نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. خرداد 1401 - 11:44
عملیات انتقال آب از سد کوثر به یکهزار و ۳۳۰ هکتار از زمین های کشاورزی منطقه "دشت مور "گچساران در اسفندماه 95آغاز شده بود که بعد از وقفه ای چند ساله گویا مسئولین از آغاز مجدد این طرح خبر می دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، آرش مصلح ،مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در حساب کاربری اش در فضای مجازی نوشت:دیدار و جلسه با مردم فهیم و پرتلاش منطقه دشت مور،آغازی برای اجرای مجدد طرح آبرسانی از سد کوثر به منطقه دشت مور گچساران.

وی ادامه داد:این بار اما با دقت، پختگی ، همفکری و لحاظ نمودن همه جوانب ،دستور بازنگری مهندسی طرح یک ماه قبل به تیم  طراحی داده شد.

مصلح بازهم نوشت:نامه رسمی و جلسات مرتبط در سطح ملی برای گنجاندن این طرح در بخش اولویت های ویژه وزارت نیرو انجام گرفت .

وی ادامه داد:جلسات مدیریتی با مقامات استانی و شهرستانی برای جمع بندی سناریوهای انتخابی صورت پذیرفت.

مصلح در ادامه هم نوشت:دشت مور از آب سد کوثر بهره مند خواهد شد .کشاورزی،دامپروری،  گلخانه،  گیاهان دارویی ، صنایع غذایی  مرتبط و...قابلیت احداث در منطقه را خواهند داشت .

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد افزود:انشاءالله با این رویکرد طرح بازنگری و با طراحی جدید وارد اجرا خواهد شد،چون مردم می خواهندو فرزندان شان نیز همین گونه ، خود را پایبند می دانم به همه دغدغه های آنان.

اجرای جاده سرویس به طول 11هزارو 262متر،خاکبرداری به حجم 226هزار متر مکعب،عملیات آرماتور بندی و خم و برش به مقدار 125تن،کانال کنی به طول 4هزارو 662متر و نیز لوله گذاری به طول 2هزارو 771متر از  اهم اقدامات انجام شده در این طرح است.

براین اساس عملیات انتقال آب از سد کوثر به یک هزار و ۳۳۰ هکتار از زمین های کشاورزی منطقه دشت مور گچساران در اسفندماه 95آغاز شده بود که بعد از وقفه ای چند ساله  گویا مسئولین از آغاز مجدداین طرح خبر می دهند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها