نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. شهريور 1401 - 7:29
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بقعه متبرکه کاکامبارک علیه السلام غلام با وفای حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها دختر بلافصل امام موسی کاظم علیه السلام در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بقعه متبرکه کاکامبارک علیه السلام غلام با وفای حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها دختر بلافصل امام موسی کاظم علیه السلام در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

نصیرالاسلامی گفت: ضریح بقعه متبرکه کاکامبارک علیه السلام غلام با وفای حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها دختر بلافصل امام موسی کاظم علیه السلام در مرکز ساختمان مربع شکل آن قـرار دارد. این ضریح فلزی و بر روی آن نگاره هـای زیبـایی از آیـات قـرآن کـریم ، اشــعار مرثیــه ای، اســامی و صــفات پروردگــار و نــام های مبــارک ائمــه معصومین علیه السلام نقر و حکاکی شده اسـت. دارای ابعـادی بـه طـول ۲/۹۴ متـر، عرض ۱/۹۴ متر و ارتفاع بالغ بر ۲/۵۷ متر می‌باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سمت شمالی ضریح، دو کتیبه مشبک کـره ای بـه چـشم می‌خورد. در هریک از این کتیبه ها، تعداد صد و سی و یک مهره و دویست و چهل و هفت ماسـوره بـه کـار رفتـه اسـت . ماسوره‌ها عمـودی آن صد و بیست ماسـوره و ماسـوره هـای افقـی آن بـه تعـداد صد و بیست و هفت ماسوره می باشند. در این سمت از ضریح، کتیبه ای (لـوحی) دیگـر بـه صـورت زرین نقر و حکاکی شده از گل ها با مضمون ذیل به کـار رفتـه اسـت : «بـسمه تعالی ضریح بقعه متبرکه کاکامبارک علیه السلام به همت هیأت امنـا و اداره اوقـاف و امور خیریه شهرستان در سال ۱۳۸۷ هـ . ش ساخته و نصب شد؛ ساخت حـاج سید محسن احمدی».

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: در صحن حرم مطهر، دیوارهای اطراف را تا ارتفاع یک متر، با سنگ مرمـر سیاه، برای زیبایی و استحکام بیشتر، پوشانده‌اند. کف این بنا از سـنگ گرانیـت پوشیده شده است. محیط جلوی حرم نیز با این نوع سنگ، فرش شده است.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این بقعه متبرکه با کد تفضیلی ۳۰۰۰۷۶۸۵۰۰۰۰۰۰ در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقـاف و امـور خیریـه ثبـت شده است.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی افزود: از شاخص ترین برنامه های فرهنگی که هر ساله در حرم مطهر کاکامبارک علیه السلام بصورت شاخص برگزار می شد می‌توان به طرح نوروزی آرامش بهاری اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها