نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. ارديبهشت 1402 - 19:12
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران از مهار آتش‌سوزی در اراضی زراعی و مرتعی مناطق سرآب ننیز و ماهور باشت به یاری نیروهای امدادی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مجید نظری، رئیس منابع طبیعی گچساران دقایقی پیش در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به آتش‌سوزی‌های امروز این شهرستان گفت: آتش‌سوزی مراتع و اراضی زراعی روستای سراب ننیز که ساعتی پیش آغازشده بود با تلاش نیروهای مردمی، منابع طبیعی، محیط‌زیست، هلال‌احمر، آتش‌نشانان، سپاه و بسیج و دیگر دوستداران محیط‌زیست مهار شد.

وی افزود: ظهر امروز هم آتش‌سوزی‌هایی در منطقه ماهور باشت » به وقوع پیوست که با تلاش نیروهای امدادی مهار شد، متأسفانه در این آتش‌سوزی‌ها بخشی از مراتع، مزارع زراعی و باغات مرکبات در مناطق سرآب ننیز و ماهور باشت نیز طعمه حریق شدند.

نظری در پایان ضمن تشکر از همه گروه‌ها و نهادهایی که در مهار آتش‌سوزی‌ها تلاش می‌کنند، می‌گوید: علت و میزان خسارت این آتش‌سوزی در دست بررسی است. اگرچه عامل انسانی سهم بسزایی در وقوع این آتش‌سوزی‌ها دارد.

 به گفته کارشناسان، بخشی از مراتع و جنگل‌های گچساران از منابع طبیعی باارزش کشورمان به شمار می‌روند که همه‌ساله بنا بر دخالت عواملی همچون جرقه‌های حاصل از افزایش دما و وزش بادهای گرم و عوامل انسانی در شعله‌های آتش نابود می‌شوند. 

بر این اساس، آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع گچساران حکایت نامهربانی بسیاری از انسان‌ها با طبیعت است و اگر تدبیری نشود با این کمر همتی که سالیان اخیر به نابودی جنگل‌های زاگرس بسته‌شده عن‌قریب هرسال باید شاهد شکسته شدن رکورد آتش‌سوزی‌ها نسبت به سال‌های گذشته در این شهرستان بود.

نکته حائز اهمیت این است که چرا بیش از 90 درصد از آتش‌سوزی‌های این شهرستان چه درگذشته و چه در حال، در روز جمعه اتفاق افتاده است؟

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها