نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. مرداد 1396 - 18:15
کاش اینقدر که برخی از اعضای شورای پنج گچساران به جلسات شبانه و رایزنی های پشت پرده می روند بین مردم می رفتند و نظر ولی نعمتان خود را می پرسیدند و بر اساس آن تصمیم می گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید جواد فدائی-این روزها که گرمای هوا بیش از هر سال گچساران را داغ کرده در محافل سیاسی و اجتماعی و رسانه ای و کوچه بازار بحث داغتری پیرامون ساختمان مرمر و ناخدای آن وجود دارد که هر کدامشان تحلیل و دلیلی دارد برای خود.

انتخاب شهردار شهر مهمترین وظیفه اعضای شورا در هر دوره است کما اینکه برای بعضی ها تنها وظیفه است و اینکه خیلی ها پس از انتخاب شهردار کار خود را پایان یافته می دانند و بعد از آن پشت شهردار قایم می شوند و در پیروزی ها کنار شهردار و گاها شهردار را کنار زده و به تنهایی بر سکوی افتخار می ایستند و در شکست ها نیز شهردار را سیبل حملات کرده و طلبکارانه به او نیز می تازند انگار نه انگار خود آشپز این آش بوده اند.

در شهر دوگنبدان با توجه به بافت قومی و طایفه ای همیشه اعضای شورا بر اساس شاخص های غیر کارشناسی و غیر استاندارد انتخاب می شوند که بعضی اوقات این انتخاب ها تصادفا شایسته نیز هست و اغلب اوقات نیز …..

حال که پس از یک انتخابات پر حرف و حدیث و پر حاشیه به مرحله انتخاب شهردار و آغاز رسمی فعالیت خود نزدیک می شوند رایزنی ها و جلسات مختلف به اوج خود رسیده است آنچه این روزها بیش از پیش عذاب آور و تلخ است اینست که کسانی که خود توسط مردم انتخاب شده اند از خود استقلالی نداشته و اسیر رایزنی ها و افراد بیرون از دایره شده اند.

از طیف های سیاسی و ریش سفیدان قومی گرفته تا مسئولین و نماینده و دیگرانی که قانونا حقی ندارند.اینکه چرا اینگونه شده است مستقیما به انتخاب های اشتباه و احساسی مردم برمی گردد که نهایتا دود آن نیز به چشم خودشان خواهد رفت.

انتخاب افراد بی سابقه و بد سابقه و غیر متخصص گرفته تا کسانی که هیچ پشتوانه علمی و تجربی ندارند سمّ مهلکی ست که دامان شهروندان را خواهد گرفت.دست های پشت پرده و تصمیم سازی از بیرون تنها مختص افرادی ست که از خود استقلالی ندارند یا وامدار کسانی هستند که شروطی قبل از انتخابات برایشان گذاشته اند.

اعضای شورای شهر باید بدانند که مردم آنها را و تفکر آنها را انتخاب کرده اند که نتیجه کارشان را ببینند نه اینکه به آنها رای بدهند که دیکته دیگران را امضا کنند.فشارهای بیرونی همیشه بوده و خواهد بود اما اینکه تا چه حد مقاومت کنند و تسلیم نشوند به اراده و میزان توان افراد ارتباط دارد.

اگر همین ابتدا برابر این فشارها تسلیم شوند دیگر در هیچ تصمیم و نظری نمی شود روی استقلالشان حساب کرد.

کاش اینقدر که برخی از اعضای شورای جدید به جلسات شبانه و رایزنی های پشت پرده می روند بین مردم می رفتند و نظر ولی نعمتان خود را می پرسیدند و بر اساس آن تصمیم می گرفتند.انتخاب یک شهردار کاری و متخصص و البته خوش سابقه تنها خواسته مردمی ست که هیچگاه مزه توسعه و پیشرفت را نچشیده اند.

مردمی که از نماینده فقط حضور در شبکه های مختلف تلویزیون و رژه خودروهای شاسی بلند در محلات فقیر نشین را دیده اند و از شوراهای شهر فقط اخبار حاشیه ای و درگیری بر سر انتخاب شهردار و رئیس شورای شهر.

هر چند تا کنون مردم ما به دلایلی که مفصلا در یادداشت دیگری عرض خواهد شد تاکنون در بیش از ۸۰ درصد انتخابات های محلی مثل شورای شهر و نماینده مجلس کسانی را انتخاب کرده اند که فوری پشیمان شده اند و اما در انتخابات بعدی برای انتخاب اشتباهی مهلکتر سر و دست می شکنند.

 اما اینبار با توجه به توسعه سایر مناطق و بالا رفتن آگاهی مردم در زمینه مطالبات عمومی بعید است شهروندان به این راحتی از مواضع و خواسته هایشان کوتاه بیایند.

اعضا محترم شورا باید بدانند دود تصمیم های اشتباه و تحمیلی و فشارهای بیرونی اول به چشم خودشان خواهد رفت و ما فعالان رسانه ای از این لحظه هر تصمیم اشتباه و اقدام غلطی را به بهترین شکل ممکن پاسخ داده و پیگیری خواهیم نمود و تمام اتفاقات را شفاف و صریح با مردم در میان خواهیم گذاشت و در این راه نه از بیرون دستور می گیریم و نه خسته خواهیم شد.در صورتی که شهرداری سفارشی انتخاب شود ما هیچگاه شما را نمی بخشیم و بی شک در نقطه مقابلتان موضع خواهیم گرفت.

پس لطفا در انجام امور مربوطه مستقل باشید و در تمام تصمیم ها سرنوشت و مصلحت شهروندان را در نظر بگیرید نه سفارش سیاسیون بی درد و دستورات صادره خیابان مدرس.
انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

دقیقا تصمیم اینکه چه کسی شهردار شود از خیابان مدرس غربی گرفته می شوذ نماینده هم دنبال حفظ آزای 70درصدی خود است و از شهرداذ فعلی حمایت می کند

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها