نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. ارديبهشت 1401 - 12:59
طی مراسمی "اورنگ نارکی" به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران معرفی شد و از زحمات "امیرحسین نوروزی" تقدیر به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، مراسم تودیع و معارفه روسای فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با حضور مدیرکل ارشاد استان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی صبح امروز در سالن اجتماعات تالار فرهنگیان این شهرستان برگزار و ضمن تجلیل از خدمات "امیرحسین نوروزی" ؛ "اورنگ‌نارکی" به عنوان رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران معرفی شد.

براین اساس" نارکی "،جایگزین  "نوروزی" برنامه ریز و کارگردان اصلی برنامه ها و مراسمات "غلامرضا تاجگردون" شده است،درحالی که  نوروزی از مدیران بسیار نزدیک به" تاجگردون" بوده که از آبان 93 به عنوان مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران منصوب شده بود.

"نارکی" نیز کارشناس امور فرهنگی و هنری آموزش و پرورش این شهرستان است که در زمینه های هنری کارگردانی تئاتر و نویسندگی کارنامه درخشانی را به خود اختصاص داده است.

فرماندار گچساران در این آیین گفت:از حضور پرشور مردم گچساران در راهپیمایی روز قدس تشکر و قدردانی ،و در ادامه نیز روز کارگر را به کارگران‌ سرزمینم تبریک عرض می کنم.

نگفتم که حقوق معلم زیاد است

دیهیم خوب افزود:بنده درجلسه  چند روز قبل درباب معارفه مدیران  آموزش و پرورش نگفتم که حقوق معلم زیاد است بلکه بیان کردم که شان معلم پایین آمده است و اگر معلم اعتراضی کند عده ای گمان ‌می کنند فقط برای حقوق است،الان هم اعتقاد دارم شان و جایگاه معلم حفظ نشده است که اگرچنین بود دچار چنین مشکلاتی نبودیم.

بخاطر تبعیض معترض باشیم

وی تصریح کرد:معلم باید شان و جایگاهش حفظ شود و نباید دغدغه ای  هم در زندگی معیشتی داشته باشد، چرا که هم خودم و همسرم و برخی از اعضای خانواده ام معلم هستند و بیان کردم که باید بخاطر تبعیض معترض باشیم.

من یک معلمم

دیهیمی خوب گفت:من یک معلمم، و اما نمی شود که معلم به معلم توهین کند،و معلم هم کارش ساختن فرهنگ است چرا که فرهنگ ماهیت و اصالت ماست و معلم بایستی این آداب را صیانت کند.

توهین هایی که به فرماندار شد

فرماندار گچساران ادامه داد:باید زیرساخت باشد تا معلم پژوهش ،تحقیق و نیز رشد و تعالی داشته باشد،ما مسئولین باید این زیرساخت ها را برای معلم آماده کنیم تامعلم مسلح به دانش روز باشد هرچند بعد از آن جلسه سهوا عزیزانی کامنت هایی گذاشتند و درشبکه های مجازی توهین هایی هم‌به بنده کردند و اما این به این معناست که عزیزان به بنده لطف داشته اند چون ما معلم هستیم و آمده ایم که الگو باشیم.

وی اظهارکرد:دربحث دانش افزایی خیلی نهادها زیرساخت هایی دارند و انتظارداریم دربحث زیرساخت ها نیز برای رشد تعالی و دانش افزایی معلمین تلاش شود.از جناب نارکی شناخت کافی دارم و انسانی متخصص و متعهد هستند و ازجناب نوروزی عزیز هم تشکر دارم که در این مدت زحمت ها کشیدند و خیلی با مهارت و با تخصص کارکردند و اهل فن و مهارت بودند و آرزوی سلامتی برای این عزیز را دارم.

گچساران شهر بافرهنگی است

فرماندار گچساران افزود:درحقیقت این فرهنگ است که موجب ارتباط ما می شود،و توقع از جناب نارکی این است که دربعد فرهنگی بیشتر توجه داشته باشند. گچساران شهر بافرهنگی است اما متاسفانه معضلاتی درشهرمان وجود دارد که ماهیت دینی و اعتقادی همه ما را زیر سوال می برد،چرا که نتوانستیم فرهنگ اصیل مان رابه نوجوان وجوانان تبیین کنیم و نتوانستیم الگو برای جوانان مان ترسیم کنیم و باید به عنوان متولیان امر الگوهایی ترسیم کنیم که جوانان ما اسیر فرهنگ غرب نشویم.

فرماندار گچساران در پایان هم گفت:معتقدم باید کمیته های فرهنگی فعال شوند و باید به میراث گذشته مان احترام بگذاریم چرا که فرهنگ و هنر هویت های دینی و اعتقادی ماست.

نوروزی،رئیس سابق فرهنگ و ارشاد گچساران هم در این آیین  گفت:هیچ توفیقی بالاتر از مشیت الهی نبوده که قریب به۱۰سال توفیق خدمت به شهروندان شهرم را داشته ام،اگرچه درسایه همدلی اقدامات خوبی در این شهرستان نیز صورت گرفت.

درد بزرگ گچساران؟

وی افزود:باید توجه داشت که درحوزه زیرساختی واقعا از شهرهای کوچک همجوارمان نیز پایین تر هستیم و این خود درد بزرگی است که هنرمندان‌ ما جایی برای نمایش و عَرضه هنرشان نداشته باشند.

نارکی، استخوان خوردکرده هنر است

نوروزی تصریح کرد:اما جناب نارکی استخوان خوردکرده هنر هستند و از همه هنرمندان می خواهم که با ایشان نیز همکاری تام داشته باشند و از همه سیاسیون می خواهم از دریچه فرهنگ به سیاست نگاه کنند،چرا که همه زمینه ها و عرصه های زندگی بشری به فرهنگ ختم می شود.

همت تاجگردون در احداث پردیس هنری

وی اظهارکرد:با این وجود هرعزیزی دربحث فرهنگ و هنر تلاشی کرد بنده نیز دست بوسش نیز خواهم بود.اماهمت عالی دکتر تاجگردون در احداث مجتمع بزرگ پردیس هنری گچساران متجلی شد و این نشان‌ جدیت و مشارکت ایشان برای رفع نیاز اهالی فرهنگ و هنر را به وضوح نشان می داد.بنابراین هرعزیزی تلاش کند که درادامه این پروژه به سرمنزل مقصود برسد دست بوسش هم خواهیم بود .

با سری بالا در راهروهای وزارت خانه قدم می زدیم

نوروزی ادامه داد:باحضور دکترتاجگردون با سری بالا در راهروهای وزارت خانه قدم می زدیم،ان شالله دوستان تلاش کنند عزت وسربلندی زاگرس نشینان به بهترین شکل ادامه یابد و این میسر نخواهد شد بلکه با همدلی و همکاری همه اهالی فرهنگ و هنر.

امین درخشان،مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان هم در این آیین گفت:دربحث فرهنگ مسائل فراوان است و آنچه مسلم است زندگی ما برمدار فرهنگ است و همه مسائل ما مترتب برحوزه فرهنگ‌ خلاصه می شود،زیرا تنها موضوعی که همه مسائل را زیرمجموعه خود قرار می دهد همین فرهنگ است.

بایداستقلال فرهنگی داشته باشیم

وی افزود:آبرو و عزت یک مملکت درگرو فرهنگ است و اگر بخواهیم درهرعرصه ای استقلال داشته باشیم در وهله اول بایداستقلال فرهنگی داشته باشیم.بنابراین رشد فرهنگی ما براساس باورهای ماست و وزارت فرهنگ با ماموریت های مختلف فرهنگی سرکار دارد و هنر مدیریت ما این مهم را می طلبد که یک تعامل ،تعادل و همگرایی را باید برای رسیدن به هدف و خدمت بیشتر به مردم داشته باشیم.

نیم قرن فعالیت های هنری در گچساران

درخشان ادامه داد:بدون تعارف گچساران شهری با قدمت در فعالیت فرهنگی و هنری است و بیش از نیم قرن فعالیت‌ های هنری وفرهنگی دراین شهرستان برکسی هم پوشیده نیست،آقای نوروزی دغدغه مندانه مشکلات را پیگیری می کردند و دراین مدت ۱۰سال تلاش های بسیاری نیز صورت گرفت.

ظرفیت سوزی نکنیم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان اظهارکرد:اما یک اصل داریم که ظرفیت سوزی نکنیم و از ظرفیت ها در دیگر عرصه های دیگر نیز باید بهره برد،از جناب نارکی هم انتظار داریم که دغدغه ها و مشکلات را با همت و‌ تلاش مضاعف مرتفع کنند و به اهالی فرهنگ و هنرنیز بیش از گذشته توجه داشته باشند.

ادامه نیز تصاویر را شاهد باشیم.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها