نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. مرداد 1393 - 14:26
مربی آموزش مبانی دینی اداره تبلیغات اسلامی گچساران گفت: دین مبین اسلام در راستای سالم‌سازی و بهبود زندگی انسان‌ها دستورات پربار و ویژه‌ای از جمله توصیه‌های اخلاقی اسلام را در شیوه رفتاری و گفتاری بیان نموده ودر حقیقت دین مبین اسلام راهنمای انسان ها در تمام ابعاد زندگی است.

به گزارش آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام عبدالله صالحی صبح امروز در حاشیه دوره آموزشی اصناف با محوریت آداب و دستورات زندگی اسلامی که در سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی گچساران برگزار شد، اظهار کرد: همه مردم باید دستورات اسلام در خصوص سالم‌سازی زندگی را محور زندگی خود قرار دهند.

 

وی افزود: دین مبین اسلام در راستای سالم‌سازی و بهبود زندگی انسان‌ها دستورات پربار و ویژه‌ای از جمله توصیه‌های اخلاقی اسلام  را در شیوه رفتاری و گفتاری بیان نموده ودر حقیقت دین مبین اسلام راهنمای انسان ها در تمام ابعاد زندگی است.

 

مربی آموزش مبانی دینی اداره تبلیغات اسلامی گچساران  ادامه داد: دین اسلام از موضوع کسب تجارت و مخارج زندگی تا مجموعه‌ای از بایدها و نبایدهای شرعی را به‌عنوان دستوراتی زیبا از یک زندگی مطلوب و سالم را پیش‌روی خانواده‌ها و افراد قرار داده است.

 

صالحی یکی از راه‌های تامین مخارج زندگی انسان‌ها را کسبو‌کار دانست و تصریح کرد:  اسلام احکام و قوانینی در راستای کسب روزی صحیح و حلال به انسان نشان داده است که از آن جمله می‌توان رابطه صداقت، درستی و عدالت در روابط اقتصادی میان افراد، تامین مصالح فردی و اجتماعی، جلوگیری از هرج‎‎ومرج و اختلافودرگیری را نام برد.

 

وی عدالت را عامل مهمی در کسب‌وکار برشمرد و اظهار کرد: جامعه حیات انسانی در سایه اجرای عدالت تحقق یافته و در سایه عدالت است که هر کس به حق خودمی رسد.

 

صالحی با اشاره به فرمایش امام علی (ع) مبنی بر اینکه با رعایت عدالت مال چند برابر می‌شود، بیان کرد: جامعه‌ای به بلوغی از معنویت و تعالی خواهد رسید که مشمول عنایت پروردگار و دعای مخلوق قرار گیرد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد:اسلام پیروان خود را با آموزش مسائل کلی اعتقادی و عبادی رها نمی کند بلکه گام به گام با آنان است و برای آنان چه در زندگی شخصی و چه در زندگی اجتماعی برنامه دارد و در این برنامه هایی که برای اداره زندگی شخصی واجتماعی انسان مسلمان ارائه می دهد هم نکته های ریز را مورد توجه قرار می دهد و هم نکته ها و مسائل کلان را.

 

صالحی اظهارکرد:انسان مسلمان باید تمامی زوایای زندگی خود را با دستورها و آیینها و احکام نورانی اسلام بیان کند تا در ردیف انسان کامل و مسلمان شایسته در بیاید.

 

مربی آموزش مبانی دینی اداره تبلیغات اسلامی گچساران بهترین روزی حلال را در راستای کسب معنوی در سایه عدالت برشمرد و افزود: بنا به فرموده مولای متقیان امام علی(ع) هیچ تجارتی در جهان همانند عمل صالح و هیچ سودی مانند ثواب الهی پیدا نخواهد شد.

 

صالحی در پایان ضمن تقدیر ازاداره تبلیغات اسلامی گچساران در راستای برگزاری این دوره‌های آموزشی، ابرازکرد: برگزاری چنین دوره‌هایی جهت آموزش و یادآوری مبانی دینی اسلام در همه زمینه‌های زندگی که کسب‌و‌کار مهم‌ترین آن بوده لازم و ضروری است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها