نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. دى 1401 - 10:15
بخشدارگچساران گفت:سیل و بارندگی‌های اخیر به راه‌های دسترسی عشایر این شهرستان خسارت وارد کرده است که دستگاه‌های اجرایی در حال اصلاح این ابنیه هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، علی محمدآقایی، بخشدار مرکزی گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به آسیب‌هایی که بارش‌های اخیر به مناطق عشایری این شهرستان وارد کرده است، گفت: باید توجه داشت که راه‌های عشایری، شریان‌های آبرسانی سیار، تامین خدمات زیربنایی و بهداشتی به مناطق عشایرنشین به شمار می‌روند که بازسازی و بهسازی آنها نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود:متاسفانه بارش‌های شدید هفته اخیر خسارت‌هایی به زیرساخت‌ها، جاده‌های دسترسی و ایل راه‌های عشایری گچساران وارد کرده است، که به کمک دیگر دستگاه‌های خدمات رسان همچون راهداری، شرکت نفت و گاز گچساران و ... در حال مرتفع کردن این مشکلات هستیم.

بخشدار مرکزی گچساران تصریح کرد:با توجه به اینکه بارندگی‌ها همچنان ادامه دارد، کار بازگشایی ایل راه‌های عشایری را با مشکلاتی نیز روبرو کرده و این در حالی است که عملیات بازگشایی جاده‌های عشایری با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان با قوّت ادامه دارد.

آقایی در ادامه گفت:با این وجود در بحث زیرساخت‌های روستایی می‌تواند به نیمه مسدود شدن جاده روستای باباکلان نیز اشاره کرد که این مشکل نیز در اسرع وقت مرتفع و جاده نیز بازگشایی شد، نکته دیگر اینکه خسارت چندانی به مزارع کشاورزی شهرستان وارد نشده است و تنها بخشی از جاده‌های بین مزارع براثر شدت بارندگی تخریب و دچار خسارت شده‌اند.

بخشدار مرکزی گچساران ادامه داد:بنابراین در بحث دیگر زیرساخت‌های روستایی از جمله برق،آب، گاز و...تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است که از همه متولیان امر در این دستگاه‌ها نیز کمال تشکر و قدردانی را دارم.

آقایی در ادامه هم گفت: هرچند باید به این مهم نیز اشاره کرد که با اقدامات پیشگیرانه ستاد بحران شهرستان تاکنون مشکل خاصی برای سایر راه‌ها و زیرساخت‌های روستایی به وجود نیامده است، هرچند خسارات ناشی از سیل‌های اخیر بر جامعه عشایری گچساران پس از ارزیابی دقیق در پایان بارش‌های جاری به انجام خواهد رسید.

براین اساس یک هزارو ۱۰۰ کیلومتر راه عشایری در شهرستان گچساران وجود دارد که حدود 50 درصد آن در بارندگی‌های چند روز گذشته مسدود شده است.این راه‌ها در مناطق دریلا، باباکلان، آبگندی، چهار تنگ، هلیگان، کوه گود گل، خشاب، کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی واقع شده‌اند.

مناطق قشلاقی شهرستان گچساران سالانه محل استقرار و سکونت حدود دو هزار خانوار عشایر کوچرو از مناطق سردسیری استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان است.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها