نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. ارديبهشت 1401 - 13:28
200دانش آموز برگزیده مرحله شهرستانی مسابقات قرآن ،عترت و نماز و نیز برگزیده استانی جشنواره "عطر انتظار"، تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، آیین تجلیل از برگزیدگان مرحله شهرستانی مسابقات قرآن ،عترت و نماز و نیز برگزیدگان استانی جشنواره "عطر انتظار" با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان گچساران برگزار شد.

حجت الاسلام سید امین الله جازی، امام جمعه گچساران در این آیین گفت:امروز روز شیرین و مبارکی برای  شما دانش آموزان عزیز خواهد بود، چرا که در مسیر رشد و تعالی قدم برداشته اید، بنابراین از همه پدران و مادران، معلمین، مدیران، مربیان آموزش و پرورش که در این عرصه تلاش می کنند صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم.

وی افزود: توصیه ای داریم که در ماه مبارک رمضان تلاش بیشتری برای خودسازی و بهره بردن از فیوضات این ماه مبارک داشته باشیم تا بعدها نیزغصه چنین فرصت هایی را نخوریم. اما حیات واقعی به این معنای خواهد بود که انسان نمیرد و تنها تغییر مکان و شکل دهد و از جهانی به جهان دیگر کوچ کند که این مرگ هم به معنای نیستی و نابودی نخواهد بود.

امام جمعه گچساران ادامه داد:اما حیات طیبه انسان ها اجابت دعوت خدا و رسول اکرم(ص)، ایمان و عمل صالح، شکوفایی عقل و خرد انسانی را در بر می گیرد، که بایستی تلاش کنیم که با بهره گیری از قرآن و عترت راه حیات طیبه را در جهت رشد و تعالی بهتر بشناسیم.

وی تصریح کرد: توجه به تعالی روحی و جسمی انسان ها  بسیار با اهمیت و ارزشمند است، و حیات طیبه یعنی اینکه انسان دستورات و فرامین الهی را به بهترین روش و شکل ممکن اجرایی کند. بنابراین انسانی که روح  وجانش قرآنی باشد داری حیات طیبه است و هیچگاه  نیز سقوط نخواهد کرد.

حجت الاسلام حجازی گفت:باید توجه کرد که قرآن و عترت دوبال نجات بخش انسان ها به شمار می روند وتلاش کنیم بخشی از عمرمان به جهت رشد،عزت و سربلندی خود و جامعه دینی مان،صرف چنین موضوعاتی شود، چرا که حفظ آیه ای از قرآن کریم انسان را به تکاپو وا می دارد تا در ادامه نیز معنای آیه را درک کند و در امورات زندگی اش بکار بگیرد.

امام جمعه گچساران ادامه داد:البته یقین بدانید که آسایش و آرامش حقیقی فقط در زیر سایه قرآن وعترت امکان  پذیر خواهد بود.

وی در ادامه سخنانش به بخشی از معضلات فرهنگی در شهرستان اشاره کرد و گفت:مدتی است اوضاع فرهنگی در کشورمان با چالش هایی مواجه شده است  و بنده نیز از اوضاع فرهنگی شهرمان راضی نیستم. اخیرا جلسه ای با جناب آقای احمد زاده، استاندار محترم استان در خصوص چنین مباحثی برگزار شد که از ایشان نیز به خاطر توجه به چنین مسائلی نیز تشکر می کنم.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:اگرچه این روزها مردم با مشکلات معیشتی و اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، اما پیگیری مباحث فرهنگی نیز جای خود را دارد و بعضا مشاهده شده برخی افراد در ایام ماه مبارک رمضان علنا اقدام به روزه خواری می کنند.

وی گفت:بنابراین برنامه ریزی شد که تحولی فرهنگی صورت بگیرد، هرچند جلسه ای که با استاندار، معاونین استاندار،برخی مدیران کل استان و متولیان امر در بحث معضلات فرهنگی داشتیم ،بسیار هم امیدوار کننده بود که ان شاءالله در آینده نزدیک نیز شاهد یک تحول فرهنگی در شهرستان مان باشیم.

امام جمعه گچساران افزود:با این وجود ازهمه نهادها، دستگاه ها و نیز متولیان امر فرهنگ در شهرستان کمک می طلبیم که آسیب شناسی کنند و راهکار ارائه بدهند، اگرچه به طور مرتب جلساتی در این خصوص برگزار خواهیم کرد و کارشناسانی را دعوت خواهیم کرد تا هرچه زودتر مشکلات فرهنگی از شهرستان رخت بربندد.

وی در پایان هم گفت:از همه عزیزان ، دلسوزان و دغدغه مندان امر فرهنگ نیز تقاضا داریم که آسیب های فرهنگی را بنده یا دفتر امام جمعه اطلاع بدهند تا هرچه زودتر نیز کارگروه های متعدد عملی برای ایجاد تحول فرهنگی نیز تشکیل شود.

گفتنی است در آیین تجلیل از برگزیدگان مرحله شهرستانی مسابقات قرآن ،عترت و نماز و نیز برگزیدگان استانی جشنواره "عطر انتظار"، از 200دانش آموز تقدیر به عمل آمد.

تصاویری از این آیین در گچساران را شاهد باشید.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها