نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. اسفند 1398 - 18:06
معجزه طبیعت برای پیشگیری از سرطان؛
پیچ و تاب عطر بهارنارنج در بام نفت ایران+تصایر
درمان اختلالات خواب،درمان اختلالات دستگاه گوارش، رفع سنگ کلیه، تقویت سیستم ایمنی بدن، کنترل تشنج ها و حمله قلبی و نیز درمان سردردهای عصبی تنها نمونه ای از “خواص بهارنارنج” و دمنوش آن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،نارنج، درختی است که از شکوفه تا میوه اش قابل استفاده است، طبع بهار نارنج گرم و خشک است و برای افرادی با طبع سرد، بسیار مناسب است و این گیاه سرشار از ویتامین های مختلف مثل ویتامین B،D وC است.

 بهار نارنج همان شکوفه درخت نارنج است که در اوایل فصل بهار باعث زیباتر شدن این درخت می شود و در فصول پاییز و زمستان این درخت ، میوه نارنج می دهد.میوه، گل و برگ این درخت پر از خاصیت است و شکوفه های کوچک این گیاه عطری مسحور کننده دارد که در صنعت عطرسازی و ساختن اسانس، انواع نوشیدنی های فصلی و عرق های گیاهی و همچنین در تهیه مربا، گز، سوهان و… کاربرد بسیار زیادی دارد.

بهار نارنج سرشار از آنتی اکسیدان است که از بدن در مقابل رادیکال های آزاد محافظت کرده و موجب کاهش خطر ابتلا فرد به بیماری های جدی و مزمن و در نهایت موجب تقویت سیتم ایمنی بدن می شود. همچنین دمنوش بهار نارنج دارای خواص ضد التهاب و ضد آلرژی است؛ بنابراین مصرف چای و دمنوش این گیاه ، در درمان و پیشگیری از سرطان مفید است.

با این تفاسیر ،این روزها نیز عطر شكوفه های بهار نارنج در باغات مرکبات و نیز مناطق شهری گچساران پیچیده است و برخی از مردم این دیار نیز به جمع آوری گلبرگ های آن پرداخته تا در تهیه مربا و یا دمنوش استفاده كنند.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها