نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. خرداد 1402 - 17:05
مسئول بسیج جامعه مهندسین کشاورزی باشت گفت:این طرح به‌صورت آزمونه انجام می‌شود که تعداد ۱۰ هزار رأس دام با تعیین ۴ روستای هدف را تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،طیبه گرجی، مسئول بسیج جامعه مهندسین کشاورزی باشت در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در این خصوص گفت: کانون بسیج جامعه کشاورزی شهرستان باشت در راستای ارتقاء بهره‌وری دام سبک و نیز خودکفایی گوشت قرمز با تشکیل و سازمان‌دهی ۲ گروه متخصص از بسیجیان فارغ‌التحصیل دامپزشکی و دام‌پروری در سطح شهرستان اقدام به این کارکرده است.

وی افزود: این طرح به‌صورت آزمونه انجام می‌شود که تعداد ۱۰ هزار رأس دام با تعیین ۴ روستای هدف را تحت پوشش قرار می‌دهد. اگرچه اجرای برنامه‌های علمی، آموزشی و مهارت افزایی برای دام‌پروران و همچنین واکسیناسیون و شناسایی بیماری‌ها را در طول سال به تعداد حداقل ۶ مرحله به دنبال دارد.

 گرجی ادامه داد: بنابراین در این مرحله دو گروه از بسیج مهندسین کشاورزی هرکدام ۵ هزار رأس دام علیه بیماری ابله و ppr را واکسینه کردند که معاینه رایگان دام، اجرای دورهای آموزشی و برگزاری جلسات رفع محدودیت دامپزشکی در روستاهای هدف در برنامه‌های بعد قرار خواهند داشت.

مسئول بسیج جامعه مهندسین کشاورزی باشت گفت: برنامه ارتقا بهره‌وری دام سبک و خودکفایی گوشت قرمز با ۲ راهبرد اجرای اردوهای جهادی کلینیک سیار دامپزشکی برای مناطق محروم و صعب‌العبور و نیز راهبرد ارتقا بهره‌وری دام با محوریت آموزش، توانمندسازی و انتقال دانش به عرصه‌های دام‌پروری خواهد بود.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها