نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. بهمن 1393 - 7:39
بعد از گذشت چند دهه از عمر انقلاب اسلامی ، شاهد تغییر تاکتیک جدید سلطه گران با ادبیات جدید مذاکره و از طرفی اختلاف دربین مسلمانان ومستضعفان جهان و به نمایش گذاشتن چهره خشن از اسلام را سرلوحه کار خود قرار داده اند تا بتوانند دگربار به مقاصد شوم خود برسند.

به گزارش آفتاب جنوب،محمد رمضانی در یادداشتی نوشت :آغاز و شروع مکتوبات خود را با توجه به فضای انتخاباتی زودرسی که ، توسط قدرتمندان و صاحبان زر و در دست دارندگان فضای ... در شهرستان ما ، فعل حال در اختیاردارند . به کلیاتی در این حوزه پرداختم . اما با توجه به واقع شدن در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و دینی که انقلاب ، امام (ره)و شهدا بر ما دارند بر خود فرض دانستم که قلم و بضاعت خود را به بحثی پیرامون این ایام مبارک بپردازم .

 

 در میان عناوین و ادبیات انقلاب ، جویا و اولویت بندی کردم که چه عنوان وبحثی می تواند در افزایش بصیرت در نسل جوانی که از نزدیک انقلاب را لمس نکرده اند موثر واقع شود . تا در مقابل اشتهای سیر ناپذیر یا ولع بعضی از دست اندرکاران  ، که در برقراری مذاکره  با آمریکا و غرب پافشاری و همچنین توجه دادن مردم برای حل مشکلاتشان به آن سوء ، آنهم با  نادیده گرفتن استعداد و توان کشور و بی توجهی به ارزشها و ازطرفی همه چیز را بستن به مذاکرات ، قلم بزنم .

 

روش عالمانه وهوشمند درهر نوشتاری ، پرداختن به پیشینه موضوع مورد بحث است . اساسا باید دید این نزاع و یارگیری دوجبهه حق و باطل در دوران معاصر ازکجا آغاز شده است . در یک نگاه  اجمالی می بینیم استعمارگران برای استعمار کردن ملتها وبقا و استمرار آن ازهیچ تلاشی دریغ نکرده اند . لذا فرصتها و امتیازات در خاورمیانه که نظام سلطه تحت عناوین مختلف آنها را به موقع در ید خود داشته و منافع ملتها را چاپیده و بهانه حضورشان گردیده است یقینا از اولویت خاصی برخوردار و مورد توجه است . لذا فرصتهایی را که خداوند در حق این منطقه (خاورمیانه)عنایت داشته . بر اثر بی لیاقتی سلاطین و پادشاهان توسط استکبار جهانی در ادوار مختلف  به یغما برده و خون  مردم بی گناه منطقه  ریخته شده است . سه وضعیت یا بهتر بگویم 3 امتیاز در کنار سایر امتیازات منطقه خاورمیانه را که ما عضوی از آن هستیم برجسته کرده است:  وضعیت ژئوپلیتیکی ، وضعیت ژئواکونومیکی ،موقعیت تمدنی و ایدئولوژی

 

الف) وضعیت ژئوپلیتیکی منطقه: وجود دریا و دریاچه و رود ها در موقعیت جغرافیایی ودر راس همه اینها تنگه هرمز که بعنوان نبض تپنده اقتصادی درنقل وانتقال انرژی وتجارت جهان ، اهمیت ویژه و جایگاه خاصی را به خود داده است . و با تردد سالیانه 20 هزار فروند شناور محل انتقال 40/ انرژی جهان و دومین گذرگاه آبی دنیا و کلید ورود و خروج به خلیج فارس است . این امتیاز ایران را  ممتاز کرده است لذا این فرصت درگذشته در اختیار نظام سلطه و در راس آنها آمریکا بوده که از این معبر سرمایه منطقه را به چپاول می بردند . بعد از انقلاب اسلامی این فرصت از جهانخواران سلب و منافع آنها به این واسطه در منطقه وجهان تهدید و بعضا قطع شد .

 

ب)وضعیت ژئواکونومیک :وجود 7/56 نفت تولیدی جهان مربوط به خاورمیانه است . که ایران عضوی از آن است . و از طرفی وابستگی شدید کشورهای توسعه‌یافته به انرژی نهفته در کشورهای دارنده این ذخایر، برای سوخت ماشین های صنعتی و جنگی ، فرصت‌ها و تهدیدهای راهبردی را برای این کشورها و از جمله کشور ما داشته.تجربه نشان می‌دهد که کشورهای فاقد منابع انرژی، برای تأمین مطمئن انرژی مورد نیاز خود از هر وسیله‌ای از جمله استعمار، کودتا و تشکیل حکومت‌های دست‌نشانده در کشورهای نفتخیز استفاده می کرده اند . هر چند برخی از این روش‌ها، امروزه قدیمی به نظر می‌رسند، اما هنوز هم استفاده از حربه زور و خشونت برای تأمین این ماده حیاتی ادامه دارد.

کما اینکه بسیاری از صاحب‌نظران سیاسی، حضور نظامی آمریکا در منطقه و اشغال عراق را معلول چشم‌انداز تاریک انرژی در آمریکا و تلاش برای کنترل منابع نفت و گاز منطقه می‌دانند. به عبارت دیگر، ایجاد امنیت عرصه ، آمریکا را به لشکرکشی به منطقه و تلاش برای ایجاد پایگاه نظامی مستحکم در آن سوق داده است. کشور ایران هم یکی از طعمه های این لشکرکشیها در گذشته بوده که نه تنها نفت ایران در اختیار آنها بود بلکه امنیت آمریکا را در سایر کشورها ی منطقه هم بواسطه ایران تامین می کرده است .

 

ج)موقعیت تمدنی وایدئولوژی : خاورمیانه زادگاه ادیان مهمی چون اسلام ، یهودیت ، مسیحیت است و بهمین سبب موجب وجود مراکز دینی و زیارتگاهها در منطقه خاورمیانه شده وسکونت بیش از 350میلیون مسلمان در این منطقه . وبدلیل مرکزیت جهان اسلام ، نگاه سایر مسلمانان جهان به این منطقه است . غرب درگذشته توانسته بود مسیحیت را به بهانه ، عدم کارایی کنار بگذارد و از دخالت در امور زندگی مردم باز دارد و یهودیت را هم با تحریف و انحراف در ید خود گرفته وبرای نیل به مقاصد استعماری خود ، از آن یک رژیم جعلی درست کند .اما آنچه که نسخه حیاتبخش انسان از بند و قیدهای استعماری است و می تواند انسان را از تاریکیها نجات دهد دین مترقی اسلام است . استکبار ستیزی اسلام در دوران معاصر ، با محوریت انقلاب اسلامی و رهبری حضرت امام (ره)ماموریت ایران اسلامی شد و بعنوان یک افتخار نصیب این امت گردید .

نتیجه گیری :

سابقه سلطه ، استعمارگران در منطقه حدودا یک قرن بوده و برای تحقق ، اهداف پلید خود چهره و مهره ها عوض مکر و حیله ها کرده ، تا چند صباحی به غارت گری استمرار ورزیده و با کمترین هزینه حداکثر سود را برده  . اما انقلاب اسلامی تمامی معادلات آنها را تغییر و منافعشان را تهدید و در بعضی کشورها  قطع کرد ، از برکات انقلاب اسلامی خودباوری  ونفی هر نوع شرک و زور گویی است  که همین اندیشه و تفکر موجب تجلی دو جبهه حق وباطل گردید . لذا بعد از گذشت چند دهه از عمر انقلاب اسلامی ، شاهد تغییر تاکتیک جدید سلطه گران با ادبیات جدید مذاکره و از طرفی  اختلاف دربین مسلمانان ومستضعفان  جهان  و به نمایش گذاشتن چهره خشن از اسلام را سرلوحه کار خود قرار داده اند تا بتوانند دگربار به مقاصد شوم خود برسند . اما غافل از اینکه این امت در مقابل جنگ نابرابر، تحریمها و تهدیدها بمانند کوه استوار و قدمی عقب نشینی ننموده و راه امام را با تبعیت از مقا م معظم رهبری با استفاده از ظرفیتهای داخلی و حفظ ارزشهای والای انقلاب اسلامی ادامه خواهد داد. ادامه دارد...   

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها