نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. مرداد 1393 - 20:22
در حالی که بر اساس قوانین اسلام و هم چنین حفظ کرامت زنان برای آنها بهتر است در محیطی آرام از لحاظ روانی و شرعی کار کنند، خبرگزاری دولتی ایسنا در اقدامی عجیب طرح تکریم بانوان توسط شهرداری را زیر سوال برده و آن را معادل خانه نشینی

به گزارش آفتاب جنوب،به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا چندی پیش "طرح اکرام زنان در محیط کار"  توسط شهرداری تهران اجرایی شد که این اقدام با هیاهوی برخی رسانه ها و جریانات خاص سیاسی مواجه شد.

این طرح که هدف اصلی آن اکرام بیشتر مقام زن است در شهرداری تهران به عنوان اولین دستگاه اجرا شد و بلافاصله موجی از انتقاد توسط برخی مخالفان محمد باقر قالیباف  آغاز شد.

نکته جالب این است که رسانه های معاند نظام و اپوزیسیون در اقدامی گسترده اقدام به تخریب این طرح کردند و مسائل حقوق بشری را پیش کشیدند.

منتقدان بدون توجه به منفعت اجرای این طرح و به بهانه های واهی سعی در تخریب شهرداری تهران و به ویژه شخص قالیباف دارند و در راه دست یابی به این هدف سیاسی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

اما در این بین خبرگزاری دولتی ایسنا نقش پر رنگی ایفا کرده است. این رسانه خبری هر روز در مصاحبه های مختلف با برخی افراد و در گزارشاتی این اقدام شهرداری را محکوم کرده و آن را نادرست می‌داند.

با توجه به اینکه این اقدام منطبق بر شرع است و در عین حال حفظ کرامت زن را بدون محدود کردن وی در پی دارد ، این رسانه دولتی با سیاسی کردن این اقدام سعی در بهره برداری هدفمند از موضوع تفکیک محل کار زنان و مردان در شهرداری دارد و این درحالی است که بسیاری از صاحب نظران و مسئولان این اقدام را تایید کرده و آن را بنا به دلایل موثق باعث حفظ کرامت زن دانسته اند.

البته پیش از این نیز این رسانه خبری اخبار و مطالب مختلفی علیه شهرداری تهران و شخص قالیباف منتشر کرده ولی باید به این نکته توجه شود که نباید برای دست یابی به مقاصد سیاسی از هر موضوعی به ویژه مسائل اجتماعی و سودمند برای مردم سو استفاده کرد. از این رو انتظار می‌رود مسئولان ایسنا در نحوه ارائه مطالب و مواضع خودشان تجدید نظر کرده و این رویه را اصلاح کنند تا به رسالت اصلی و خبری ایسنا خدشه‌ای وارد نشود.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها