نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
28. ارديبهشت 1401 - 8:47
حجت الاسلام حجازی گفت: انتظار داریم که محکم با تدبیر و خستگی ناپذر، اولاً مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه خود و ثانیا در جامعه، اهداف انقلاب و اسلام را فرهنگ سازی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام سید امین الله حجازی، امام جمعه گچساران در دیدار با کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: باید توجه کرد که مقام انسان "خلیفه اللهی" است که هدف خداوند از خلقت این است که انسان کامل جانشین و خلیفه خداوند بر روی زمین باشد.

 

وی افزود:بنابراین کار شما متولیان امر فرهنگ، همان اقدامات علمی، فرهنگی و نیز ارشاد الی‌الله است. در واقع ارشاد یعنی سوق دادن، رشد دادن و دعوت مردم به سوی حق است.

 

حجت الاسلام حجازی ادامه داد: با این وجود از مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و در راس رئیس این اداره انتظار داریم که تلاش در رشد و سوق دادن جامعه به سوی الی‌الله داشته باشند، و با کار جهادی زمینه هدایت انسان ، رشد و ارشاد به سوی الی‌الله را ایجاد کنند.

امام جمعه گچساران گفت:همه مسئولین نظام اسلامی باید مردم را به این سمت و جهت حرکت بدهند و سوق دهند،چرا که خواسته خداوند ،همه اولیاء و اوصیای الهی و نیز مقام معظم رهبری  تلاش برای رشد و تعالی حقیقی انسان ها و جوامع بشری است ،پس همه نهادها و ادارات و مسئولان مربوطه وظیفه دارند مردم را به سمت خدا دعوت کنند.

 

 وی اظهارکرد:در روایات داریم که اگر کسی پایه‌گذار بنای خیر و یا سنت حسنه ای  باشد ،حتی اگر در دنیا هم نباشد در این کار و این سنت حسنه شریک است و اگر کسی هم پایه‌گذار گناهی باشد در آن نیز شریک خواهد بود.

 

امام جمعه گچساران گفت:فرهنگ عنصر تاثیرگذار برتحولات بشری است و از  فرهنگ به عنوان زیربنای حرکت های تمدن ساز یاد می شود،هرچند بایستی به مسائل فرهنگی به صورت واقع بینانه و هم جهت با باورها و ارزش های دینی و انقلابی، نگریسته شود.

حجت الاسلام حجازی افزود:اگرچه باید توجه داشت که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی،فرهنگ غنی ملت بزرگ ایران را نشانه رفته و در جهت تخریب ارزش ها فتنه ها می کنند چرا که رمز موفقیت ایران اسلامی را اندیشه‌های والای حضرت امام (ره)، رهبر معظم انقلاب و نیز سبک زندگی اسلامی ایرانی می دانند.

 

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال استحاله فرهنگی است و می خواهد اخلاق ،فرهنگ و دین ما را از مردم بگیرد و انقلاب را تضعیف کند،لذا انتظار داریم که محکم با تدبیر و خستگی ناپذر، اولاً مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه خود و ثانیا در جامعه اهداف انقلاب و اسلام را فرهنگ سازی کنند،که امیدوارم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کارها و برنامه هایی را در سطح شهرستان انجام دهد که متناسب شأن و جایگاه مردم ولایتمدار این خطه باشد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها