نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. ارديبهشت 1397 - 7:59
همایش بزرگ فرهنگ و هنر ایل قشقایی‌های گچساران با حضور نماینده گچساران و باشت در مجلس و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن شهید بشارت این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،همایش بزرگ فرهنگ و هنر ایل قشقایی‌های گچساران با حضور غلامرضا تاجگردون، نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن شهید بشارت این شهرستان برگزار شد.

محمود کریمی، فعال سیاسی اصلاحطلب گچساران در این همایش خطاب به تاجگردون گفت: توانایی حضرتعالی بر کسی پوشیده نیست، شما از نمایندگان موفق  و چهره ملی هستید که در تصمیم‌گیری‌های کلان مملکتی نقش موثری دارید، مردم گچساران قدردان تلاش‌های شما هستند،حضرتعالی مطلع هستید که قشقایی‌ها بنیان‌گذار گچساران هستند، مدتی  است که از گچساران مهاجرت می‌کنند به عنوان نماینده گچساران آیا جواب این سوال را می‌توانید توضیح دهید؟.

قشقایی ها از تبیعض‌ها گله‌مند هستند

کریمی اظهارکرد: آقای تاجگردون دوستان قشقایی ما از تبیعض‌ها گله‌مند هستند در بعد اشتغال‌زایی تاکنون گله‌های وجود دارد اگر کار نیست برای هیچ‌کس نباید باشد در پتروشیمی، حراست نفت، در بهداشت درمان و همه ادارات در حق فرزندان محروم قشقایی اجحاف شده است.

وی افزود: انتظار ما قشقایی‌ها این است که در فرصت‌های ایجاد شده برای اشتغال جوانان قشقایی دوباره در بوته فراموشی قرار نگیرند.

این فعال سیاسی افزود: کاش به‌گونه‌ای عمل می‌شد که قشقایی‌ها که بنیان‌گذار گچساران هستند این عزیزان احساس نکنند که به این شهر تعلق ندارند، احساس امنیت داشته باشند و در این شهر بمانند تا شاهد روزی باشیم که گچساران نمونه کوچکی از ایران ما باشد و همه افراد با تنوع  هویتی و قومیتی زندگی کنند، روزی فقط یک قوم ساکن این شهر باشد و این زیبنده گچساران نیست.

کریمی با بیان اینکه ما به مفاخر ایلمان افتخار می‌کنیم، تصریح کرد: ما به آیت‌الله جهانگیرخان قشقایی، صولت الدوله قشقایی و به مدیرکل افسانه‌ای آموزش عشایر ایران مرحوم محمد بهمن‌بیگی، هنرمندان و نخبگان ایلمان افتخار می‌کنیم همانطوری که شما مقابل ۲۹۰ نماینده فرمودید من لرم و از پشت کوه آمدم و کلمات مرحوم بهمن‌بیگی استفاده کردید من نیز به نمایندگی از قشقایی‌ها می‌گویم من ترک، قشقایی‌ام و به آن افتخار می‌کنم.

مدیران قشقایی پاکدست هستند و توانمند

وی افزود: همانگونه که بهمن ‌بیگی فرصت خدمت  برای وی فراهم شد چتر حمایتی را نه تنها بر سرقشقایی بلکه برای ایران باز کرد انتظار می‌رود این میراث بهمن‌بیگی در ایران و خدمت‌گذاران استان ما نیز نهادینه شود، آقای تاجگردون دست نخبگان قشقایی را بگیر، مدیران قشقایی پاکدست هستند و توانمند.

کریمی گفت:انتظار داریم همانگونه که به ۴۶ نفر از جوانان قشقایی در سراسر ایران فرصت خدمت دادید به جوانان قشقایی به عنوان مدیران موجود اعتماد کنید و حمایتشان کنید.

فقر مطلق در بین قشقایی‌ها بیشتر از اقوام دیگر است

وی درادامه تصریح کرد:آقای تاجگردون فقر مطلق در بین قشقایی‌ها بیشتر از اقوام دیگر است.بزرگان قشقایی، سروران بنده از بنده گله‌مند هستند احساس می‌کنند من مشکلتشان را در خلوت با شما در میان نمی‌گذارم آیا خداوکیلی اینگونه است؟.

 

دیدگاه‌ها

واقعا بعید میدانم ایل بزرگ و اصیل قشقایی یک بار دیگر فریب نیرنگ بازیها و دغل بازیهای این مار خوش و خط خال را بخورند که اگر خوردند دیگر حجتی بر کسی نیست.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها