نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. ارديبهشت 1401 - 10:36
حسین خسروی اسفزار گفت: دولت با اصلاح «ارز ترجیحی» از معیشت و سلامت مردم حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حسین خسروی اسفزار، نماینده مجلس یازدهم در گفتگو با صبح زاگرس؛ در خصوص اصلاح ساختار ارزی اقتصاد کشورگفت:اول اینکه حذف ارز ترجیحی شاید اصطلاح کاملی نباشد،بنابراین ارز ترجیحی به این معنا است که اصلاح خواهد شد به طوری که ارزی که قبلا به وارد کننده به عنوان حلقه اول می داند قرار شده است که دولت با برنامه ریزی به حلقه آخر یعنی مصرف کننده بدهد.

وی افزود:تجربه هم نشان داده و خیلی ها هم به این مسئله معترف هستند که جایگاه ارز به هر صورت بر سر سفره مردم نمایان نشده است به همین دلیل این تصمیم گرفته شده و در بودجه 1401نیز به دولت اجازه داده شده این اصلاح ارز ترجیحی در راستای حمایت از معیشت و سلامت مردم صورت گیرد.

نماینده مجلس تصریح کرد: با این وجود اگر بگوییم که در این خصوص چقدر دست واسطه ها قطع شود آینده را نمی شود پیش بینی کرد، اما هرچه مراقبت بیشتر، نظارت و کنترل بیشتر، دقت در برنامه ریزی و توزیع و نیز عبرت آموزی از گذشته بیشتر باشد، ان شاءالله به نتیجه هم خواهیم رسید.

خسروی اسفزار گفت: با این وجود نیز مجلس وظیفه نظارتی خودش را همیشه دارد،لذا قبل از اینکه بخواهیم مسائلی همچون افزایش قیمت آرد را کلید بزنیم باید آن مقدار جبرانی را که مجلس مصوب کرده که قیمت ها از شهریور 1400 افزایش پیدا نکند، دولت نیز بایستی براین مهم مواظبت کند.

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها