نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. خرداد 1401 - 14:18
قیطاسی گفت:مدیرانی بودند که استقلال مدیریتی کمی داشتند اماتلاش می کنم که این استقلال مدیریتی را کمتر از بنده بگیرندو درآموزش و پرورش از هرگرایش سیاسی برای مشاوره استقبال می کنم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،نوشیروان قیطاسی ،مدیر آموزش و پرورش گچساران در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت:همچنان درخدمت مردم خوب شهرمان هستیم و آماده ایم تا انتقادات منصفانه و واقع بینانه را پاسخ مثبت بدهم.

وی افزود:در روز معارفه ام انتظاراتی از رسانه ها نیز مطرح کردم با این موضوعات که رسانه ها از هیچ مسئله ای درهیچ اداره یا سازمانی غفلت نکنند و همیشه عملکردها و  مشکلات را پیگیری و مرتفع کنند،هرچند معتقدم فضای نقد باید درجامعه وجود داشته باشد.

نگاهم به مسائل خرد و کلان کاریکاتوری نیست

قیطاسی ادامه داد:نگاه بنده به مسائل خرد و کلان شکل کاریکاتوری نیست که اینکه گاهی موضوعی را کم ببینم و یا گاهی بخواهیم هم درموضوعی اغراق کنیم. اما معتقدم باید نگاه ها واقع بینانه باشد تا مشکلات هرچه زودتر مرتفع شوند هرچند دادن راهکار درست در بهترین زمان ممکن نیز در این زمینه بسیارحایز اهمیت است.

مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت:بنابراین رسانه ها درکنار ضعف ها،خدمات را هم ببیند و تلاش شود تا ضعف ها به نقاط قوت تبدیل شود.از هشتم اردیبهشت امسال که خدمت مردم رسیدم آزمون استخدامی در سطح آموزش و پرورش با استعدادبیش از یکهزارو 200نفر را برگزار کردیم با این تفاسیر که دربحث آزمون پتروشیمی گچساران هرچند ابهامات و نگرانی هایی ایجاد شد،اما دراین آزمون خدا را شاکرم که سالم ترین و بهترین آزمون را برگزار کردیم.

وی تصریح کرد:درایام هفته معلم نیز برنامه بزرگداشت مقام معلم در این شهرستان نیز کلید خورد و خود معاونین آموزش و پرورش استان از کیفیت بالای برگزاری این آیین نیز رضایت کامل داشتند.

فصل پرکار برای آموزش و پرورش

قیطاسی ادامه داد:امروز بیشترین فشارکاری و ترافیک را در بخش تخفیف شهریه برای اولیاءدانش آموزان را داریم و شایدبه طور روزانه دراین زمینه ده ها ارباب رجوع داریم ،بنابراین طوری رفتار می کنیم که مردم ناراضی نروند و همکاری لازم را داریم .اگرچه فصل پرکاری را برای آموزش و پرورش در پیش داریم که قراراست یک سازماندهی عمومی درهمه مقاطع تحصیلی را داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت:برخی مدارس به هرشکلی با توجه به امکاناتی که دارند  خدمات را ارائه نمی دهند که برای رفع این مشکل جابجایی مکان برخی مدارس را در برنامه داریم.  به هرحال درهر فرایندی این تغییرات وجود دارد و نگاه ما نیز اینگونه است.

کاش آموزش و پرورش وارد زد و بندهای سیاسی نمی شد

وی درادامه افزود: ای کاش آموزش و پرورش وارد این زد و بندهای سیاسی نمی شد،چرا که  دانش آموزان کاری به این موضوعات ندارند که نگرش سیاسی بنده چیست وکاری هم ندارد  که ساختار مدیریتی از چه تشکیلاتی درست شده است و  تنها به فکر یادگیری و فراگیری علم و سایر مواردی اینچنینی هستند.

قیطاسی گفت:با این وجود درب آموزش و پرورش به روی هر فردی با هر نوع نگرش و نگاه سیاسی باز است و به همکاران هم توصیه کرده ایم  اگر کسی باشد که مخالف نگاه سیاسی شماست نیز زودتر مشکلاتش را نیز برطرف کنید.

مدیر آموزش و پرورش گچساران اظهارکرد:اما انتظار ما از رسانه ها این است که باید به رسالت ذاتی خودشان عمل کنند.البته دربحث پیشرفت های پروژه های آموزش و پروش هم اینکه را عرض کنم که برنامه داریم که  آموزشگاه سمپاد را از کوی کارکنان دولت جابجا و جایگزین مدرسه فروغ دانش کنیم و این نوید را هم می دهم که فضاهای آموزشی خوبی برای دانش آموزان ایجاد کنیم.

درمحله سادات دو پروژه نوسازی داریم

قیطاسی گفت:درمحله سادات دو پروژه نوسازی داریم که پیشرفت ۸۰درصدی دارند و ان شاءالله یکی از این مدارس تا ابتدای مهرامسال نیز  افتتاح خواهندشد.زمین های چمن مصنوعی را در طرح شهید سلیمانی در مناطق باباکلان، دیل، امامزاده جعفر را خواهیم داشت که  ۳۰۰میلیون تومان باز هم به این طرح اختصاص داده شده است.

مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت:درجلسه ای عرض کردن که جدیت نظارت بر ساخت و سازها بسیار مهم است تا خدای نکرده با مشکلاتی درآینده مرتکب نشویم. دیوار مدرسه نیایش که چندسال قبل ریزش کرده بود شهرداری نیز به تعهداتش عمل کند که دیوار را بازسازی کند.

وی ادامه داد:کتابچه ای تحت عنوان نیازمندی های مدارس را دربرنامه داریم و یک فضای آموزشی با کمک  مجموعه نفت برای هنرستان فنی اختصاص خواهیم داد،اما در خصوص تجهیزات در روستاها با توجه به اینکه نیروی سرایدار در آن مدارس وجود ندارد به جهت سرقت مشکلاتی نیز در باب تجهیزات و امکانات خواهیم داشت هرچند دربرخی روستاها همچون باباکلان نیز تجهیزات داده شد و خودشان امنیت این موضوع را نیز تقبل کردند.

جنس کارم درحوزه آموزش بوده است

قیطاسی ادامه داد:در بالای ۹۵درصد مدارس ما تجهیزات گرمایشی و سرمایشی را داریم.به متولیان امر هم پیشنهاد داده ایم که شرایط اقلیمی شهرستان ها درنظر گرفته شود و به جهت آب گچساران سیستم موتور خانه رسوب خواهد گرفت که بعد ار چندسال با مشکل مواجه می شود.

وی افزود:دربحث فضاهای آموزشی نیز ۱۶پروژه از پیشرفت ۱۰درصد تا ۹۰درصد را داریم،اگرچه کمبود نیرو داریم اما فراخوان دادیم که بسیاری از نیروها هم به حوزه های خودشان بازگردند.باید توجه داشت که جنس کار بنده درحوزه آموزش بوده است و کلاس های فوق برنامه حتما با جدیت پیگیر هستیم که دروس پایه درتابستان برگزار شود و درخصوص اوقات فراغت نیز برنامه هایی خوبی برای دانش آموزان تدارک دیده ایم.

رفع مشکلات دانش آموزان بازمانده از تحصیل

مدیر آموزش و پرورش گچساران در ادامه نیز در خصوص مشکلات برخی دانش آموزان هم گفت: برخی از دانش آموران برای تهیه یک گوشی با مشکلاتی مواجه هستند و بخاطر شرایط مالی از آموزش عقب افتاده اند بنابراین برای این دست از دانش آموزان کلاس های فوق برنامه برگزار می شود البته وظیفه ما شناسایی ،علت یابی و رفع مشکلات دانش آموزان بازمانده از تحصیل  است.

کسی روند را اصلاح کند حتما آسیب می بیند

قیطاسی در ادامه هم در پاسخ به سوالی درباره دخالت سیاسیون در آموزش و پرورش افزود:شرایط به گونه ای پیش رفته است که گاهی مواقع مسئله ای درجامعه بدعت می شود که اگر کسی بخواهد روند را اصلاح کند حتما آسیب می بیند، درگذشته بحث تصمیم گیری ها از بیرون بوده و هم مدیریت ها تحت تاثیر گرایش های سیاسی رقم خورده است و بنده معتقد هستم گرچه تغییرات طبیعی است و دردنیا هم همینگونه است،اما اولویت بنده در بدنه مدیریتی آموزش و پرورش شایسته سالاری است هرچند گرایش های سیاسی در مراتب بعدی قرار دارد.

استقلال مدیریتی ام را حفظ می کنم

وی تصریح کرد:بنابراین سعی می کنم استقلال مدیریتی را داشته باشم، هرچند درگذشته هم مدیرانی بودند که استقلال مدیریتی کمی داشتند اما بنده تلاش می کنم که این استقلال مدیریتی را کمتر از بنده بگیرندبا این وجود درآموزش و پرورش از هر گرایش سیاسی برای مشاوره  و پیشبرد برنامه ها بهره خواهم برد.

انتهای پیام/

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها