نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. دى 1401 - 10:19
مدرس دانشگاه گفت:اصلی ترین چالشی که امروز نظام با آن روبرو است،معیشت مردم است. مسئولین نظام به این چالش به عنوان یک جبهه جنگی تمار عیار نگاه کنند و خواب شب را کنار بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، دکتر سید سعید میری، مدرس دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص تاثیر اغتشاشات اخیر بر حوزه های مختلف بویژه اقتصاد کشورمان گفت:باید توجه کرد که دشمن در موسم اغتشاشات با تخریب و آتش زدن اموال عمومی، دامن زدن به هرج و مرج توام با خشونت، بدنبال ناامیدی مردم برای القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: از طرف دیگر هم اغتشاشات تقریبا همه زیرساخت ها را حسب میزان و دامنه آشوب ها تحت تاثیر خود قرار می دهد، به عنوان نمونه سیستم حمل و نقل، سیستم های بانکی، سیستم های خدمات شهری و برون شهری با مشکلات جدی مواجه می شوند که در نتیجه آرامش مردم را مختل و اسباب نگرانی آنها را رقم می زند.

مدرس دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان ادامه داد: بنابراین در شرایطی که امروز مردم از حیث معیشتی و وضعیت اقتصادی کشورمان گلایه ها دارند،پس دشمن با افزایش تحریم ها به جهت  فشار اقتصادی بیشتر برمردم ،حمایت از آشوبگران و نیز با دامن زدن به اغتشاشات و ناامنی ها این اهدف را دنبال می کند تا مسیر توسعه ایران را متوقف کند.

دکتر میری در ادامه گفت: ضروری است که به این مهم هم توجه شود که یکی از دلایل اصلی به خدمت گرفتن جریان سلبریتی و مشاهیر جامعه بویژه در حوزه هنری و ورزشی، محبوبیتی است که این گونه افراد در جامعه دارند و با توجه به محبوبیت این جماعت بویژه برای قشر جوان که هدف اصلی دشمن است،لذا دشمن به عنوان یک ابزار تاثیرگذار به راحتی چنین افرادی را سازماندهی می کند و  افکارشان را تحت تاثیر قرار می دهد و حرکت می دهد.

وی افزود:امروز با دنیای رسانه سروکار داریم اگرچه قاب های هنری و ورزشی بیشترین تاثیر را بر مخاطب می گذارند و طبیعی است که اصحاب این ابزارها بتوانند بیشترین تاثیرگذاری را برمخاطب داشته باشند و این اقدامات هم مجرب است و بارهای بار نظام سلطه به جهت تاثیرگذاری برجامعه هدف، از این ابزارها به فراوان سود برده است.

مدرس دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان تصریح کرد:البته در دهه اخیر دشمن هم به مراتب با یک سناریوی از پیش طراحی شده از این ابزار استفاده می کند که باید ببینیم بهترین شکل مبارزه با این چالش چیست؟ که به نظر می رسد با روشنگری(جهاد تبیین) بتوانیم سطح سواد رسانه را به گونه ای در جامعه ارتقا بدهیم که برخی از این بت های پوشالی برای جامعه فروریخته شود.

دکتر میری در ادامه افزود:اما اصلی ترین چالشی که امروز نظام با آن روبرو است، چالش معیشت مردم است. هرچند در عرصه های دیگر توفیقات بسیار ارزشمندی را بدست آورده ایم و بدون تردید بیشترین هجمه دشمن به روی مسائل اقتصادی کشورمان است که اثر این مسئله به نوعی برای آحاد مردم بسیار هم ملموس است.

وی ادامه داد:با این وجود نیز راه حل این است که مسئولین نظام و مجموعه حاکمیت کشور به این چالش به عنوان یک جبهه جنگی تمار عیار نگاه کنند و خواب شب را کنار بگذارند،اگرچه  این یک مسئله عادی نیست و عین میدان جنگی است که شب و روز ندارد و مسئولین باید به این تفتن برسند و با تمام وجود هم شبانه روز کار کنند تا مردم را به یک رضایت مندی برسانند چرا که  مردم ما بارهای بار در عرصه های انقلاب خودشان را اثبات کردند امرو هم نیازمند یک آرامش در عرصه اقتصادی هستیم که در راستای این مهم هم هیچ اقدام دشمنی هم تاثیرگذار نخواهد بود.

مدرس دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان گفت:البته طبیعی است که نباید از فتنه های دشمنان هم غافل بود و حتی با وجود رفاه درجامعه،باز هم دشمن در تلاش برای ضربه زدن به ایران اسلامی است و بنابراین بایستی  با کارهای فرهنگی دقیق و استفاده از ابزار هنر و رسانه در کنار معیشت قابل قبول و شرافت مندانه برای مردم ،کشورمان را در مقابل دشمنان واکسینه کنیم.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها