نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. ارديبهشت 1401 - 14:33
حجت الاسلام حجازی گفت:دشمن برای ایجاد یاس و ناامیدی تلاش هایی انجام دهد که مردم بایستی در این خصوص هم هوشیار باشند،بنابراین ریل گذاری هایی انجام شد که ان شاءالله در آینده نیز نتایجی خوبی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام سید امین الله حجازی،امام جمعه گچساران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت:متاسفانه گرانی ها دارد به حد کمر شکن می رسد و نیز فوق طاقت،اگرچه تحملش خیلی سخت است و برای محرومین و مستضعفین هم در حد محال. پس مجددا به عزیزان دولت ضمن تشکر از زحماتشان اما رفع مشکلات معیشتی خیلی هم دیر شد.

وی افزود:به هرحال ممکن است دشمن برای ایجاد یاس و ناامیدی تلاش هایی انجام دهد که مردم بایستی در این خصوص هم هوشیار باشند،بنابراین ریل گذاری هایی انجام شد که ان شاءالله  در آینده نیز نتایجی خوبی خواهد داشت.

امام جمعه گچساران ادامه داد: مشکلات اقتصادی کشورمان بر طبق نظر کارشناسان این عرصه ،بدهی کاری و کسری بودجه 1500میلیارد تومانی، نقدینگی تقریبا 9برابر شده که به 4هزارمیلیارد رسید ،بازپرداخت بیش از 54هزار میلیارد تومان ،برای جبران کسری بودجه باید ماهانه 10هزار میلیارد تومان باید پراخت شود.

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:مصرف شدن از قبل کل ارز کالاهای اساسی که ارزی برای کالاهای اساسی وجود نداشت و دولت به مبلغ 750هزارمیلیارد تومان برای تهییه کالای اساسی تا پایان سال 1400و بخشی از اوایل امسال نیاز داشت .فروش نفت بشکه ای 500 تومانی که کفاف حقوق کارکنان را هم نمی داد، تحریم های ظالمانه که به اوج رسید، ویروس کرونا و دیگر مسائل نیز موتور گرانی افسار گسیخته شدند .

خطیب جمعه گچساران گفت:نکته مهم اینکه دولت تلاش دارد از صندوق ذخیره چیزی برندارد و مملکت قدرتمند و ضعیف و ناتوان نباشد. اما ریل گذاری و کارهای اساسی شد و منظومه اقتدار در حال شکل گیری است و اگر به امنیت و به قدرت کشور و نفوذ کشور در عالم نگاه کنیم کشور  قدرتمندی خواهیم بود و مشکلات نیز به زودی مرتفع خواهند شد.

وی افزود:اینکه الان در عالم کشوری بنام یمن قرار بود یک هفته ای برچیده شود،اما سعودی ها در اقدامات شان مانده اند و بعضا  واسطه می فرستند که اشتباه کردیم، و این بدین معناست که ایران را کشوری قدرتمند و با نفوذ در عالم می شمارند.

امام جمعه گچساران ادامه داد:ایران اسلامی می تواند با عنایت امام زمان(عج) مشکلاتش را مرتفع کند،اما مواظب باشیم که دشمنان فتنه نکنند و به زودی نیز مشکلات هم حل خواهند شد،ضمن تشکر از دولت اما انتظار مردم این است که  مشکلات معیشتی و گرانی و اشتغال جوانان نیز هر چه سریعتر از این سرزمین رخ بربندد.

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:موضوع دیگر نیز نقشه راه نظام بانکی است که ستور داده شده که در سراسر کشور با فروش املاک غیرضروری ،تلاش کنید تسهیلات در اختیار مردم قرار گیرد،و تلاش کنید به مردم کمک کنید و بدهکارهای کلان را زودتر تعیین تکلیف کنند که یا پراخت کنند یا روانه زندان شوند.

خطیب جمعه گچساران گفت:به آقای اردوغان رئیس جمهور ترکیه قبل ها می گفتند چند چهره،یک روز حامی فلسطین خودش را معرفی می کرد و از طرفی امروز هم اسرائیل را برادر می خواند،بنابراین لازم است این نکات را متوجه باشیم از طرفی یمن را محکوم می کند و حامی سعودی ها می شود ای کاش این بدبخت درسی از بقیه هم می گرفت.

وی افزود:سعوی ها گاهی رجز خوانی هایی می کردند،الان به التماس افتاده اند و ایران را واسطه قرار دهند که یمن به آنها حمله نکند،یک روز جهان دوقطبی بود شوروی سابق و آمریکا،روزی هم آمریکا مدعی بود که جهان تک قطبی است اما امروز جهان دارد حریت پیدا می کند.

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:حضرت آقا فرمودند که جنگ اوکراین می تواند پایانی برای جهان تک قطبی باشد،و ایران باید برای بازیگری در نظم جدید جهانی آماده باشد و آن روز جهان از ایران کمک خواهد خواست و جهان متوجه خواهد شد که قدرت از طرف خداست.

خطیب جمعه گچساران گفت:روز یکشنبه روز بیماری های خاص است  و مومنین ومونات گاهی اوقات افرادی هستند که پول ویزیت دکتر هم ندارند و باید به یاری مستضعفین شتافت،روز جهانی هلال احمر را داریم و از همه خدمت گزاران این  نهایت نهاد تشکر و قدردانی دارم.

وی افزود:19اردیبهشت نیز تخریب بارگاه ائمه بقیع به دست سعودی ها در 99سال قبل است ،مقام رهبری فرمودند که جریان تکفیری خبیث که امروز در دنیای اسلام به برکت برخی منابع مادی پول و امکانات در اختیار دارد، یکی از مصائب اسلام است

امام جمعه گچساران ادامه داد:گرچه به گزارش اداره جهاد کشاورزی خیلی از گندم های دیم قابل برداشت نخواهند بود اما تا جایی که امکان دارد بحث زکات خیلی مهم است و بخش بزرگی از عدم نزول باران طبق روایات عدم پراخت زکات است.

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:قرار شد تحول بزرگ فرهنگی در گچساران بوجود بیاید،خواهش داریم از روسای جدید ادارات آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی گچساران که تلاش کنیم ادارات ما  که اداراتی فرهنگی و علمی هستند ،نسل جوان هم علمی رشد کنند و هم اخلاقی،چرا که دانش آموزان امانت هستند و از امانات باید به درستی صیانت کرد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها