نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. ارديبهشت 1402 - 12:05
رئیس تبلیغات اسلامی گچساران مطرح کرد؛
ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تضمین‌کننده امنیت اجتماعی
حجت‌الاسلام خادمی گفت: عفاف و حجاب به‌عنوان نماد باارزش دینی و یک نماد ملی فرهنگ ایرانی تلقی می‌شود که خود تضمین‌کننده امنیت اجتماعی در جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت‌الاسلام خادمی، رئیس تبلیغات اسلامی گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص اهمیت جایگاه عفاف و حجاب در جامعه گفت: باید توجه داشت که در دین مبین اسلام به مسئله عفاف و حجاب تأکیدات فراوانی شده است و اهمیت عفاف و حجاب هم بر کسی پوشیده نیست و رعایت مصادیق آن‌ها در جامعه اسلامی هم برای بانوان و هم برای آقایان یک امر ضروری به شمار می‌رود.

وی افزود: متأسفانه امروز شاهد هنجارشکنی‌هایی در بحث حجاب و عفاف در سطح جامعه هستیم که به‌نوعی همان برنامه‌ریزی، حملات دامنه‌دار و هدف‌دار دشمنان برای تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی و ترویج فرهنگ غربی با بهره‌گیری از جدیدترین وسایل ارتباط‌جمعی است. اگرچه تلاش پرحجم رسانه‌های رسمی و شبکه‌های مجازی دنیای غرب برای ترویج بی‌بندباری و استحاله فرهنگی جامعه ایرانی واقعیتی انکارناپذیر و هشداردهنده به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: عفاف و حجاب به‌عنوان نماد باارزش دینی و یک نماد ملی فرهنگ ایرانی تلقی می‌شود که خود تضمین‌کننده امنیت اجتماعی در جامعه است؛ بنابراین دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی سعی دارند به‌عناوین‌مختلف این نماد ارزشمند را کمرنگ و درنهایت از بین ببرند و اقتدار جامعه اسلامی را خدشه‌دار کنند که غفلت و کوتاهی از این مسائل در جامعه به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست.

رئیس تبلیغات اسلامی گچساران در ادامه اظهار کرد: عفت و حیا دو مقوله‌ای است که خداوند متعال درون همه انسان‌ها برای تعالی و تکریم شخصیت و حفظ کرامت انسانی زن و مرد به ودیعه گذاشته است اگرچه لازمه عفاف و حجاب در جامعه داشتن پایه‌های اعتقادی و بینشی است.

وی افزود: امروز نظام سلطه به دنبال از بین بردن نجابت و پاک‌دامنی میان جوامع اسلامی است چراکه عفت و حیا موجب صیانت از  کیان و بنیان خانواده و همچنین سلامتی جامعه می‌شود. بااین‌حال حجاب و عفاف یک موضوع ملی به شمار می‌رود که نیازمند فرهنگ‌سازی است و این مسئله  باید به یک باور و فرهنگ  در جامعه ما تبدیل  شود چراکه ریشه حجاب، همان حیا و عفت است.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: بیش از چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و در کشوری که به‌عنوان ام‌القری جهان اسلام شناخته می‌شود مشاهده مصادیق بدحجابی زیبنده نیست که ضروری است هم مردم و هم مسئولین نسبت به رعایت این مسائل و ترویج فضائل اخلاقی در جامعه دغدغه و اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها