نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. تير 1395 - 3:13
گریه و زاری مادری که به همراه فرزندش در خیابان شهیدبلادیان گچساران از درد به خود می نالید و اشک از چشمانش جاری شده بود که سبب آن، نداشتن هزینه درمان بود،از این نمونه مادران در کوچه ها و خیابان های اصلی دیار بام نفت ایران بسیار دیده می شود.

به گزارش آفتاب جنوب،عبدالله نادری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گچساران در یادداشتی نوشت:قریب به ۱۰۸۰روز از عمر دولت یازدهم و وعده حل مشکلات اقتصادی در صد روز می گذرد.اما همچنان مشکلات اقتصادی،فقر،فاصله طبقاتی،اشرافیگری و تبعیضات ظالمانه قشر مستضعف جامعه را آزار می دهد.

 

گریه و زاری مادری که به همراه فرزندش در خیابان شهیدبلادیان گچساران از درد به خود می نالید و اشک از چشمانش جاری شده بود که سبب آن، نداشتن هزینه درمان بود،از این نمونه مادران در کوچه ها و خیابان های اصلی این شهر بسیار دیده می شود.

 

و تنها کمی آنطرف تر کارگرانی که هر روز چشم خود را به اتومبیل های رهگذران  دوخته تا شاید قرعه سوار شدن به نامشان افتاده، فرجی شود و اندک روزی حلالی بر سر سفره خانواده خود ببرند.و نیزرانندگانی که در آمدو رفت هایشان با مسافران خود از مشکلات اقتصادی می نالند و مسافران نیز با آنان ابراز همدردی می کنند. اینها فقط گوشه ای از مشکلات مستضعفین شهری است که بام نفتی ایران لقب گرفته و به تعبیری یکی از ثروتمندترین و غنی ترین شهرهای ایران است وبه راستی چه کسی مقصر است؟؟؟

 

در دین مبین اسلام و سیره پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ،حمایت و دفاع از قشر مستضعف مورد اهمیت بسیار بالایی قرار گرفته،چنان که دین اسلام کارگر را به مجاهد فی سبیل الله تشبیه کرده است. درمنشور حکومتی امیرالمؤمنین علی علیه السلام خطاب به مالک اشتر هم سفارش ویژه ای جهت رسیدگی به امور مستضعفان شده است.

 

این مهم در گفتمان امام و رهبری نیز بعنوان یکی از مهمترین اصول حکومت اسلامی بیان شده؛کمااینکه امام(ره) پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را مرهون زحمات قشر مستضعف دانسته و فرمودند:"به مستضعفان،مستمندان و زاغه نشینان که ولی نعمت ما هستند خدمت کنید"(صحیفه ،جلد ۱۸)

 

رهبر معظم انقلاب هم قشر مستضعف را وفاداران دیروز،امروز و فردا دانستند و همواره تاکید دارند که مهمترین مسئله نظام رسیدگی به طبقات مستضعف جامعه می باشد.علی رغم اینکه امام(ره) و مقام معظم رهبری مکرراً درباب تحقق عدالت اجتماعی و رفع مشکلات مستضعفان اعلام دغدغه کردند، اما متأسفانه این قشر همچنان در سختی و مشقت ،امرار معاش می کنند.

 

به زعم بنده در شرایط امروزی سه گروه را می توان درباب مسئله ذکر شده مورد مطالبه و مؤاخذه جدی قرار داد :

* دولت:دولتمردان محترم علی رغم تلاش هایی که در طول این مدت داشته اند، اما متأسفانه بیشترین تمرکز خود را بر روی مذاکرات و برجام گذاشته اند و گمان می کنند که مشکلات اقتصادی با برجام حل می شود.

 

وعده رئیس جمهور حل مشکلات و گشایش همه روزه به ثمره برجام است و وعده انتخاباتی کلینتون و ترامپ تعلیق و پاره کردن برجام پس از پیروزی؛چنین پارادوکسی مطمئنا در آینده ای نه چندان دور به ضرر ما خواهد بود و نهایتا دودش به چشم قشر مستضعف خواهد رفت.

 

تکیه نکردن به اقتصاد مقاومتی و ظرفیت های درونی سبب تعطیلی کارخانه های بزرگی چون کارخانه ارج(پس از ۸۰سال)و کارخانه قند ورامین و...شده و همین امر سبب بیکار شدن هزاران کارگر شده است که انتظار می رود دولتمردان جهت حل مشکلات توجه بیشتری به ظرفیت های درونی و اقتصاد درون زا داشته باشند.

 

*نمایندگان مجلس:نیک مستحضر هستید که دو وظیفه اصلی یک نماینده، قانون گذاری و نظارت می باشد. جا دارد قوانین مستحکمی جهت حمایت از مستضعفان و مقابله با فقر،بیکاری، اشرافیگری،فاصله طبقاتی وتبعیضات ظالمانه توسط نمایندگان وضع گردد؛ کمااینکه رهبر معظم انقلاب چندی قبل در جلسه ای که با نمایندگان مجلس داشتند دغدغه خود را نسبت به بیکاری جوانان بیان کردند.

 

مسئله دیگری که امروز سبب رنج خاطر و ناراحتی مردم گردیده،بحث حقوق های نجومی برخی مسئولان می باشد.نظارت بر چنین مسائلی لاجرم برعهده دولت و مجلس است نمایندگان و دولتمردان باید بدون هیچ تسامح و تساهلی با عاملان، برخوردی جدی داشته باشند چراکه حقوق نجومی کاخ نشینان، ظلم گزافی در حق کوخ نشینان می باشد.

 

نمایندگان باید بدانند که وکیل مردم هستند، نه وکیل الدوله یا وکیل جناح های سیاسی. اگر این تفکر بر مجلس حاکم شود، مطمئنا قدم های بزرگی به سمت تحقق عدالت اجتماعی برداشته خواهد شد.

 

*مردم:نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه تنها نظامی است که مردم سالاری دینی بر آن حاکم است یعنی مردم در حکومت اسلامی تصمیم می گیرند و سرنوشت اداره کشور را به وسیله منتخبان خود در دست دارند،لذا اگر در انتخابات های مختلف،معیار را انتخاب اصلح قرار دهند وافراد انقلابی و ولایی را منتخب خود قرار دهند بدون شک آرمانهای امام(ره) و انقلاب که تعدادی از آنها را بیان کردیم، هر چه زودتر به ثمر خواهد رسید.

 

در زمینه حل مشکلات اقتصادی نیز نمی توان نقش مردم را نادیده گرفت زیراکه اگر ملت همگام با دولت در زمینه تحقق بسته های اقتصاد مقاومتی بکوشد و با خرید تولیدات داخلی، آجری بر روی دیوار بلند اقتصاد مقاومتی بگذارد، نه کارخانه ای تعطیل می شود ونه کارگرانی بیکار.

 

به امید روزی که دولت،مجلس و ملت؛ در کنار هم جهت تحقق آرمانهای انقلاب و برون رفت از مشکلات بکوشند.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها