نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. ارديبهشت 1402 - 14:51
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران از کنترل آتش‌سوزی در اراضی زراعی و مرتعی منطقه انبار شاهی و کارکنان دولت این شهرستان به یاری نیروهای امدادی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،علت‌های مختلفی در چند سال اخیر، سبب بروز آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع باارزش این شهرستان شده که به‌مراتب سهم عامل انسانی بسیار مشهود بوده، چراکه در بسیاری از موارد آتش‌سوزی‌ها عمدی به نظر می‌رسد. اگرچه شناسایی مجرمانی که سبب بروز آتش‌سوزی در منطقه می‌شوند باید موردتوجه جدی نهادهای مسئول قرار گیرد.

بنابراین باید توجه داشت که اطفای حریق آن‌هم در روزهای گرم سال و در ارتفاعات و مناطق سخت گذر این شهرستان کار آسانی نیست و اطفای کامل آن ساعت‌ها و در بیشتر موارد هم حتی روزها به طول می‌انجامد.

با این تفاسیر، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران در گفت‌وگو با این پایگاه خبری تحلیلی، در خصوص آتش‌سوزی امروز مراتع این شهرستان می‌گوید: این آتش‌سوزی‌ها در چند نقطه از اراضی زراعی و مرتعی این شهرستان همچون پلاک انبار شاهی(اراضی پشت بهارستان) و کارکنان دولت (پر بالی) این شهرستان قبل از ظهر امروز به وقوع پیوست.

مجید نظری در ادامه می‌افزاید: در همان دقایق اولیه جمعی از نیروهای منابع طبیعی، مردمی و آتش‌نشانان شهرداری این شهر برای مهار آتش‌سوزی در این مناطق اقدام کردند که درنهایت این آتش‌سوزی با تلاش مجدانه نیروهای امدادی کنترل شد.

نظری در پایان ضمن تشکر از همه گروه‌ها و نهادهایی که در مهار آتش‌سوزی‌ها تلاش می‌کنند، می‌گوید: علت و میزان خسارت این آتش‌سوزی در دست بررسی قرار دارد.

بر این اساس، آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع گچساران حکایت نامهربانی بسیاری از انسان‌ها با طبیعت است و اگر تدبیری نشود با این کمر همتی که سالیان اخیر به نابودی جنگل‌های زاگرس بسته‌شده عن‌قریب هرسال باید شاهد شکسته شدن رکورد آتش‌سوزی‌ها نسبت به سال‌های گذشته در این شهرستان بود.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها