نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. دى 1395 - 9:45
امروز شاهد این هستیم نه تنها در مشاورین آقای تاجگردون جوانان قشقایی جایی ندارند،بلکه آقای رحیمی فرماندار هم که مدعی برابری اقوام هستند هیچ علاقه ای به حضور جوانان قشقایی درکنار خود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،امروز بازهم شاهد اجحاف پنهان به ایل بزرگ قشقایی هستیم و در روزهای اخیر شاهد معرفی تعدادی از افراد هستیم که به عنوان مشاور فرماندار معرفی شده اند.که مانند سابق باز هم خبر یا نشانی از قشقایی ها در آن نبود و از 11 مشاوره معرفی شده حتی یک قشقایی هم حضور ندارد.
در ابتدا به تاریخچه این مشاورین در گچساران باید پرداخت،آقای رحیم مشایی در سطح کشور برنامه ای را طراحی کرد که به واسطه آن جوانانی در سطح کشور جهت تصدی پست های حساس در آینده پرورش داده شوندو به عنوان مشاور فرماندار به کار گرفته شوند.و همزمان شد با دوران نمایندگی آقای سید قدرت حسینی درگچساران که ایشان قرابتی هم با قوم قشقایی نداشت و آرای چندانی هم از این قوم در سبد آقای حسینی نبود.

ولی ما شاهد حضور یک مشاور جوان از ایل قشقایی بودیم به نام مازیار قشقایی که جوان ولایی و نام آشنایی در سطح شهرستان بودیم و این انتصاب ترمیمی بود بر شکاف ایجاد شده بین جریان حاکم وقوم بزرگ قشقایی در این ایام دوران تصدی فرمانداری گچساران با آقای اکبرعلیزاده بودو پس از ایشان و سپرده شدن سکان فرمانداری به دست آقای شفیعی باز هم طی جلسه ای که باحضور شورای روستاهای ترک نشین و بزرگان قشقایی برگذار شدوقرعه به نام بنده افتاد تا هم به عنوان مشاور در کنار فرماندار وقت باشم هم رابط بین قشقایی های گچساران و بالاترین مقام اجرایی شهرستان باشم.

در این مدت توانستیم جلسات خوبی را با حضور فرماندار در روستاها داشته باشیم و در جهت رفع مشکلات مردم تلاش فراوان صورت گرفت.که شاهد اصلی این جریان خود جناب شفیعی هستند.البته این هنگام مصادف شد با شروع به کار آقای غلامرضا تاجگردون در دوره اول ایشان که یکی از اولین کارهایی ایشان جلوگیری کردن از تایید حکم مشاورت بنده بود و البته با مساعدت آقای شفیعی در جلسات شورای اداری شهرستان شرکت می کردم که با اهتمام نماینده محترم از عرصه فرمانداری حذف شدم.
و به راستی از زمانی که سکان فرمانداری به دست آقای رحیمی افتاد و باتوجه به شناخت شخصی از ایشان و علاقه ای که در دوران دانش آموزی به ایشان داشتم امیدوار بودم که به نحوی دیگر عمل کنند،با توجه به آرای بالای قشقایی به آقای تاجگردون پیش بینی می شد که ایشان از جوانان قشقایی حمایت ویژه نمایند.
ما امروز شاهد این هستیم نه تنها در مشاورین آقای تاجگردون جوانان قشقایی جایی ندارند.بلکه آقای رحیمی فرماندار هم که مدعی برابری اقوام هستند هیچ علاقه ای به حضور جوانان قشقایی درکنار خود نداردو به راستی که از عدالت قوه حاکم بدور است و فردا در آن دنیا ما باید پاسخگوی اعمالمان باشیم.
ودر پایان از بزرگوارن قشقایی که در این سال های اخیر سنگ این دوستان را به سینه می زدندخالصانه تقاضا دارم که در صدد مطالبه حقوق قشقایی از نماینده محترم باشند و به یاد داشته باشند که باز هم انتخاباتی در پیش است واین قوم این نامهربانی ها رو فراموش نمی کندواین دیگر اشتغال فرزندان قشقایی و پست های وعده داده شده نیست که در کالبد یخی قشقایی ها به یادگار مانده است.

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

خدا خيرت بده ترك چقدر ساده و بدبخت هست په تا لر ايستاده به ترك پست ميدن
در انتخابات شورای شهر جبران می کنیم.قشقایی باید جایگاه واقعی خود در شهرستان را پیدا کند.#اتحاد_قشقایی

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها