نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. شهريور 1401 - 14:26
در این مراسم از جمعی از یادگاران و رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز تجلیل شد و در پایان نیز حاضران از سخنرانی مقام معظم رهبری که به صورت زنده در این مکان پخش شد، بهره بردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و شهادت به عنوان اولین برنامه از ویژه برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس با حضور مسئولان،خانواده های معظم شهداء ،ایثارگران، جانبازان، آزادگان در سالن اجتماعات "شهید سلیمانی" نفت وگاز گچساران برگزار شد.

سرهنگ محقق زاده،فرمانده سپاه ناحیه گچساران در این آیین گفت:بایستی در بستر غبارآلود فضای مجازی هوشیار بود، هرچند توجه به جهاد تبیین یکی از رسالت های همگانی است چرا که گفتمان سازی در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی و ارائه دستاوردهای انقلاب بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود:همواره باید با عینک بصیرت به جریانات و اتفاقات پیرامون خود نگاه کنیم تا از انحرافات احتمالی نیز پیشگیری کنیم. در 9دی 88 مردم به صورت خودجوش به صحنه آمدند و طومار فتنه را در هم پیچیدند و امروز هم طبق وعده الهی این حوادث می گذرند و پیروزی حقیقی از آن کسانی است که در تقابل با فتنه بصیرت و صبر به خرج دهند که درآن صورت در پیشگاه الهی رو سفید خواهند بود.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران ادامه داد:فضای جنگ نرم بسیار پیچیده است چرا که دشمن بدنبال مدیریت ذهن ها و افکار مردم جامعه است، متاسفانه افرادی نیز همگام با دشمن تراوشات ذهنی خودشان را برای انحراف جامعه به کار می گیرند در حالی که هیچکسی حق اخلال در نظم و ایجاد ناامیدی و نگرانی در جامعه را ندارند.

سرهنگ محقق زاده گفت:ایران اسلامی معادلات نظام سلطه را برهم زد، گناه این ملت این است که پیرو قرآن و سیره اهل بیت علیهم السلام  هستند و این ملت نیز در مقابله با ظلم و جور ایستادگی کرده و خواهند کرد، متاسفانه دشمن با سیاه نمایی بدنبال زیر سئوال بردن ارزش هاست که در مقابل هم امیدآفرینی مهمترین نیاز کشور به شمار می رود.

وی ادامه داد:بنابراین هفته دفاع مقدس  بهترین زمان برای جهاد تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل های جوان کشورمان است ،با این وجود دشمن در صدد ایجاد توطئه است و از هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب بهره می برد و این وظیفه همه است تا نسل‌ جوان با ایثار و فداکاری رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

علیزاده، معاون فرماندار گچساران در ادامه هم گفت: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین صحنه‌های نقش‌آفرینی ملت ایران در برابر استکبار جهانی است .دشمن در۳۱شهریور ۵۹حملات همه جانبه ای را به مرزهای کشورمان آغاز کرد و در ادامه هم جوانان این میهن خالصانه در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند و اقتدار و استقلال امروز ایران را رقم زدند.

وی افزود: هرچند جوانان مومن و انقلابی بسیاری را از دست دادیم و بسیاری هم‌مفتخر به دریافت مدال جانبازی، آزادگی و ایثارگری شدند و امروز باید این جانفشانی ها و از خودگذشتگی ها را تبیین کنیم.

علیزاده ادامه داد:امروز باید تبیین کنیم که رزمندگان ما چگونه با دستان خالی و با کوچکترین امکاناتی مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند.اگرچه دوران دفاع مقدس، عاشقانه و فداکارانه و از سر اخلاص، ایمان و ایثار شکل گرفت و رزمندگان خالصانه در مقابل دنیای زر، زور و تزویر ایستادند تا عزت و شرافت انسان ها هم پایدار بماند.

معاون فرماندار گچساران تصریح کرد:امنیت امروزمان مرهون خون شهداء است. دشمن در جنگ نرم درصدد این است که نیروهای انتظامی و نطامی ما را زیر سئوال ببرد و می خواهند جای شهید و جلاد را عوض کنند که همه وطیفه داریم تبیین و روشنگری کنیم و جبهه دشمن را بشناسیم و به ملت خوب معرفی کنیم.

ابوالحسن غلامی ،جانباز قطع عضو گچسارانی نیز در این آیین به روایتگری از جانفشانی رزمندگان استان در دفاع مقدس پرداخت وگفت:بیاد دارم در کلاس دوم راهنمایی مشغول تحصیل بودم، یک وقتی در جلوی مسجد صاحب الزمان(عج) حضور داشتم و احساس کردم که همه مردم به درب قدیمی مسجد نگاه می کنند. با این حال سه فرد پاسدار ازدرب بیرون آمدند و عده ای هم از شوق گریه می کرد و بعدها هم فهمیدم دونفرشان شهید شدند اما عرض بنده این است که مردم همچنان برای نیروهای نظامی و انتظامی کشورمان حرمت و جایگاه ویژه ای قائل هستند.

وی افزود: از عملیات والفجر هشت در فاو عراق مدتی گذشته بود که تنها در حال بازگشت به خاک کشورمان بودم، ما در عملیات یازده نفر رفیق و فامیل بودیم و من هم‌ تنها در حال برگشت از آن سایت موشکی.بغض عجیبی مرا فرا گرفته بود.

غلامی ادامه داد:رزمندگان دیگری هم بودند که مثل من رفیق و فامیل از دست داده بودند و انها هم‌مثل مثل من در آن هنگام حس عجیبی داشتند.وقتی سوار برقایق و از عرض اروند عبور کردیم دیدم هرکسی که پیاده می شود زانو به خاک می زند، فردی  هم خاک به روی خودش می ریخت و دیگری هم خاک را به دهان فرو می برد و می گفت "این خاک ایران است" . نسل جوان بدانند که خون ها در دفاع مقدس داده شد تا یک وجب از خاک کشورمان به دشمن ندهیم.

جانباز گچسارانی گفت:چندسال پیش همراه با تیم منتخب هندبال ایران به اردن رفتم. وقتی ازدبی پرواز کردیم از آسمان که نگاه می کردم آن کشورهای حاشیه خلیج فارس به اندازه یک شهرستان ما هم نبودند.وقتی به درب هتل در اردن رسیدیم همه پرچم ها بودند الا پرچم ایران که با پافشاری و اصرار دوستان و صحبت با شخص سفیر پرچم ایران هم نصب شد در ادامه نیز پرچم کشورمان را در بلندترین پایه سالن محل برگزاری مسابقات هم نصب کردیم .

وی افزود:در دوران دفاع مقدس جوانان به فرمان امام (ره)در جبهه های جنگ حضور یافتند و رشادت ها کردند،امروز هم نباید اجازه بدهیم که عده ای فرهنگ ایرانی و اسلامی را تخریب و تحقیر کنند.معتقدم که اگر همدیگر را خوب دوست داشته باشیم برخی از این اتفاقات نخواهدافتاد.

غلامی اظهارکرد:امثال شهید باکری باید الگوی همه ما باشند دریکی از عملیات ها  وقتی دشمن بعثی شکست خورد و پا به فرار گذاشت،برخی رزمندگان آنها را به رگبار بستند که در این هنگام شهید باکری فریاد زدند که نزنین! مگر شما سرباز امام حسین علیه السلام نیستید؟ چرا که آنها پشت به سمت شماها دارند شاید به زور به جنگ آمده باشند. اینها درس های دفاع مقدس است.

وی در پایان هم گفت:ای کاش یکصدم از وقتی را که برای ایرادات و اختلافات هم صرف می کنیم را صرف مهر و محبت و نقاط اشتراک مان می گذاشتیم که اگر با هم همدل باشیم خالق هراتفاق زیبایی هم می توانیم باشیم.

 

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها