نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. آبان 1401 - 14:49
میری گفت:دشمن تمام طرح ریزی این فتنه ها را با قدرت و جدیت برنامه ریزی می کند و رسانه های آنها مدام درحال فتنه انگیزی هستند.اما چرا بحث سواد رسانه ای را جدی نمی گیریم و چرا به مباحث فرهنگی اینهمه بی توجهی می شود!.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،دکتر سید سعید میری، مدرس دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان در سخنرانی پایانی روز 13آبان در گچساران گفت:درکشور ما به رغم کار کارستانی که نهادهای امنیتی انجام می دهند اما سوال این است که آیا واقعا رسالت پایش اطلاعات و ترتیب اثر دادن به اطلاعات درخصوص وقوع این فتنه های عظیم که کار سال ها برنامه ریزی های منسجم و پژوهشکده های غربی است به شایستگی و به موقع جهت اقدام متقابل نیز انجام می شود، هرچند شناخت فتنه های پیچیده و  ارتباط فرایندهای آنرا  کسانی متوجه می شوند که محقق این عرصه باشند.

وی افزود:اما ضمن پاسداشت اقدامات نهادهای امنیتی ما در تقابل با تمامی فتنه های دشمن،اما نباید غافل هم بود. اما سوال این است که فرایند پایش طرح ریزی توطئه دشمن در سطوع مختلف تا روزی که اتفاق بیافتد و این همه آسیب به مملکت بزند،آیا نبایستی انجام گیرد؟پس آیا اگاهی و اطلاعات ما درباره فتنه های دشمن ناکافی بوده ویا اطلاعات  ما کافی بوده و اقدامی صورت نگرفته است؟بنابراین این هنر نیست که بعد از اتفاقات بزرگ نیز دلایلی را مطرح کنیم که این موضوع پس از وقوع حادثه است و ما باید هشیارتر باشیم و در نطفه فتنه ها را خفه کنیم و اجازه هم ندهیم این غده بدخیم به حدی رشد کند که دچار خسارت های‌جبران ناپذیری بشویم.

میری ادامه داد:بنابراین تا کی باید تجربه کسب کنیم هر چند بخشی از تحولات از وظایف نیروهای امنیتی کشور هم خارج است و یاری سایر دستگاه ها و بصیرت مردم را می طلبد.به عنوان نمونه خبرنگارشاغل درکشورمان سال گذشته می رود در آفریقای جنوبی دوره و آموزش می بینند و به عنوان اولین خبرنگارتصویری از مهساامینی را مخابره می کند و وی را تا مراسم تدفین نیر همراهی می کند به این راحتی هم کارش را انجام می دهد پس کجا باید جلوی این کارگرفته بشود پس این خلل کجاست! متاسفانه عده ای درخیابان های می ریزند و عملا هرکاری که بخواهند انجام می دهند!.

مدرس دانشگاه گفت:باید صریح باشیم و شجاعانه مشکلات را بازگو کنیم،دربرخی مسائل ضعیف عمل کردیم هرچند فتنه های بسیاری رخ داده است اما اقدامات به موقعی در برخی موارد نیز صورت نگرفته، مسئله دیگر اینکه آیا امکانات مقابله ای در این حد وجود ندارد؟ما معتقدیم خیلی جدی تر باید  اقدام کرد چرا که مرکز اصلی این آشوب ها که یکسال پیش برنامه ریزی شد خود ایلات متحده آمریکا است و هزینه مالی این فتنه جدید نیز با رژیم صهیونیستی و سعودی ها بوده است. 

وی افزود:یکی ازکارهای اساسی دشمن استفاده همه جانبه از بستر فضای مجازی و شبکه های رسانه ای اش بود، اما  در مقابل چند‌درصد از بودجه فرهنگی ادارات و نهادهای ما خرج  تقابل با دشمن و  ترویج موضوعات فرهنگی می شود؟ هرچند دشمن تمام طرح ریزی این فتنه ها را با قدرت و جدیت برنامه ریزی می کند و رسانه های آنها مدام درحال فتنه انگیزی هستند.اما چرا بحث سواد رسانه ای را جدی نمی گیریم و چرا به مباحث فرهنگی اینهمه بی توجهی می شود!.

میری ادامه داد:توده مردم وضعیت معیشتی شان  که معلوم است اما مسئولین چرا سهل انگاری می کنند،برگزاری کلاس های سواد رسانه مهم است و اینکه دشمن لحظه به لحظه توطئه می کند و اندیشکده های غربی برنامه های پیچیده ای برای ما ترسیم می کنند و همه هم مقصر هستیم و این وضعیت هم قابل پذیرش نیست.

مدرس دانشگاه گفت:هرکسی که می خواهد کار خیر انجام دهد مهمترین کار خیر هم تقویت جبهه فرهنگی یعنی همان جهاد تبیین است، کم سوادی در حوزه رسانه ضربات جبران ناپذیری را به جامعه وارد می کند.برخی ورزشکاران و سلبریتی ها که در این مملکت به نون و نوایی رسیدند به خودشان اجازه می دهد علیه ارزش های انقلاب اسلامی سیاهنمایی و دشمن را همراهی کنند.

وی افزود:انتظار‌داریم از همه عزیزانی که می خواهند کارخیری انجام دهند پس کانون های خانوادگی را تبدیل به کلاس رسانه ای کنند، باید به دانش و تخصص بها داد  گرچه متاسفانه نگاه برخی مدیران ما پوپولیستی است.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها