نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. مرداد 1397 - 8:09
«شعار شایسته سالاری و توجه به نیروهای بومی که در عمل این مورد را خود مردم قضاوت خواهند کرد که در انتخاب مدیران و استاندار غیربومی و یا خروج مدیران موفق که شاید از روی ترس رقابت یا نگاه قومگرا بوده به عینه مشاهده می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید محمد قاضی نیا-در کتاب‌ها در مورد پدیده‌ پوپولیسم خوانده بودیم و می‌دانستیم ابزارهای عوام‌فریبی، فریبنده و پرکشش است. در سال‌های اخیر، پوپولیسم در ونزوئلا قدرت را به دست کسانی داد که آن کشور را به خاک سیاه نشانده‌اند و تقصیر را دائما به گردن خارجی‌ها می‌اندازند.

در انتخابات فرانسه، خطر پوپولیسم ماری لوپن فعلا از سر مردم کوتاه شده است؛ پوپولیسمی که بر بحث‌هایی کلی و غیردقیق، بر دروغ، عوام‌فریبی و برخورد ساده‌انگارانه با مسائل مبتنی است. بوریس جانسون و نایجل فاراژ مردم بریتانیا را با شعارهای پوپولیستی و اینکه قدرت را به شما برمی‌گردانیم، گول زدند و بریتانیا را پس از چند دهه همکاری با اروپاییان، از مزایای زندگی در اروپای متحد محروم کردند.

پوپولیسم ترامپ نیز جامعه‌ آمریکا را به مسیر انحرافی کشانده است. پس، شعارهای عوام‌گرایانه نه فقط میان کشورهای توسعه‌نیافته، بلکه حتی در کشورهای توسعه‌یافته، فریبنده و پرکشش است و خریدار دارد.

البته، وحشت عمیق‌تر حاصل چیزی بود که در تاریخ در مورد ریشه‌های سوسیالیست‌های ملی‌گرا، به‌ویژه در آلمان، خوانده بودیم. وحشت داشتیم از سرچشمه‌ کار پوپولیست‌هایی ‌که با آن شعارها شروع کرده بودند و آن‌گاه با عوام‌فریبی به مرحله‌ای رسیدند که آن فجایع ننگین را در تاریخ بشری باعث شدند.

فراتر از همه آنچه در تاریخ اتفاق افتاد می بینیم که در شهرهای محروم ایران هم این مهم در انتخابات مشاهده می شود. به عنوان نمونه نماینده فعلی شهرستان گچساران در انتخابات های مجلس شورای اسلامی با دادن  وعده ها از جمله «من کار شخصی انجام نمی دهم و کار عمومی انجام می دهم»، 

«استفاده الفاظی مثل باران که این باران درنهایت برای اقشار خاصی بوده است» ،«ایجاد اشتغال تا چهارسال آینده به میزان ده هزارنفر در گچساران تاریخ ۳مرداد ۹۵ پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز که آثار این آمار اشتغال را مردم لمس نکردند و مشاهده نکردند»، «شعار شایسته سالاری و  توجه به نیروهای بومی که در عمل این مورد را خود مردم قضاوت خواهند کرد که در انتخاب مدیران و استاندار غیربومی و یا خروج مدیران موفق که شاید از روی ترس رقابت یا نگاه قومگرا بوده به عینه مشاهده می شود.

مصداقی از این مورد را در وعده های تاجگردون در عملکرد سالانه به تاریخ ۶ اسفند۹۵ در پایگاه خبری عصر دنا مشاهده می شود که بیان نمودند:کسانی که شایسته هستند جایگاه خود را پیدا خواهند کرد و در نزد من اگر یک ترک زبان شایسته تر از برادر لرزبان من باشد قطعا آن ترک زبان شایسته انتخاب خواهد شد وبرادران و خواهران عزیز ترک زبان گول وسوسه برخی ها را نخورید و بدانید که ما برادر یکدیگریم و عزت و توسعه منطقه و مردم ملاکمان است.

همچنین در توجهات به مناطق خاصی همچون بوستان که یک شبه شهر می شود اما خیرآباد و لیشتر با این جمعیت باید درآرزوی تبدیل به بخش شدن بماند»خود را بعنوان یک پوپولیست و عوام فریب قهار معرفی نمود. بعنوان نمونه نزدیک به انتخابات دوره گذشته با روکشی های آسفالت بدون زیرسازی در روستاها و حضور نماینده فعلی در آن روستاها و یا حضور برادران ایشان در روستاها و دادن وعده ها به جمع آوری آرا پرداخته است.

 نمونه های دیگر که مخالف با شعار های ایشان می باشند می توان به روند استخدام ها در ادارات این شهرستان که بسیاری بدون معرفی یا طی کردن مراحل از اداره کار وارد ادارات شده اند و دریافت وام های کلان برای افرادی خاص و موارد متعدد دیگر اشاره کرد. اما برای این عوام فریبی ابزارها و سیستم های رسانه ای و تبلیغاتی باید هماهنگ و در دست باشند که در این مورد با نفوذ در پایگاه های خبری محلی و جمع کردن گروهی برای امر فعالیت در پایگاه های خبری و تبلیغات رسانه ای و شبکه های اجتماعی از هر تلاشی دریغ نکردند. اما مردم فهیم شهرستان و بزرگان طوایف بهتر از هر زمان دیگری عملکردها را در مقایسه با وعده ها مشاهده خواهند نمود.

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

در بین اقوام گرمسیری در گچساران فقط سه تا چهار نفر منافع میلیارد از تاجگردون در پروژه ها پیمانکاری می برند عامه مردم فقط رای دهنده و بی نصیب از منافع هستند.حتی در استخدام ها و کارهای شخصی و موردی .همه مردم این افراد را می شناسند چه کسانی هستند.الان هم سرگرم انجام پروژه ای پیمانکاری خود هستند شاید در فردای انتخابات این افرا د باعث وحدت مردم برای رای به تاجگردون شوند. چه فکرهای باطلی ؟؟؟ همه شعارهایی دروغ ایشان در انتخابات امروز عیان شده است .نیاز به گفتن نیست مردم آگاه هستند و همه خود میدانند که چه دروغ هایی به آنها گفته شد. انتخابات آینده با همه انتخابات ها متفاوت خواهد بود.اتش های زیر خاکستر هستند مردم .بعدها ای به پول و ثروت خویش می نازند .

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها