نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
28. آذر 1401 - 13:33
رونمایی از تالیفات فرهنگیان، برپایی نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزی و پژوهش های فرهنگیان و نیز تقدیر از رتبه های برتر مسابقات در سطوح مختلف کشوری و استانی از مهمترین برنامه های این همایش بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، در راستای بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری، همایش پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر با حضور "دکتر قائدی" استاد تمام دانشگاه آزاد گچساران، جمعی از مدیران ادارات و  نیز محققان و پژوهشگران و دانش آموزان در سالن مجموعه فرهنگی ورزشی آموزش و پرورش گچساران برگزار شد.

این همایش با تلاوت آياتی از كلام الله مجيد و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. در ابتدا "سید محمد قاضی نیا" دبیر این همایش ، ضمن تشریح سیاست های پژوهشی، مسائل پیش روی  آموزش و پرورش در حوزه پژوهش را به اطلاع حضار رسانید.وی درادامه نیز در خصوص  جایگاه و اهمیت پژوهش در پیشبرد اهداف سازمان ها و تربیت دانش آموزان پژوهش محور نکاتی را ارائه دادند.

در ادامه "دکتر قائدی" استاد تمام دانشگاه آزاد گچساران ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری به پژوهشگران عرصه علم و‌ دانش در بخشی از سخنانش گفت:امروزه تقویت روحیه پژوهشگری و تحقیق و جستجوی علمی برای جامعه بسیار ضروری و ارزشمند است.

وی در ادامه با بیان اینکه پژوهش از ارکان اساسی توسعه و رشد یک جامعه به شمار می رود،تصریح کرد:یک جامعه‌ رو به توسعه نیازمند نهادهایی است که فرهنگ پژوهش را در مسیرهای خود به جریان بیاندازند، چرا که فرهنگ پژوهش نوعی آینده نگری را در جامعه به همراه خود دارد و ارتباط توسعه پایدار با ساختارهای علمی و پژوهشی یک رابطه‌ای تنگاتنگ است که می‌توان از یافته‌ها و نظریات ارزشمند در جهت اهداف ملی نیز بهره‌برداری کرد.

قیطاسی، مدیر آموزش و پرورش گچساران در ادامه این همایش هم گفت:کار تحقیقاتی و پژوهشی به صورت کاربردی و بنیادی اثرات ارزشمندی بر جامعه خواهد گذاشت و جامعه را به سمت پویایی سوق می دهد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری امسال را بنام سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری کردند که خود اهمیت این موضوع را می رساند، بنابراین موفقیت و توسعه پژوهش در هر جامعه ای نیازمند گسترش رویکرد پژوهش مدار در آن جامعه است، صد البته  که دانش آموزان باید در امر پژوهش همت و تمام تلاش خود را در جهت پیشبرد اهداف نظام اسلامی و اعتلای فرهنگ اسلامی بکار بگیرند.

رونمایی از تالیفات فرهنگیان(17کتاب تالیفی)، برپایی نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزی و پژوهش های فرهنگیان و نیز تقدیر از رتبه های برتر مسابقات در سطوح مختلف کشوری و استانی از مهمترین برنامه های این همایش بود.

ادامه نیز تصاویری از این همایش را مشاهده کنید.

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه‌ها

احسنت بر مدیر شجاع‌. توانمند و انقلابی آموزش و پرورش گچساران جناب آقای انوشیروان قیطاسی

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها