نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. دى 1394 - 15:56
آفتاب جنوب
هجمه مدعیان قانون مداری به قانون
نویسنده: 
سعادت صالحی نیا
هرچند که شورای نگهبان در انجام وظیفه خود ملاحظه هیچ کسی را نکرده و با تمام افراد برابر قانون برخورد نموده است اما این روزها شاهد آن هستیم که برخی افراد بجای پیگیری اعتراض از مجاری قانونی به بی قانونی دامن می زنند و به اسم انجمن های مختلف بیانیه صادر و در رسانه های خودشان منتشر می کنند.

به گزارش آفتاب جنوب،انجمن اسلامی معلمان یاسوج همصدا با صدای آمریکا بعد از اعلام تایید صلاحیت های توسط شورای نگهبان و تایید افراد لايق و کاردان براي دواطلب شدن نمایندگی مردم برخی افراد تایید نشده با واسطه گری و هیاهوهای سیاسی فضایی ایجاد کرده اند تا با فشارهایی بر شورای نگهبان تایید صلاحیت خود را بگیرند.

 

 هرچند که شورای نگهبان در انجام وظیفه خود ملاحظه هیچ کسی را نکرده و با تمام افراد برابر قانون برخورد نموده است اما این روزها شاهد آن هستیم که برخی افراد بجای پیگیری اعتراض از مجاری قانونی به بی قانونی دامن می زنند و به اسم انجمن های مختلف بیانیه صادر و در رسانه های خودشان منتشر می کنند.

 

بیانیه انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد رد صلاحیت اصلاح طلبان که سراسر اشکال و بی قانونی است از این دسته فشار ها و هجمه ها بر شورای نگهبان است.

 

لازم است پیرامون این بیاینه به چند نکته اشاره کنم: 1- به نظر می رسد این بیانیه افراطی سیاسی از طرف افراد خاص رد صلاحیت شده و به اسم انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویر احمد صادر شده است که انتظار می رود معلمان دلسوز و انقلابی استان مثل همیشه با موضع گیری شفاف دیدگاه خود را در تمکین به قانون اساسی بیان کنند و اجازه ندهند افراد معلوم الحال و معدودی با جناح بازی و سیاسی بازی آبروی قشر فرهنگی استان را ببرند هر چند که مدیر کل و مسولین اداره آموزش و پرورش استان نباید اجازه بدهند افرادی ناکارآمد به همین تعداد اندک معلمان عزیز هم درس سیاست بدهند و انها را بازیچه سیاسی خود بکنند.

 

2- خانواده ها فرزندان خود را برای تعلیم تربیت به مدارس می فرستند و قطعا خوش ندارند و اجازه نمی دهند که برخی معلمان فضای پویا و با نشاط مدارس را با هیاهو و جنجال و طرفداری از یک جریان سیاسی متشنج کنند و به آشوب بکشند چرا که قطعا به ضرر دانش آموزان و نظام آموزشی استان خواهد بود.

 

 3- انجمن اسلامی استان و همه مدعیان قانون مدار قانونشکن این را بدانند که این فشارها از قدیم الایام روی شورای نگهبان بوده و این شورا از تمام مراحل و وظایف خود که مصداق امتحان الهی بوده سربلند بیرون آمده است چرا که شورای نگهبان از هیاهوی افراد ترسی نداشته و ندارد و همیشه به عنوان فیلتر نظام وظیفه خود را به خوبی انجام داده است تا جلوی نفوذ افراد ناشایست و ناکارآمد را در ارکان اساسی تصمیم ساز و تصمیم گیرنده نظام بگیرد.

 

4- انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد افراد فاقد صلاحیت اصلاح طلبان رگ تعصبشان قطور شده و همصدا با شبکه بی بی سی و صدای آمریکا نوع نگاه خود را نمایان کردند و پا را نیز فراتر از رسانه های بیگانه گذاشته و با تهمت هایی مانند ترفند و توطئه ، بی عدالتی و انحصار طلبی به شورای نگهبان سعی در ایجاد هیاهیو سیاسی و عدم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارند.

 

 5- بر اساسا مواضع امام خمینی (ره) درباره شورای نگهبان؛ کسانی که با رای شورای نگهبان مخالفند «مفسد فی‌الارض» هستند. امام خمینی در تاریخ ۶ خرداد ۱۳۶۰ نیز در دیدار با نمایندگان مجلس با بیانی قاطع اظهار داشتند «نمی‌‏شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می‏‌کنی قانون را قبول نداری! قانون تو را قبول ندارد. نباید از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم. نمی‌‏توانی قبول نداشته باشی.»

 

در بیانیه انجمن اسلامی معلمان یاسوج آمده :((آنچه رخ داده است غیر قابل قبول و به معنای مهندسی انتخابات است)) اگر واقعا این بیانیه از طرف انجمن اسلامی استان صادر شده است با استناد به فرمایشات امام خمینی(ره) این انجمن و افرادش مفسد فی الارض هستند و می باسیت تحت تعقیب قرار بگیرند.

 

 این افراد فراموش نکنند که تمکین نکردن به نظر شورای نگهبان مخالفت با اسلام است امام خمینی (ره): « همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید، ولو برخلاف رأی شما باشد. باید بپذیرید، برای اینکه میزان اکثریت است؛ و تشخیص شورای نگهبان که این مخالف قانون نیست و مخالف اسلام هم نیست، میزان است که همۀ ما باید بپذیریم.» « کسانی که از قانون و یا مصوبات مجلس که به تائید شورای نگهبان رسیده است، تمکین نمی‌کنند را "مخالفت با اسلام" می‌دانند. امام روح الله»

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

انجمن اسلامی معلمان بیاند مشکلات ما را بگن همش جوسازی می کنن
شورای نگهبان یکی از بنیادی ترین نهاد قانون اساسی این کشور است کسی که رای شورای نگهبان را زیر سوال ببرد به قانون اساسی ومردم این کشور بی حرمتی واهانت کرده وباید مواخذه بشود و این شخص خائن است،خداوند چنین افرادی را لعنت کند.
رد کردن گسترده اصلاح طلبان به کدامین گناه بود؟

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها