نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. آذر 1401 - 22:16
مراسم شب شهادت دختر گرامی پیامبر اسلام صلی الله علیه و اله و سلم با حضور نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در روستای آبچیرک گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دختر گرامی رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و اله و سلم و یادواره شهید "احمد محمدی" با حضور "آیت الله ملک حسینی" در روستای آبچیرک گچساران برگزار شد.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی،نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری  در این آیین ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت:پیامبراکرم(ص) در حدیثی فرمودند که اگر قرار بود تمام زیبایی های عالم مجسم شود هرآینه درفاطمه (س) مجسم می شد، فاطمه(س) بزرگ تراز آن است که تجسم همه زیبایی ها باشد و فاطمه زهرا (س)برترین انسان ها از جهت خلقت(اصالت)، کرامت و شرافت است.

وی افزود:پیامبراکرم(ص) به عنوان شخصیتی بزرگ که خود رسول الهی و جلوه جلال و جمال پرودگار بوده است، اما دخترش را می ستاید و ستایش می کند، رسول خدا(ص) خود معلم فاطمه زهرا(س) است و اینگونه نیز این بانوی بزرگ هستی را تعریف می کند.

آیت الله ملک حسینی ادامه داد:اگر حُسن و زیبایی ها قرار باشد به شخصی تجسم و مجسم شود  تا انسان ها او را تقدیس و تکریم کنند،پس فاطمه زهرا (س)خواهد بود. ایشان یک مربی و معلم هستند و ایمانی سرازیر شده در عالم هستی دارند و حضرت فاطمه (س)  برتر از این است که کلمات بتوانند ایشان را توصیف کنند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:بنابراین هرانسانی نسبتی با خداوند دارد درحالی که خوبی انسان و خوب آموزش دادن انسان برپایه این سه اصل یعنی اصالت،شرافت و کرامت است و در این اصالت است که عنصر انسانی باید تربیت شود و شرافت و کرامت را بیاموزد.

وی افزود:عقلانیت انسان و ریشه های عقلانیت او به وراثت است، اما تلاش و اراده و شکل گیری شخصیت در تربیت او خواهد بود، و حضرت فاطمه زهرا (س)هم اصالتی برتر و هم تربیتی برتر دارند.

آیت الله ملک حسینی ادامه داد:امام علی علیه السلام می فرمایند که اگر قرار است انسانی به چیزی افتخار کند باید به سه چیز افتخار کند، اینکه اگر عقل دارید پس اصالت دارید، اگر اخلاق را سرلوحه کارهایتان قرار می دهید پس شرف دارید و اگر اهل تقوا هستید و به عدالت رفتار می ‌کنید و دربرابرپروردگارتان خضوع و خشوع دارید پس اهل کرم وکرامت هستید.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد:پیامبر اکرم (ص)فرموده اند که این دخترم فاطمه سلام الله علیها برترین انسان روی زمین است چون سه ویژگی دارد هم اصالت دارد و هم شرافت و هم کرامت؛ چرا که از من و حضرت خدیجه(س) و مردان پاک گذشته است همان کسانی که با خدا و برای خداوند زندگی کردند.

وی در ادامه افزود:پس جوانان عزیزی که فرزندان خوب می خواهید،پس باید پاک زندگی کرد .اُف برکسانی که مفهوم آقازادگی را خراب کردند و اف برکسانی که نژاد و ژن و نسل خوب را بد معنا کردند، برخی خیال  می کنند که ژست گرفتن و ثروت اندوزی و مغرور در جامعه ظاهر شدن همان ژن خوب است و آقازادگی،پس اینها آبروی اصالت را برده اند و کسانی که مفهوم وراثت را درجامعه خراب کردند خداوندهم نخواهد بخشید، چرا که انسان ها برهم تاثیر می گذارند و نسل ها به هم پیوسته هستند.

آیت الله ملک حسینی درادامه گفت:وقتی انسان متولد می شود هیچ نمی داند اما انسان کم کم رشد می کند و علم می آموزد و اما انسان ها چقدر از فرصت هایش درست بهره می برند.جامعه باید با معارف دینی و الهی آشنا شود که متاسفانه گاه نتیجه تربیت را کف خیابان می بینیم .

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در پایان هم بیان کرد:امام عصر(عج) فرمودند که ما حجت خداوند برمردم هستیم و اما مادرم فاطمه سلام الله علیها  حجت خدا بر ما است.بنابراین احترام متقابل و رعایت اخلاق درجامعه لازم و ضروری است چرا که شرافت و اصالت همچون یک سفره است که پهن می شود تا انسان با تقوا بار بیاورد.

همچنین در این آیین  "امیر گرجی نژاد" مداح گچسارانی به روضه‌خوانی و مرثیه‌سرایی پرداخت.

تصاویری از این آیین را شاهد باشید.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها