نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. تير 1401 - 18:14
مسئول موکب طریق الکربلا گفت:در بحث کارهای فرهنگی دل پردردی از برخی مسئولین شهرستان داریم، مردم حتی با وجود گرانی ها و مشکلات اقتصادی همچنان پای کار موکب هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، محمد رمضانی،مسئول موکب طریق الکربلا گچساران در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات فرهنگی_اجتماعی این موکب گفت:حقیقتا رسالت مهم خبرنگاران آگاهی بخشی به جامعه است چرا که  اطلاع رسانی صحیح از طرف رسانه ها موجب توسعه می‌شود که به تبع پیشرفت یک جامعه را نیز به همراه دارد.

وی افزود:خبرنگاران عزیز بایستی نگاه و رویکردی انقلابی نسبت به حل مسائل و مشکلات داشته باشندکه در این خصوص هم مسئولیت سنگینی بر دوش رسانه ها در مسیر مطالبه گری وجود دارد اگرچه معتقدم در طی این مسیر نیز به خبرنگاران بی مهری ها هم صورت گرفته است.

رمضانی تصریح کرد:در بحث کمک های مردمی نیز حقیقتا مردم گچساران دست شان با جیب شان آشنا است و روحیه این مردم از گذشته تا حال اینگونه بوده است،گچساران تنها شهری درجنوب است که قبل از انقلاب هفت شهید تقدیم انقلاب کرده است اگرچه مردم باز هم در برنامه ها و مناسبت های مختلف احساس وظیفه می کنند و همچنان پای کار هستند.

مسئول موکب طریق الکربلا گچساران ادامه داد:باید توجه کرد که خبرنگاران به مثابه تابلوی یک شهر هستند که باید نکات مثبت را برجسته و نقد منصفانه هم نسبت به برخی مشکلات نیز داشته باشند در صورتی که توجه به این رویه خود بسیار هم ارزشمند است و باعث توسعه منطقه ای می شود.

وی افزود:در سنوات گذشته جمعیت کاروان های اربعین حسینی در این شهرستان را به وضوح مشاهده کردیم و همه هم دیدند که موکب های زیادی نیز در این خصوص به زوار اربعین خدمت رسانی می کردند و سیل قدردانی ها هم از طرف زوار اربعین در نوع خودش هم جالب توجه بود.

رمضانی تصریح کرد:همه می دانیم که گچساران دارای ظرفیت های بسیاری است هرچند مشکلاتی هم دارد که ریشه در طایفه گرایی ها،باندبازی های سیاسی و در یک کلام به سیاست زدگی در این شهرستان بر می گردد که خودش یک نوع آفت است اگرچه مردم گچساران دین مدار و دوستدار انقلاب هستند.

وی اظهارکرد:بنابراین همه باید تلاش کنیم تا نواقص نیز مرتفع شوند،ارتباط با مردم لازمه کار رسانه ای است هرچند معتقدم نقش رسانه ها در امید آفرینی برجسته است و اولویت رسانه ها، امیدآفرینی در کنار انعکاس مشکلات خواهد بود.

 مسئول موکب طریق الکربلا گفت:همانگونه که اطلاع داریم تاکتیک سیاستگذاران و طراحان برنامه های استکباری در راستای مایوس کردن ملت های اسلامی است و دشمنان همواره در تلاش هستند تا با ایجاد و القای یاس و ناامیدی، فضای تیره ای را در مقابل آینده جوامع مسلمان قرار دهند.

وی ادامه داد:امروز جامعه جهانی غرب به بن بست رسیده است و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عالم به نمایش درآمده است به عنوان نمونه همین سرود "سلام فرمانده " در اقصی نقاط عالم فراگیر شده و به نوعی لرزه بر اندام دشمنان انداخته است.

رمضانی بیان کرد:با این وجود نیز باید مراقب عملیات روانی دشمن نیز بود و رسالت مهم خبرنگاران در تقابل با فتنه ها و ترفندهای شوم دشمنانی امید آفرینی در جامعه با رویکرد جهاد تبیین خواهد بود.

مسئول موکب طریق الکربلا ادامه داد: سال ۹۵ جلسه ای را با تعدادی از جوانان و فعالین فرهنگی شهر ترتیب دادیم، و تصمیم بر این شد تا موکبی در بوستان شهدای گمنام این شهرستان نیز راه اندازی شود،چرا که به جهت اهمیت موضوع اینکه گچساران دروازه ورودی به استان خوزستان است و موکب نیز پذیرای خیل عظیمی از زوار اربعین خواهد بود.

وی تصریح کرد:بنابراین موکب طریق الکربلا علاوه بر خدمت رسانی به زوار اربعین در حادثه سیل لرستان در پلدختر نیز پای کار آمد به گونه ای که در آن منطقه به طور شبانه روز نیز ۱۵هزار پرس غذا بین مردم سیل زده توزیع می شد اگرچه در جریان سیل خوزستان و زلزله سی سخت نیز خدمات قابل توجهی هم به مردم صورت گرفت.

رمضانی گفت:امروز خادمان بسیاری درموکب طریق الکربلا گچساران درحال خدمتگذاری به مردم هستند،در دوران کرونا نیز با فرمایش مقام معظم رهبری مبنی برکمک مومانه نیز اقدامات شایسته ای در این خصوص نیز شکل گرفت و به کمک خادمین موکب و گروه های جهادی بسیج، جامعه هدف شناسایی و اقدامات لازم هم صورت گرفت.

وی افزود:باید توجه کرد که موکب طریق الکربلا نیز با پشتیبانی مردمی خدمت رسانی می کند و وابسته به هیچ جریان و یا گروه سیاسی هم نیست،امروز به حمدالله 12موکب در بحث خدمت رسانی مطلوب به زوار اربعین در این شهرستان فعالیت دارند و چه خدمتی بالاتر از خدمت به زوار اربعین حسینی خواهد بود.

مسئول موکب طریق الکربلا ادامه داد:مردم گچساران بیش از آنچه که انتظار است پای کارهستند و همکاری می کنند،در بحث عید قربان نیز با مشکارکت خیرین 72قربانی در 12منطقه مستضعف و محروم شهر نیز توزیع شد که اقدامی بس ارزشمند بود که توسط  خود مردم صورت گرفت، که به خوبی نشان می دهد مردم حتی با وجود گرانی ها و مشکلات اقتصادی همچنان پای کار امورات موکب در جهت خدمت رسانی بهترهستند.

رمضانی در ادامه هم گفت:متاسفانه در بحث کارهای فرهنگی دل پردردی از برخی مسئولین شهرستان هم داریم،گرچه معتقدم که غدیر به عنوان عید بزرگ مسلمانان باید برجسته شود  و انتظار هم این است که فضای ظاهری شهر  در این ایام عید نیز متفاوت از روزهای دیگر باشد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها