نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. بهمن 1392 - 18:40
جنتی از سینماگران خواست که به جای ساخت فیلم‌های تلخ به ساخت آثاری که امید را در دل مردم زنده کند بپردازند و امروز را وقتی دانست که سینماگران به ساخت فیلم‌های شادی‌آفرین، امیدوارکننده و جذاب روی آورند.

به گزارش آفتاب جنوب ،به نقل از مهر، شب گذشته چهارشنبه 9 بهمن ماه مراسم و همایش تجلیل از سازندگان سالن های سینما با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و جمعی از هنرمندان عرصه سینما در هتل لاله تهران برگزار شد.

در این مراسم علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر این جمله که با وجود اجلاس مشترک دولت و مجلس ترجیح دادم در این جلسه حضور پیدا کنم، سخنان خود را آغاز کرد.

جنتی گفت: در ایران حدود 230 سینما با 330 سالن وجود دارد که تقریبا 130 هزار صندلی دارند ولی بخش عمده‌ای از آنها فرسوده و غیرقابل استفاده هستند و بر اساس آماری که داریم برای هر 230 هزار نفر یک سالن سینما در کشور وجود دارد که نشان از کمبودهایی در این بخش است.

وی خواستار تجمیع سالن‌های سینما با مجتمع‌های خدماتی، تفریحی، تجاری و ورزشی شد و افزود: در جهان ثروتمندان زیادی وجود دارند که ثروت‌های خود را در بسیاری از راه‌ها خرج می‌کنند ولی ثروتمندانی که به ساخت سالن سینما، ساختن یک کتابخانه و یا یک موزه می‌پردازند بسیار نادر هستند.

وزیر فرهنگ سینماسازان را افرادی عاشق قلمداد کرد و گفت: کسانی که به ساخت سالن سینما می پردازند، عاشق کار فرهنگی و سینما هستند و آنچنان که باید به سود اقتصادی توجه‌ای نمی‌کنند بلکه بیشتر توجه‌شان به نقشی که ساخت این اماکن در رشد سطح فرهنگی جامعه دارد، توجه می‌کنند.

جنتی جذابیت و هنر تلویزیون را فرستادن افراد به خانه‌هایشان دانست و در مورد سینما بیان کرد: تلویزیون جذاب باعث به خانه رفتن مردم می‌شود در صورتی‌که جذابیت سینما باعث می‌شود مردم گردهم جمع شوند و این کار باعث بالارفتن روحیه جمعی در جامعه می‌شود.

جنتی از سینماگران خواست که به جای ساخت فیلم‌های تلخ به ساخت آثاری که امید را در دل مردم زنده کند بپردازند و امروز را وقتی دانست که سینماگران به ساخت فیلم‌های شادی‌آفرین، امیدوارکننده و جذاب روی آورند.

وی دولت یازدهم را دولتی نامید که به دنبال شنیدن تعریف از خود نیست و در این مورد توضیح داد: دولت یازدهم دولتی نیست که اگر از آن نقدی شود خواهان حذف نقاد شود بلکه امروز تلاشمان بر این پایه استوار است که هنرمندان با امید به ساخت فیلم های امیدآفرین بپردازند.

وزیر ارشاد در بخش پایانی صحبت‌های خود به مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: در چند وقت پیش شرایط به گونه‌ای بود که حتی یک دلار هم نمی‌توانستیم جابه‌جا کنیم و به همین دلیل در حال حاضر بیش از صد میلیارد دلار از پول نفت ایران در کشورهای مختلف بلوکه شده است و نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم ولی با برگزاری کنفرانس ژنو بخشی از این مشکلات حل شد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها