نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. اسفند 1401 - 13:30
امام جمعه گچساران گفت:و الله انسان از این وضعیت معیشتی محرومین و مستضعفین خجالت می‌شود دولتمردان کاری کنند و این وضعیت معیشت افسارگسیخته و گرانی‌ها را مرتفع کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: در روایات ائمه معصوم علیهم‌السلام از نیمه شعبان به‌عنوان «لیله‌القدر» دیگر هم یادشده است، حقیقتاً تنها راه نجات بشریت حُب اهل‌بیت علیهم‌السلام خواهد بود.

وی افزود: بنابراین مشکلات با حرف مرتفع نمی‌شوند و آقای عالم بیشتر از همه ماها در تأخیر امر ظهور ناراضی هستند و این از اقدامات ما است، به‌جای اینکه از وقتمان در ایجاد معرفت و بینش الهی بهره ببریم به مقابله باهم پرداخته‌ایم درحالی‌که همه مسلمان و به‌ویژه شیعیان جهان باید باهم متحد، یکدل و منسجم شوند تا در کار ظهور نیز تعجیل شود.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد: شنبه 13 اسفندماه میلاد حضرت علی‌اکبر و عزیزترین جوان عالم است که شبیه‌ترین فرد ازنظر چهره و خلق‌وخو به پیامبر اکرم (ص) بودند و این روز خجسته را به همه مؤمنین و مؤمنات تبریک عرض می‌کنم. پس جوانان عزیز بدانید که الگوی شما حضرت علی‌اکبر است که در عالم نظیر ندارد اگرچه آینده روشن جوانان در گروه خودباوری است.

حجت‌الاسلام حجازی تصریح کرد: روایت داریم که اگر جوان؛ معرفت، خودشناسی و خداشناسی پیدا کند مقام این جوان برابر با 72 تن از اولیای الهی خواهد بود و نکته دیگر اینکه باید خودمان به جوانان هم‌بها بدهیم و باید به رشد فکری و اخلاقی جوانان توجه ویژه داشته باشیم. حضرت آقا می‌فرمایند که به نسل جوان امروز کشورمان اعتماد دارم چراکه خواهند توانست نقش تاریخی خود را در همه امتحانات ایفا کنند.

امام‌جمعه گچساران گفت:14 اسفندماه سالروز تأسیس کمیته امداد به دستور حضرت امام (ره) در سال 57 است که به نام احسان و نیکوکاری نام‌گرفته است. در آستانه عید نوروز هستیم و لازم است هوای محرومین و مستضعفین را داشته باشیم؛ بنابراین نیکوکاری مقامی بس بزرگ است و هرکسی باید تلاش کند به این مهم دست یابد و همه هم باید تلاش کنیم که فقر را ریشه‌کن کنیم.

وی افزود: یکشنبه 14 اسفندماه نیز روز ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه نام‌گذاری شده است. قرض دادن به مؤمن مانند این است که به خداوند قرض بدهید و تلاش کنیم دست مردم نیازمند را بگیریم و باید فرهنگ قرض السنه را ترویج دهیم.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد:15 اسفندماه روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی است، درخت برای زندگی انسان‌ها است و انسان‌ها باید از طبیعت صیانت کنند همه و همه باید در ترویج درختکاری و صیانت از منابع طبیعی کوشا باشیم.

حجت‌الاسلام حجازی تصریح کرد: چهارشنبه نیمه شعبان است که تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. این روز هم روز جهانی مستضعفین و هم روز سربازان گمنام امام زمان نام‌گذاری شده است. امنیت امروز ما به‌واسطه فداکاری نیروهای امنیتی کشورمان است چراکه خدمت بزرگی به مردم انجام می‌دهند که باید اقدامات این عزیزان را قدر بدانیم.

امام‌جمعه گچساران گفت: مقام معظم رهبری فرمودند این افتخار شمارا بس که امام (ره) سینه‌هایتان را به مدال سربازی امام زمان (عج) مفتخر کرد؛ و وزارت اطلاعات باید 100 درصد انقلابی بماند و انقلابی هم عمل کنند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات مصلای این شهرستان افزود: انتظار این است که مشکلات مصلای 30 ساله را خاتمه بدهیم. برخی مشکلات از سوی برخی نهادها وادارات مرتفع شد و هنوز کارهای دیگری باید انجام شود که به‌نوبه خودم تشکر می‌کنم؛ اما ای مؤمنین و مؤمنات شما هم به یاری بیایید و هرکسی در حد توانش کمک کند.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد: از عزیزان اداره صمت هم انتظار داریم فکری کنند. گرانی از حد گذشت و اصلاً نمی‌شود دیگر تحمل کرد، بنابراین نظارت‌ها بر بازار بیشتر شود چراکه کالاهای همسان بعضاً باقیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند.

حجت‌الاسلام حجازی تصریح کرد: و الله انسان از این وضعیت معیشتی محرومین و مستضعفین خجالت می‌شود دولتمردان کاری کنند و این وضعیت معیشت افسارگسیخته و گرانی‌ها را مرتفع کنند چراکه فشار بروی اقشار ضعیف جامعه است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها