نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. ارديبهشت 1401 - 9:01
مراسم چهلمین روز شهادت شهید مدافع وطن، "سید نوید موسوی" با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان در خیرآباد گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، شریفی، مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت:کسی که در مراسم مسلمانی شرکت کند پاداش اخروی بالایی دارد.نگاه ما به دنیا و آخرت باید کلی و تفسیری باشد و اگر نگاه جزیی باشد به اشتباه خواهیم افتاد.

وی افزود:خداوند می فرمایند که من می خواهم انسان را جانشین خود قرار دهد و نیز در خلقت انسان می فرمایند که احسنت بر خودم، سوال اینکه مگر خداوند قبل ازانسان موجودی نیافریده بود؟و این درحالی است که  قبل از انسان فرشتگان را خلق کرده بود.

شریفی ادامه داد:اما خداوند ملائکه را آفرید و در آفرینش ملائکه فقط عقل قرار داد و در آفرینش آنها نیز خبری از شهوت نیست، در چهارپایان غریزه قرار داد. اما انسان را هم عقل داد و هم شهوت چرا که انسان موجودی دو بعدی است و این استعداد را دارد که هم بی نهایت حیوانی باشد و هم از ملائکه بالاتر باشد.

مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:کسی که در مسیر بندگی و انسانی حرکت کرد مثل "شهید موسوی"؛ آن وقت قدر و منزلت این انسان را خداوند به خوبی خواهد دانست و آنقدر در پیشگاه خداوند عزیز است که وصف آن نمی آید.

وی افزود:دلیل تعریف خداوند از انسان در حدیتی از پیامبر(ص) چنین آمده است که اگر بُعد شهوانی انتخاب شد این انسان آنقدر پَست می شود که از چهارپایان هم پست تر می شود و اگر بُعد انسانی آدم پرورش یابد از ملائکه هم بالاتر می رود.

شریفی در پایان هم گفت:بیایید همه راه شهید موسوی را ادامه دهیم و مواظب باشیم دنیا و امورات دنیا ما را فریب ندهد، انشاءالله خداوند توفیق دهد همه ما در مسیر آخرت و شهداء حرکت کنیم و عاقبت به خیر شویم.

در انتهای این آیین که بر سر مزار این شهید والامقام در منطقه خیرآباد برگزار شده بود، "سید حسین نقوی" از مداحان اهل بیت علیهم السلام به روضه خوانی و مداحی پرداخت.

گفتنی است ستوان سوم وظیفه "سید نوید موسوی" نهم فروردین ماه 1401 در درگیری با سارق مسلح در شهرستان دیلم ( استان بوشهر) به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

تصاویری از این آیین را شاهد باشید.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها