیس ایالت شیکاگو دیشب 2 مرد جوان را در دو حادثه‌ جداگانه در شهر شیکاگو با شلیک تیر از پای در آورد.

به گزارش آفتاب جنوب،به نقل از خبرگزاری رویترز، دیشب در دو حادثه جداگانه تیرانداز در شهر شیکاگو، پلیس آمریکا دو جوان 17 و 19 ساله را کشت.

بر اساس اعلام پلیس، در حادثه اول، پلیس پس از اطلاع از حضور افراد مسلح در بخش غربی شهر، به این مکان اعزام شد و یکی از این مردان مسلح که 19 سال سن داشت، در حالی قصد داشت از پلکان اضطراری یک مجتمع بالا رفته و بگریزد، با فرمان ایست پلیس مواجه شد و در حالی که سلاح خود را به سمت افسران پلیس نشانه رفته بود، هدف گلوله قرار گرفت و جان باخت.

در حادثه دوم، پلیس با اطلاع از درگیری مسلحانه دو گروه از مردان جوان در منطقه جنوب شهر شیکاگو، برای بررسی موضوع به این محل رفتند که به ادعای پلیس، یکی از مردان مسلح که 17 سال سن داشته، به فرمان پلیس برای زمین گذاشتن سلاح خود توجهی نمی کند و پس از نشانه رفتن سلاح به سمت پلیس، بر اثر شلیک پلیس کشته می‌شود.

موضوع شدت عمل پلیس آمریکا در برخورد با جرائم خیابانی و به کار بردن سلاح‌های سنگین مورد استفاده سربازان در خطوط مقدم برای برخورد با قانون‌شکنان شهری، پس از کشته شدن مایکل براون ، جوان 18 ساله سیاه‌پوست در شهر فرگوسن ایالت میسوری و اعتراضات طولانی مدت مردمی، مورد توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفته است.

منبع:فارس

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها