نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. آبان 1397 - 12:57
با حضور فرمانده قرارگاه عمار برگزار شد؛
چهلمین سالگرد قیام مردمی 19آبان درگچساران+تصاویر
مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد قیام مردمی 19آبان 57درگچساران با حضور حجت الاسلام طائب، مسئول قرارگاه عمار در مسجد شهیدان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد قیام مردمی 19آبان 57درگچساران با حضور حجت الاسلام طائب،مسئول قرارگاه عمار، جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی،خانواده های معظم شهداء و با مداحی "محمد رضا محمودی" در مسجد شهیدان این شهرستان برگزار شد.

 عبدالرحیم رحیمی،فرماندارگچساران در این آیین اظهارکرد:شهرستان گچساران این افتخار را دارد در بین استان و جنوب کشور بیشترین شهداء را به انقلاب اسلامی هدیه داده است،این شهرستان 360 شهیدرا تقدیم نظام کرده در جریان انقلاب نیز 7نفر از جوانان این شهرستان بدست رژیم پهلوی به شهادت رسیدندتا امروز نظام جمهوری اسلامی بیمه باشد.

 وی افزود:مردم گچساران و جنوب کشور هیچ گاه حادثه  ۱۹ آبان سال 57 را فراموش نخواهند کرد، و ایستادگی امروز جمهوری اسلامی در تمامی عرصه‌ها به برکت خون شهداء است وقیام ۱۹ آبان ۵۷ گچساران به دلیل گستره، انسجام و تأثیر آن یک رخداد استثنایی در منطقه جنوب است.

رحیمی تصریح کرد:گچساران به دلیل داشتن تاسیسات نفت و گاز و همچنین استراتژیک بودن این منطقه نقش ویژه ای دارد و اعتصاب کارکنان صنعت نفت در آن روز موجب شد تا کمر رژیم طاغوت بشکند.

فرماندارگچساران اظهارکرد:اعتصاب آن زمان کارکنان صنعت نفت گچساران موجب شکستن کمر رژیم پهلوی شد و  در آن زمان امام خمین (ره) نمایندگانی را برای قدردانی به این شهرستان فرستاد و از عوامل تولید‌کننده نفت در گچساران خواست تا به اندازه نیاز کشور نفت تولید کنند.

وی افزود:در آن روزهای انقلاب  مردم انقلابی گچساران با دست خالی مقابل رژیم پهلوی ایستادند و 7نفر از جوانان انقلابی این شهرستان در این روز به شهادت رسیدند.

رحیمی خاطرنشان کرد: به شهادت رسیدن 7 نفر از جوانان انقلابی گچساران در حادثه ۱۹ آبان ۵۷ در مسجد شهیدان گچساران تاثیر مهمی در شکل گیری انقلاب داشت.

 شهید حسین کیامرثی،شهید حسین امینی،شهید رحمت الله بشارت،شهید مذکور پارسی، شهید غریب پرویزی، شهید سیدنجف بلادیان،شهید محمد فراشبندی از شهدای انقلاب اسلامی در گچساران هستند.

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها