نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. ارديبهشت 1401 - 12:34
امروز مقاومت جانانه مردم فلسطین به وضوع نشان می دهد که فلسطین بعداز 70 سال از تاسیس رژیم صهیونیستی، همچنان زنده، پویا و در وسط میدان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، بیش از هفتاد سال است که 800هزار نفر از مردم فلسطین از خاک کشورشان بیرون رانده شدند و این مسئله، زمینه ساز پیدایش کشوری جعلی و غاصب به نام  رژیم صهیونیستی اسرائیل شد. مردم فلسطین سالگرد این روز را (24اردیبهشت 1327)در فراق عزیزانی که در راه بازگشت استقلال کشورشان به شهادت رسیدند، به سوگ می‌نشینند. از دیدگاه‌ فلسطینیان این روز یادآور مصادره سرزمین مادری شان و بیرون راندن صدها هزار فلسطینی است.

در همین راستا نیزاین رژیم جنایت کار توانسته از سال 1948 تاکنون فلسطین را به انزوا برده و 41 درصد یهودیان جهان را در این خاک مستقر کنند .اگرچه جنایت های رژیم کودک کش اسرائیل و اقدامات مذبوحانه آنها در برخورد با ملت های مسلمان منطقه بویژه ملت فلسطین بر هیچکسی پوشیده نبوده و نخواهد بود و این در حالی است که نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس خود جلوه ای از اتحاد مسلمانان برای محکوم کردن این جنایت های ضد بشری به شمار می رود که نقشه های شوم نظام سلطه علیه مسئله فلسطین و دیگر مسائل و منافع جهان اسلام را آشکار می سازد.

با این تفاسیر، حضرت امام خمینی(ره)در 16 مرداد 58 در پیامی خطاب به مسلمانان جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامیدند و از دولت‌های اسلامی خواستند که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.حضرت امام خمینی (ره) اینگونه فرمودند:من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم، که اکنون این روزها به حملات وحشیانۀ خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است، و بویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی، پیاپی خانه و کاشانۀ ایشان را بمباران می کند.من از عموم مسلمانان جهان و دولت های اسلامی می خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می کنم آخرین جمعۀ ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و می تواند تعیین کنندۀ سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب، و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.

با این وجود روز قدس، نماد مقاومت جهان اسلام است و امروز بیش از هر زمان دیگری به بینش عمیق، تدبیر و حکمت حضرت امام راحل در نامگذاری این روز بزرگ پی خواهیم برد،گرچه برخی حکام نالایق و سازشگر کشور‌های مرتجع منطقه، در این بین مسیر دیگری را انتخاب کرده اند، اما امروز ملت های مسلمان روز به روز بیدارتر می‌شوند و این بیداری همراه با مقاومت آن ها در سراسر جهان اسلام خودنمایی می کند.

بنابراین رژيم غاصب و جعلی اسرائیل كه روزی سودای نيل تا فرات را سر می پروراند بعد از 70سال اشغال و  کشتار و همچنین شكست های پی درپی در غزه و لبنان، اما امروز برای تامين امنيتش به دور خود ديوار می كش، اگرچه اشغال فلسطین مورد حمایت جدی قدرت های استکباری جهان من جمله آمریکا و انگلیس بوده که با تمام توان و بهره گیری از انواع ابزارها به دنبال حذف هویت و پاکسازی قومی ونژادی در سرزمین های اشغالی هستند اما مقاومت جانانه مردم فلسطین به وضوع نشان می دهد که  ملت فلسطین بعداز 70 سال از تاسیس رژیم صهیونیستی، همچنان زنده، پویا و در وسط میدان است.

اگرچه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات اخیرشان در دیدار با دانشجویان نکته بسیار مهم و کلیدی درباره اشتباه راهبردی دولت هایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار ساختند، متذکر می‌شوند.ایشان می‌فرمایند:«اینکه ما خیال کنیم راه کمک به فلسطینی‌ها ارتباط گرفتن و ایجاد رابطه با رژیم صهیونیستی است، جزو آن اشتباهات بسیار بزرگ است. ۴۰ سال قبل از این، مصری‌ها این خطا را کردند؛ مصر و اردن با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کردند؛ آیا جنایات رژیم صهیونیستی در این ۴۰ سال کم شد؟ نه، ۱۰ برابر شد.این کارهایی که امروز شهرک‌نشین‌ها دارند می‌کنند، این حملاتی که امروز به مسجد الاقصی انجام می‌گیرد، آن روزها نبود؛ امروز بیشتر دارند ظلم می‌کنند. حالا یک عده‌ای می‌خواهند تجربه مصرِ انورسادات ۴۰ سال قبل را امروز تکرار کنند! نه برای خودشان مفید است، نه برای فلسطینی‌ها مفید است، بلکه هم برای خودشان مضر است، هم برای فلسطینی‌ها مضر است. البته به درد رژیم صهیونیستی هم نمی‌خورد؛ یعنی آنها هم از این سودی نخواهند برد، فایده‌ای نخواهند برد.

آنچه برهمگان واضع و مبرهن است اقدامات رژيم اشغالگر قدس در کشـتار مردم بی پناه فلسطین مصداق بارز جنايـت عليـه بشـريت و نسل‌کشـی اسـت و شـدت جنايـات این غده سرطانی در ماه های های اخيـر قلوب مـردم جهان را جريحـه دار کـرده اسـت، هرچند اقدامـات رژيـم کودک کش اسرائیل در نقض حقوق فلسطینیان و موازين انسـانی بيـش از پيـش ماهيـت ضـد انسـانی ايـن رژيـم ضـد بشـری را بـرای جهانيـان نمايان کرده اسـت.

بيت المقدس اهميت ويژه ای دارد، زيرا مسجدالاقصی به عنوان نخستين قبله مسلمانان به شمار می رود،از این رو همبستگی با مسئله فلسطین و قدس شریف تقویت روحیه مبارزاتی ملت فلسطین در برابر خوی وحشی گری ها، تجاوزگری ها و دسیسه های صهیونیست ها را به همراه خواهد داشت که جلوه های آن در مقاومت مردمی در جای جای کرانه باختری رود اردن نیز به عینه قابل مشاهده است.بنابراین گرامیداشت روز جهانی قدس هر سال باعث تقویت بیش از پیش روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در بین ملت های مسلمان و آزادی خواهان جهان خواهد شد تا آرمان های آزادی خواهانه، استقلال طلبانه و آزادی بخش را دنبال و با فتنه ها و توطئه های دشمنان با اعتقاد راسخ مقابله کنند.


براین اساس،امروز انتظار می‌رود که ملت های مسلمان منطقه در خاورمیانه بزرگ با آگاهی از دسیسه ها،توطئه‌ها و اختلاف افکنی‌هایی که رژیم اشغالگر قدس در پیش گرفته تا با برادرکُشی و جنگ‌های مذهبی توجه جهان به مسئله فلسطین را به انحراف بکشاند،‌ بایستی در مقابل دشمن مشترک اتحاد و یکپارچگی کافی داشته باشند تا در آینده ای نزدیک نیز شاهد پیروزی و تحقق اهداف دولت های اسلامی باشیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها