نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. بهمن 1394 - 12:08
سید سعادت الله حسینی پور
سید سعادت الله حسینی پور نوشت؛
جنس دیپلماسی عزت از دونگاه متفاوت
از این سیاست خارجی دولت بنفش احساس حقارت می کنم،احساس خفگی می کنم وهرچه می خواهم این عزت واقتدارشان را برای خود هضم کنم واقعا از توانم خارج است.

به گزارش آفتاب جنوب،سید سعادت الله حسینی پور در یادداشتی نوشت؛باور واعتقاد دارم کسانیکه که هنوز به انقلابی گری اعتقاد دارند، دلشان از این سیاست خارجی روحانی به تنگ آمده است.اینکه رهبری باوجوداینکه شخصیت هایی همچون عالم ودانشمنددکترعلی شریعتی،پریزدنت دوکوءیاروکوفی عنان. که هرکدام دارای ادیان  ومذاهب خاصی اعم از شیعه مسلمان، مسیحی ومسلمان اهل سنت و هرکدام دارای جایگاه اجتماعی بالایی قرار دارند. یکی ازانان در ۲۹سالگی(دکترشریعتی)،یکی در چهل اندی سالگی (دوکوءیار) ودیگری در شصت واندی سالگی (کوفی عنان)با دانشمند بودن،دانایی وسیاسی بودن او در سطح عالی اعتراف می کنندو آنوقت ایشان خود را نه دیپلمات، بلکه انقلابی می داند.

 

پیامش برای ما این است، که انقلابی ماندن مهمتر از دیپلمات بودن است.انقلابی که این روزها، هرکدام از انقلابیونش هرکدام ازاین قطارشتابان پیاده می شوند. اما در عضو این قطار هزاران مسافر دیگر رابرای به مقصد رسیدنش تربیت نموده است.

 

من چندسالی است که تقیه پیشه نموده ام وکمتر در اجتماع حضور دارم. بخاطراینکه آن موقع تقیه پیشه نکرده بودم و عزت واقتدار معنی دیگری داشت.ولی امروز عده ای از ملتم به چیزی مفتخر است وانرا نشانه عزت واقتدار ایران می داندکه هرچه سعی می کنم نمیتوانم آنان را درک نمایم.

 

 لطفا شما من را توجیه کنید.قبل از تقیه ام یادم است دولتی سرکارآمدکه طرفدارانش روبنده بنفش به جای پیشانی بندهای شبهای علمیات که متبرک به اسماءجلاله ومعصومین(ع)بودند. بر پیشانی خود بسته بودند، یادم است که می گفت بار دیگر عزت وابرو را در سیاست خارجی برای کشورم به ارمغان میاورم.

 

حالاسعی می کنم مشتی،نمونه ای از خروار از عزت اقتداری که وعده اش را داده بودبطورخلاصه برایتان بیاورم.شاید شما توانستیدمعنی عزت واقتدار را برای من دراین اقدامات نشان دهیدوشایدماهم معنی عزت واقتدار ایرانی را فهمیدم.

۱__از تعرض به نوجوانان ما در فرودگاه جده شروع می کنیم، سرانجامش چی شد؟

۲__قتل عام حجاج عزیز ما در منا.اصلا مشخص شد ،سرانجامش به کجا رسید ؟.آیا عربستان در این رابطه عذرخواهی کرد؟ و غرامتی پرداخت؟و دهها سئوال دیگر...؟

 ۳__شنیدم معاون وزیر خارجه قبل از جوابیه پزشکی قانونی در مورد مرگ شهیدرکن آبادی گفته علت مرگ سفیر ایران در لبنان به دلیل خفگی وتشنگی بوده است. که مورد اعتراض خانواده شهیدرکن آبادی قرارگرفته است،که گفتند؛تاکنون هیچ گونه جوابیه ای از طرف پزشک قانونی نداشته ایم.آدم فکر می کند نکنه جهت سیاست تنش زدایی ،یه جوری سروته قضیه را بهم بیاورند.که خداکند اینطورنباشد.

۴__زانو زدن ظریف در پیش پای پادشاه کویت.جهت میانجیگری و جهت فرستادن چند نفر با پاسپورت سیاسی،جهت پیگیری فاجعه منا.

۵__عدم روادیدسیاسی به وزرای دولت جهت رفتن به عربستان.(بالاخره وزیربهداشت با ویزای زیارتی به عربستان جهت پیگیری فاجعه منا اعزام شدند.)

۶__عدم ویزا به نماینده ایران در سازمان ملل.

۷__بازداشتن کشتی ایران در ارسال محموله غذایی ودارویی به یمن.

۸__گره زدن آب خوردن مردم به تحریم ها.

۹__اعدام شیخ نمر،که دهن کجی به دیپلماسی اقتدار ایرانی بود.

۱۰__گذشتن ظریف از خطوط قرمز رهبری و رایزنی با آمریکا جهت مسائلی خارج از برجام.(جان کری:درمورداختلافات ایران و عربستان و مسأله سوریه امروز با آقای ظریف گفتگو نمودم)این مصاحبه بعد از قطع رابطه ایران و عربستان صورت گرفت.

۱۱__فرستادن امیرعبدالهیان به مصری که دولتش با کودتا سرکار آمده بود و ما را به مشروعیت نمی شناخت(آمریکا نماینده ای به مصر نفرستادوبا احتیاط برخورد می کردو آن را به صورت علنی به رسمیت نمیشناخت.

۱۲__خالی کردن پشت دوستان ایران در آمریکای جنوبی و مرکزی که جمهوری اسلامی درست ویانادرست برای آن روابط هزینه های گزافی پرداخت نموده بود.برای بدست اوردن دل کدخدا جهت نشان دادن چرخش سیاست در ایران.

۱۳__خالی کردن پشت شیعیان نیجریه که تنها گناهشان این بود که دوستدار خمینی(ره)واهل بیت(ع) وایران بوده وهستند.( دوست ویارواقعی ایران در روزهای پرچالش  که اگرخدای ناکرده به کشوروانقلاب ماتعرضی صورت گیرد.قطعا از ولی فقیه یک اشاره کافیست تا جان و مال را نثارکنند.)

 

شاید یکی از دلایلی که غرب از حکومت ولایت فقیه می ترسد.همین اقتدار ولایت فقیه باشدکه با اشاره اش ،وقتی آن را پذیرفتی دیگر نه رنگ نه ملیت،نه نژاد ونه مذهب هیچ چیزی مانع آن برای اطاعت از فرامینش  نمی شود.کاش این سرمایه ها را که دیگران با میلیاردها دلار هزینه نصیب شان نمی شودما مفت ومجانی این سربازان بدون مواجب را از دست ندهیم.قطعا بزرگترین گزینه روی میز ما در حوزه آفریقا همین شیعیان مظلوم نیجریه می باشند. شاید اگر این دوهزار نفر کاملا بی گناه به شهادت نمی رسیدندماهیچگاه نمی فهمیدیم که در طول۳۷سال بعد از انقلاب ایران قریب به ده میلیون نفر در این کشور به تشیع گرویده اند.

 

۱۴__ارسال پیام تسلیت به دولت وملت فرانسه در کمتر از پنج ساعت. بعد از فاجعه تروریستی پاریس و ۳۶ساعت بعد از انفجار در منطقه شیعه نشین لبنان برای لاپوشانی سوتی مجبور به پیام تسلیت اجباری می گردد.

۱۵__پذیرش کدخدایی آمریکا که خودش یه تحلیل جدا می طلبد.فقط همین بس که آدم احساس میکنداین آقا قدرت یانکی ها را بالاتر از قدرت خدا می داند؟!

۱۶__گفتگو با اوباما بر خلاف سیاستهای کلی نظام. وقبه شکنی وناامید کردن دوستان نظام و گستاخ نمودن دشمنان نظام که بعضا در پاره ای مواردنتایج منفی برای ما و دوستانمان به ارمغان آورد.

۱۷__به غارت بردن دارایی های ایران در آمریکا به اسم حمایت ایران از تروریسم.که این نوع راهزنی در طول تاریخ ملل جدید می باشد و برای اولین بار در تاریخ بشریت است که این سرقت بین المللی صورت می گیرد. وتنها حسن آن برای ما قرار گرفتن نام ایران در کتاب گینس و اولین ها می باشد.

۱۸__امریکا وغرب را آدم حسابی ودرجه یک دانستندوخونشان رانسبت به سایرملل رنگی تر دانستند.و نام جامعه بین المللی را برآنان گذاشتندو آل خبیث انگونه قتل عام نمودند(هنوز هواپیمای ایشان اروپا را به طرف نیویورک ترک نکرده بود. چه عزت مندانه بود اگر برمی گشت. و چه پیامی داشت این کار ایشان جهت پیام به آل سعود وحامیانش).

راستی در سازمان ملل اصلأ در مورد چی صحبت کرد؟!!نمیدانم ولی هرچه بود،قطعا مهمتر از کشتار هموطنانش نبود.حضورذهن ندارم ولی فکرنمی کنم اصلا اعتراضی درسازمان ملل حداقل جهت اهمال وکم کاری ایشان داشتندویا خیر؟

۲۰__قرارگرفتن در ردیف سودان وسوریه وعراق بعد ازاین همه از کدخدا اطاعت پذیری وتعریف کردن آخرش چی شد!! شدیم هم ردیف سوریه و عراق ،سودان که حامی تروریست ها می باشیم.(این کار من را یاد سیاست خارجی دولت خاتمی انداخت که ایران یکی از بزرگترین و حامیان آمریکا جهت نابودی حکومت طالبان در افغانستان گردید،نتیجه اش چی شد شدیم هم ردیف عراق و  کره شمالی و مفتخربه محور شرارت در دنیا گردیدیم).

 

۲۱__کوتاه آمدن جلوی اردوغان و داوود اوغلو همه هرچه عقده این چند ساله داشتند همه اش را یه جا تصویه کردند. ودیپلمات های ماگفتند: در شان ما نیست جواب دادن ،خانم افخم و برادر انصاری شما جواب دهید،اما باشیب ملایم جواب دهید.

 

۲۲__کویت و قطرو امارات وبحرین هم برای ما شاخ شده اند.آنقدر دچارتوهم گردیده اند که قصور و کم کاری سیاست خارجی را به نهادهای نظامی وامنیتی ما هم مرتبط می دانند. وبرای اینکه برادران سپاهی ما از این خواب ورویا بیدارشان کنند مجبور می گردندافسران کدخدایشان را به اسارت بگیرند تا بقیه حساب کاردستشان بیاید.

۲۳__جدیدا کومور و جیبوتی هم به آنان اضافه شده اند.و قطع رابطه نموده اند؛عزت و اعتبار به پاسپورت ایرانی برگردد،پاسپورت 38 کشور دیگر را هم بی اعتبار نمودیم.

 

۲۴__واما گل سرسبدش.که تازه از تنور در آورده ام فقط مواظب باش دستت نسوزه، به اسارت گرفتن وآزادی متجاوزین آمریکایی به حریم کشور عزیزمان ایران در کمتر از۲۴ساعت است،که این هم قطعا در رکوردهای گینس ثبت خواهدشد. ودیپلماسی لبخندنگذاشت بعد از این همه رنج  وبلایی که گرفتارمان کرده اند. لااقل یه روز دلخوشی داشته باشیم وجشنش را بگیریم.حال بی عزتی اش به کنارو اقتدار آن بزرگ مرد را به سخره می گیرند در کمال پررویی طرفداران دولت بنفش کار خود را با کار آن مرد انقلابی در به اسارت گرفتن ملوانان انگلیسی مقایسه می کنند. آن روز  رنجرهای انگلیسی ازترس سپاه ورییس جمهورانقلابی اش خود را خراب کردند.

 امروز دلشان قرص بود که دیپلماسی لبخندنمی گذاردبرایشان مانعی به وجود آید.دیروز آن ابرمرد می خواست خانمی که همراهشان بود را با رافت اسلامی همان روزهای اول آزادش کندولی وقتی نخست وزیرش درشت گویی کرد گفت بنشین کنار بقیه شما چیزی از احترام نمی دانید.

متاسفانه طرفداران عزت به رنگ بنفش خود را در جنگ دیپلماسی ذلت وتحقییر پیروز این میدان می دانند.در حالی که آن مرد با در آوردن یونیفرم های نظامی آنان و فرستادنشان با کت وشلوار یک پیام به ملکه الیزابت و دولت استعمارگر انگلیس و هرمتجاوز دیگری از جنس آنان فرستاد. که من این یونیفرم ها را برای موزه جنگ لازم دارم من اینها را خلع لباس کرده ام ولباس نظامی بر تن ندارندکه نشان افتخار به آنان بدهید.من هم مثل رهبرم سیدعلی دیپلمات نیستم، انقلابی ام.

 

 باید بدانید این نقطه آغازی است که از فردای بعد از انقلاب شروع شده فقط یه چند سالی محصلین آکادمی های سلطنتی لندن نشین چوب لای چرخش انداخته بودند.

آن ابرمرد نفت را از بشکه ای کمتر ازده دلار از دولت سبزپوش وخوش خدمت به کدخدا که پاداشش را با  محور شرارت تحویل گرفته بود.

با نفی هلوکاست واسارت ملوانان انگلیسی و نشاندن پهپاد آمریکایی (وارسال اسباب بازی عروسکی آن برای اوبامابعد از تقاصای استرداد آن توسط دولت امریکا) و فرستادن ماهواره امید به فضا. وطبق یه عادت قدیمی هرگاه میخواست به نیویورک برود بچه های  یگان موشکی سپاه چند موشک شهاب در بدرقه اش راهی می کردند،نفت راتا۱۴۰دلار بالا برد.وبشکه ای۱۱۰دلار تحویل دولت بنفش داد.باید دید این دولت با این همه خوش خدمتی میتواند رکورد دولت اصلاحات را در پایین اوردن بشکه ای۵دلار بشکندویا خیر؟؟

وحرف وسخن برای گفتن زیاد و حوصله ما کم.پس به همین اندازه فعلا بسنده می کنم.بخاطر اینکه شب که می خوابیم,فردایش باید در بوستان دیپلماسی عزت به رنگ بنفش چرخی بزنی وقبل از طلوع آفتاب آن را برداشت کنی بخاطر اینکه ظهر که شود دیگر ارزش خبری ندارد، شاید برگ زرین دیگری از عزت واقتدار ایرانی رو کردند.و باید هر ۲۴ساعت آماده برداشت شوی. بخاطر اینکه هر دم از این باغ بری میرسد./تازه تر از تازه تری میرسد.

 

جدا منکر این نیستمکه این دولت در جاهایی خوب عمل کرده است. ولی منی که برای عزتم با شکمی خالی، تنی عریان ولبانی خشکیده با داغ از دست دادن بهترین عزیزانم غم نبودنشان رادرسینه حبس  کرده ام، سوخته ام وساخته ام. ولی نگذاشته ام که اخم  و آهم را بیگانه ای بشنود.

 

از این سیاست خارجی دولت بنفش احساس حقارت می کنم,احساس خفگی می کنم وهرچه می خواهم این عزت واقتدارشان را برای خود هضم کنم واقعا از توانم خارج است.

 

من اگر این ۱۶ماه باقی مانده را دوام بیاورم ودق نکنم  تا آن ابر مرد انقلابی  که رهبری به پاس تربیت همچون فرزندی به مادرش لقب بانوی فداکار وانقلابی را دادندبار دیگر سکان این سیاست خارجی رابه دست گیردشانس واقبال با من یار بوده است.

 

ما که احساس می کنیم همه عزتمان را برای لقمه ای نان به حراج گذاشتیم ما که  احساس می کنیم بی عزت شدیم، ولی خدا کنداین مردم حداقل به تکه نانی که وعده آن را در قبال این همه خوش خدمتی به کدخدا و حامیانش به آنان داده شده بر سر سفره هایشان ببینند.اگه هم ندادند زیاد خیالی نیست باور کنید، همین که بگویندآن مردی که هلوکاست را نفی می کنددوباره بازگشته  یه شبه قیمت نفت به اندازه  درآمد یه سال دولت بنفش با همه دیپلماسی ذلیلانه اش رشد می کند.

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

و حالا سید قدرت حسینی با خالی کردت پشت اصول گرایان بههمه خیانت کردن
اخه ايشون چه تجربه و علمي در مورد سياست خارجي دارن كه نظر ميدن؟! ذلت و عزت رو چي تعريف ميكنن!
در حد واندازاه ای نیستی که بخواهی از سیاست خارجی دولت انتقاد کنی

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها