نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. آذر 1395 - 13:00
در سالروز رحلت پیامبر(ص) وشهادت امام حسن (ع)/
گچساران در سوگ رحلت پیامبر(ص) گریست+تصاویر
شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در گچساران در رثای غم جانسوز رحلت نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه وآله) وشهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) بر سرو سینه زدند واشک ماتم ریختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب ، ظهر امروز همزمان با فرا رسیدن 28 صفر، سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) مراسم عزاداری باشکوهی در مسجد صاحب الزمان(عج) گچساران برگزار شد.

در این مراسم معنوی، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام "ویسی و محمودی"  به نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداختند و حاضران در مراسم همراه با سینه زنی و عزاداری، در رثای پیامبر گرامی اسلام(ص) و فرزند پاکش امام حسن مجتبی (ع) اشک ماتم ریختند.

قرائت زیارت ازبعید رسول اکرم(ص) از سوی سوگواران از دیگر برنامه‌های مراسم امروز بود و مسئولین،خانواده‌های معظم شهداء و ایثارگران، نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان در این آیین عزاداری حضور برجسته داشتند.

درادامه حجت الاسلام پرویزخواجه زاده امام جمعه موقت گچساران در این آیین با اشاره به اهمیت تحلیل شخصیت و کرامات رسول اکرم(صلی الله علیه وآله) و ائمه اطهارعلیهم السلام ،گفت: الگوپذیری، اطاعت‌پذیری و عشق‌ورزی از سرچشمه زلال خاندان عصمت و طهارت از ویژگی‌های بارز رهروان و شیعیان واقعی است.

وی با بیان اینکه موفقیت در زندگی بستگی به میزان بهره گیری از الگوی مناسب داردو تلاش بدون سرمشق درست، پیامد نادرستی دارد،تصریح کرد:پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله) عالی ترین سرمشق اخلاقی برای دنیای بشریت است، چراکه الگو بودن ایشان از سوی خداوند مورد تأیید قرار گرفته است.

خواجه زاده با اشاره به این که قرآن مجید رسول گرامی(ص)را اسوه اخلاق و رفتار مسلمانان معرفی نموده است،افزود:خلق عظیم نبوی که عامل عمده نفوذ و محبوبیت ایشان در بین امت و علت اساسی موفقیت ایشان در نشر دین بوده، بارها مورد تمجید کتاب آسمانی قرار گرفته است.

 امام جمعه موقت گچساران درادامه بهترین سبک زندگی مسلمان واقعی را سبکی متاثر از زندگی پیامبر و خاندان بزرگوار او برشمردو گفت:امت اسلام وظیفه دارند از سیره و خصلت های فردی و اجتماعی آن حضرت پیروی نموده، و آن پیامبر رحمت و صاحب خلق عظیم را اسوه خود قرار دهند.

نماز جماعت ظهر و عصر نیز به امامت حجت الاسلام خواجه زاده در این مکان اقامه شد.

  تصاویر این آیین معنوی را در زیر مشاهده نمایید.

www.aftabejonoo.ir
www.aftabejonoo.ir
www.aftabejonoo.ir
www.aftabejonoo.ir
www.aftabejonoo.ir
www.aftabejonoo.ir

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها