نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. تير 1401 - 10:34
امام جمعه گچساران گفت: امروز اقتدار سپاه پاسداران در مقابله با فتنه ها، دشمنان را مستاصل کرده است و تمامی توفیقاتی که نظام اسلامی از آن برخوردار است به برکت پیوند عمیق امت با ولایت به دست آمده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، فرمانده جدیدسپاه ناحیه گچساران، نماینده ولی فقیه در سپاه به همراه جمعی دیگر از کارکنان سپاه ناحیه با امام جمعه شهرستان دیدار کردند.

سرهنگ سید حمزه محقق زاده ،فرمانده سپاه ناحیه گچساران در این آیین گفت:روحانیت و سپاه پاسداران از مولفه های اقتدار در جمهوری اسلامی ایران به شمار می روند،که با وحدت و همدلی به عنوان نماد ولایتمداری در عرصه های مختلف رفتاری، فکری، جهادی، سازندگی و محرومیت زدایی معرفی شده است.

وی افزود:ارتباط سپاه پاسداران با مجموعه روحانیت یک پیوند ناگسستنی است و افتخار امروز سپاه نیز خدمتگزاری به مردم است،هرچند نقش سپاه پاسداران در عرصه های سازندگی و محرومیت زدایی بسیار پررنگ بوده است.

سرهنگ محقق زاده تصریح کرد:امروز دشمنان از هر حربه ای استفاده می کنند تا روحانیت و سپاه را مورد هجمه قرار دهند و تلاش می کند تا اعتقادات و باورهای ذهنی نسل جوان مان را خدشه دار و تغییر دهند که به همین جهت نقش روحانیت در جهاد تبیین بسیار مورد توجه و ارزشمند است.

وی تصریح کرد:بنابراین روحانیت، دولت، سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و سایر قوا همه و همه برای خدمت به مردم و نظام اسلامی در حال تلاش هستند که باید در این زمینه نیز با اتحاد و انسجام بیشتر در این راه ارزشمند که همانا آرمان های حضرت امام(ره) و شهدای والامقام است، بهتر ظاهر شویم.

حجت الاسلام حجازی،امام جمعه گچساران در این آیین هم گفت:حقیقتا امروز اقتدار سپاه پاسداران در مقابله با فتنه ها دشمنان را مستاصل کرده است و تمامی توفیقات و دستاوردهایی که نظام اسلامی ما از آن برخوردار است به برکت پیوند عمیق امت با ولایت به دست آمده است که باید هم شکرگذار این نعمت عظیم ولایت فقیه هم باشیم.

وی افزود:اما نکته مهم برای همه انسان های خداجوی این است که ماموریت مهم انسان در این عالم چیست؟لذا همه هم می دانیم که هدف حضرت امام از نهضت انقلاب اسلامی درحقیقت آغاز زمینه ظهور حضرت آقا صاحب الزمان(عج) بوده است.

امام جمعه گچساران ادامه داد:بنابراین در روایات و درتفاسیر برخی آیات اینگونه استنباط می شود اینکه ائمه اطهارعلیهم السلام به مومنین هم عصرشان می فرمودند که خیلی مشتاق هستیم که برادرانمان را ببینیم. که می فرمایند منظور برادرانی هستند که به تعبیر امروزی به صورت فیزیکی به امام شان دسترسی ندارند، اما اعتقاد و باورشان نسبت به امام شان بیشتر از آنهایی است که هم عصر امام هستند.

حجت الاسلام حجازی گفت:پس عصری که درآن دسترسی به امام به شرایطی ممکن نیست، مومنین خیلی راسخ تر و محکم پای کار ایستاده اند و آنهایی هم هستند که برگ برنده دارند.اما در گروه های مختلف امروزی گروهی هم در این خصوص جلوتر هستند از جمله سپاه پاسداران که در هر میدانی آماده و پای در رکاب است.

وی افزود: به هرحال مسئولیت ها هم سنگین هستند و سپاه پاسداران چون چشم امید مردم و نظام اسلامی است و به نوعی هم سربازان امام عصر(عج)هستند،پس هم نظام و هم مردم توقعاتی دارند گرچه دشمنان هم مرتبا کینه ورزی می کنند و تلاش دارند درهر صورتی به آرمان های انقلاب ضربه بزنند.

امام جمعه گچساران اظهارکرد:بنابراین برای همه فرزندان انقلاب امر خودشناسی و خودسازی بسیار هم حایز اهمیت است ،شهیدسلیمانی نه امام معصوم بودند،نه مرجع تقلید بودند و نه فیلسوف، اما چگونه شد که دنیا را تکان دادند،علت اینکه خودسازی کردند و خداوند هم عنایت فرمودند و روح قوی به ایشان ارزانی داشتند.

حجت الاسلام حجازی ادامه داد:پس توقع از هر مومن هم این است که درانجام هرکاری تدبیر کند، آن تدبیری هم مدنظر است که ذره ای در اراده فرد اخلال ایجاد نکند،چرا که حق باید اعمال شود.پس درعصر حاضر مهم این است که انسان ذره ای از اراده اش هم کوتاه نیاید بنابراین تدببر یعنی موضع شناسی، وقت شناسی،مکان شناسی و به موقع هم عمل کردن است.

وی افزود:مقام معظم رهبری بارها به دنیا اعلام کرده اند که جمهوری اسلامی ایران اهل جنگ نبوده و نیست اما اجازه دخالت به هیچ کشوری را هم نمی دهیم و در مقابل هرنوع قُلدری نظام سلطه نیز ایستادگی خواهیم کرد،بنابراین نهضت امام راحل برای عزت و سربلندی مومنین بود هرچند مشکلاتی هم درکشورمان داریم که همه و همه باید تلاش کنیم موانع را سر راه مردم برداریم.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:امروره دشمنان درحال دست پا زدن هستند و از ترس نیز اعلام کرده اند که همه قدرت مان را درمرزهایمان گذاشته ایم چرا که ایران درحال انجام اقداماتی است.بنابراین همه مسئولیم وشهدای زیادی هم تقدیم انقلاب شد و چه بسا رسالت اصلی این است که فاصله بین خالق و مخلوق را کمتر ‌کنیم و مردم را نجات بدهیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها