نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. خرداد 1402 - 19:17
مبارز انقلابی گچساران گفت:تأکید می‌کنم که به خودمان بپردازیم درحالی‌که شهادت می‌دهم که مردم گچساران مردم لایقی هستند. در گچساران برادرم شهید شدند و اینجا بود که بنده هم رشد کردم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید موسی بلادیان، مبارز انقلابی گچساران در مراسم سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) که در مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهرستان برگزار شد، گفت: در سال ۴۲ علاقه‌مند به فعالیت‌های سیاسی علیه رژیم پهلوی در گچساران بودم. تابستان سال بعد که حضرت امام از زندان آزاد شدند با دردسر بسیاری خودم را با قطار به تهران رساندم، امام در قم بودند و با چه زحمتی خودم را محضر امام رساندم که آن زمان هم جوان 20 ساله‌ای بودم.

وی افزود: خدمت امام دو نفر دیگر هم حضور داشتند و بنده هم در آن محفل نشستم و یک فنجان چای هم‌میل کردم. ادامه نیز حضرت امام فرمودند که از کجا آمده‌ام؟ که من هم بیان کردم که از گچساران آمده‌ام. باز امام فرمودند که گچساران کجا قرار دارد؟ که خدمت ایشان عرض کردم که گچساران یک منطقه بزرگ نفتی بین اهواز و شیراز است.

برادر شهید بلادیان ادامه داد: ادامه نیز حضرت امام از مردم گچساران سؤال پرسیدند که بیان کردم که گچساران مردم شریفی دارد ازجمله لرها، ترک‌ها و سایر طوایف در کنار هم به‌خوبی زندگی می‌کنند و تا جایی که می‌شناسم مردمان خوبی هستند که در این هنگام حضرت امام فرمودند که سلام بنده را به مردم گچساران برسانید.

مبارز انقلابی گچساران گفت: آن موقع وضعیت مناسب نبود که به مردم بگویم که امام سلام شمارا رسانده‌اند چون شرایط حکومتی خطرناکی وجود داشت و احتمال دستگیری بنده هم توسط ساواک می‌رفت. آن هنگام که در محضر امام نشسته بودم خبر دادند که آیت‌الله سید علی بهبهانی به دیدن امام آمده‌اند که آن موقع ایشان در اهواز حوزه علمیه داشتند. امام تا آن موقع که نشسته بودند بالباس معمولی بودند که دیدم امام بلند شدند و لباس خوبی پوشیدند و عمامه بر سر گذاشتند و به استقبال آیت‌الله بهبهانی رفتند.

بلادیان ادامه داد: بنده در آن هنگام بسیار خوشحال شدم چراکه آیت‌الله بهبهانی بنده را می‌شناختند و در این هنگام هم لبخندی به بنده زدند، بعد از مدتی نیز بلند شدم و جلسه این بزرگواران را ترک کردم؛ اما این خاطره را بیان کردم که در سال 43 بنده از شما مردم گچساران در نزد امام یادکردم و حضرت امام هم سلام شما مردم را رساندند.

وی در ادامه اظهار کرد: نکته دیگری که بیان می‌کنم این است که همه باید برای ظهور آقا امام زمان (عج) زمینه‌سازی کنیم. در تاریخ می‌خوانیم که بعد از واقعه غدیر و رحلت پیامبر اکرم (ص)، حضرت علی علیه‌السلام را خانه‌نشین کردند و حق ایشان در ولایت را غصب و فاطمه زهرا سلام‌الله علیها را هم مجروح کردند.

برادر شهید بلادیان افزود: اما امروز یقین داریم که انقلاب ما به انقلاب امام زمان (عج) ختم می‌شود و حضرت امام وقتی ارتحال کردند مردم دنیا بزرگ‌ترین مراسم تشییع دنیا را شاهد بودند و امروز هم مردم آزادی‌خواه جهان علاقه‌مند به اندیشه‌های ناب حضرت امام (ره) هستند.

مبارز انقلابی گچساران گفت: به آینده خوش‌بین هستیم و اما دنیای استکبار مرتباً علیه جمهوری اسلامی دسیسه‌چینی می‌کند و امروز دشمن با تمام توان در فضای مجازی کار می‌کنند تا شبهه افکنی کند. بنده ۶۰ سال پیش در این شهر اوضاع‌واحوال را دیدم اما امروز قابل قیاس با گذشته هم نیست گچساران مردمی اصیل و فداکار دارد که برای ظهور امام زمان (عج) زمینه‌سازی می‌کنند هرچند ما باید در این زمینه بیشتر کارکنیم.

وی ادامه داد: همه ما بایستی نسبت به تربیت فرزندانمان احساس مسئولیت کنیم باید خالصانه کارکنیم و باید زندگی و عمرمان را جهت دین خدا و مکتب امام زمان (عج) هزینه کنیم و امروز هم خدا را شکر می‌کنم که در این مسجد میهمان مردمانی هستم که باافتخار در خدمت امام زمان (عج) هستند.

بلادیان افزود: امروز جهان غرب متهم به‌دروغ گویی است درحالی‌که خودشان هم مشکلات فراوانی دارند. امروز ایران اسلامی مقتدر و سربلند است و ازنظر دفاعی حرف اول را در منطقه می‌زند و دشمن هم این موضوع را به‌خوبی لمس کرده است و می‌داند که پیروزی و موفقیت ایران، نجات عالم را در پی خواهد داشت و اما نظام سلطه این را نمی‌خواهد.

مبارز انقلابی گچساران گفت: چندین سال پیش به مصر سفر کردم و در قاهره بزرگ‌ترین زیارتگاه مربوط به حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها است زمانی که به آنجا رسیدم روز تولد حضرت زینب سلام‌الله علیها بود و مردم شیرینی پخش می‌کردند و آن‌ها هم‌عرض می‌کردند که بزرگ‌ترین زیارتگاه مصر همین زیارتگاه حضرت زینب سلام‌الله علیها است.

بلادیان تصریح کرد: در رژیم پهلوی قانون کاپیتولاسیون به تصویب رسید درحالی‌که بیش از ۵۰ هزار سرباز و مستشار آمریکایی در کشورمان سکونت داشتند که دست به هر جنایتی می‌زدند و حکومت هم حق مجازات آن‌ها را نداشت. گرچه امروز مشکلاتی در کشورمان همچون گرانی و تورم داریم که ریشه برخی مشکلات درون کشور و برخی هم برون کشور است.

وی افزود: کشورمان امروز درگیر تحریم‌های همه‌جانبه دشمن است برخی هم بی‌انصافی می‌کنند و برخی هم کم‌کاری می‌کنند و اما به‌سلامت انقلاب اسلامی ایمان‌داریم چراکه در رأس امور مقام معظم رهبری هستند. بنده قبل از انقلاب خدمت ایشان رفته‌ام درحالی‌که ساده‌ترین زندگی رادارند و با همه مشکلات کار می‌کند و حتی روسای جمهور بسیاری از کشورها ازجمله پوتین (روسیه) خدمت آقا می‌رسند و از فرمایشات آقا درس یاد می‌گیرند.

برادر شهید بلادیان ادامه داد: در آن دوران گچساران اکثریت افراد سواد خواندن و نوشتن نداشتند و اما امروز خانواده‌های تحصیل‌کرده بسیاری داریم. مردم گچساران و کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس فداکاری و جان‌فشانی‌ها کردند و شهدای گران‌قدری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند. خواهش بنده این است که سبک زندگی ایرانی_اسلامی را موردتوجه قرار دهید به مسائل دینی توجه کنید و وجوهات شرعی را بپردازید چراکه باید مسیر حقیقت را طی کنیم و راه زینبی (س) را در جامعه استمرار دهیم.

وی اظهار کرد: امروز دشمن به دنبال ترویج بی‌حجابی در کشورمان است دشمنان از طریق جنگ نتوانستند موفق شوند و از طریق جنگ نرم واردشده‌اند و امروز جنگ در فضای مجازی است و دشمن با تمام وجود علیه انقلاب اسلامی مشغول توطئه است.

بلادیان در پایان هم گفت: بازهم تأکید می‌کنم که به خودمان بپردازیم درحالی‌که شهادت می‌دهم که مردم گچساران مردم لایقی هستند. در گچساران برادرم شهید شدند و اینجا بود که بنده هم رشد کردم. افتخارات بزرگی ایران اسلامی دارد و دلیل این است که امام باخدا و با حق بودند پس‌کاری کنیم که فردای قیامت شرمنده امام و شهدا نباشیم.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها