نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. دى 1401 - 8:08
با حضور مسئولین برگزار شد؛
مراسم بزرگداشت" روز زن" در گچساران+تصاویر
همایش گرامیداشت روز مادر و تجلیل از مقام والای زنان با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در گچساران برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها جشن میلاد بانوی دو عالم ، با هدف بزرگداشت مقام والای زن، به همت هیات رزمندگان اسلام و موکب طریق الکربلای این شهرستان در محل حسینیه بهبهانی های مقیم گچساران برگزار شد.

حجت الاسلام افتخاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم ضمن تبریک میلاد فرخنده حضرت زهرا سلام الله و بیان منزلت والای زنان در اسلام گفت: بانوان در عرصه های مختلف جامعه، همواره به نحو شایسته نقش آفرین بوده اند و این نقش آفرینی بانوان در فعالیت های اجتماعی  و فرهنگی قابل تقدیر و ستایش است.

وی در ادامه ضمن بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) به تشریح جایگاه والای زنان و مادران در اسلام پرداخت و تصریح کرد: روایت داریم که بهشت زیر پای مادران است، و علتش هم این است که بهشت جلوه جمال الهی است و مادران از جنس بهشت هستند. بهشت جلوه رحمت الهی است و زن نیز تجلی رحمت خداوند است و مادران بهشت خداوند در روی زمین هستند.

حجت الاسلام افتخاری زنان را کانون عاطفه و پشتیبانی از خانواده قلمداد نمود و خاطر نشان کرد:در شرایط فعلی زنان نقش کلیدی در عرصه جامعه ایفاء می کنند.اگرچه شکل گیری شخصیت فرزندان و نسل آینده جامعه، مرهون نقش آفرینی و فداکاری مادران است، ایفای وظایف مادری در کنار انجام سایر وظایفی که به ویژه زنان بر عهده دارند، بسیار پر اهمیت است و تربیت صحیح فرزندان به عنوان پشتوانه ای مهم برای آینده کشورمان و ایجاد تمدن نوین اسلامی مهمترین و ارزشمندترین وظیفه مادران است.

این مراسم با مولودی خوانی مداح اهل بیت علیهم السلام "علی شریفی" همراه بود و در پایان این مراسم نیز به رسم یادبود از بانوان فعال در حوزه های فرهنگی، قرآنی و رسانه نیز تجلیل به عمل آمد.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها