به گزارش آفتاب جنوب ،به نقل از اقتصاد آنلاین، در میان انبوهی از آگهیهای استخدام در سایتها و روزنامههای مختلف، سهم شغل بازاریابی قابل توجه است. در این مورد به نظر میرسد بازاریابهای حضوری درآمد بالاتری نسبت به بازاریابهای غیرحضوری و تلفنی دارند.
بازاریابها در بخشهای متفاوت و نقاط مختلف شهر از حقوق و مزایای متفاوتی برخوردار هستند. یکی از شرکتهای پخش لوازم آرایشی و بهداشتی برای بازاریابهای حضوری و غیر حضوری یک میلیون و 200 هزار تومان حقوق پایه با هفت درصد پورسانت و بیمه تامین اجتماعی در نظر گرفته است. سقف پورسانت این شرکت به سه میلیون تومان میرسد.
یک شرکت بیمه نیز برای بازاریابها آگهی 892 هزار تومانی حقوق پایه همراه با بیمه و پورسانت در نظر گرفته است. این در حالی است که بیشتر شرکتهای بیمهای بدون در نظر گرفتن حقوق ثابت به بازاریابهای خود، فقط پورسانت پرداخت میکنند و در صورتی که بیشترین جذب را داشته باشند، در سه ماه پس از شروع به فعالیت، میتوانند از مزایای بیمه و پایه حقوق برخوردار شوند.به گزارش اقتصادنیوز، در مناطق پایین شهر تهران نیز حقوق کمتری برای بازاریابها در نظر گرفته شده است. برای مثال یکی از دفاتر بیمه فقط حقوق پایه 300 هزار تومان بدون پورسانت در نظر گرفته یا یک شرکت ساختمانی 500 هزار تومان حقوق پایه و پورسانت در نظر گرفته است. یکی از کارشناسان این شرکت میگوید سقف پورسانت این شرکت به 700 هزار تومان میرسد.
آن طور که بررسیها نشان میدهد استخدام برای بازاریابی نیاز به تحصیلات چندانی ندارد و تنها سابقه کار در آن بخش دارای اهمیت است. به گفته یکی از شاغلان در این بخش، بیشتر زنان تحصیل کرده نیز به دلیل بیکاری و نبود شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود در این حوزه فعالیت میکنند که البته از نظر مالی چندان رضایت آنها را نمیتواند تامین کند.
انتهای پیام/ن
نظرات کاربران