نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. فروردين 1401 - 11:10
یادواره 11 شهید والامقام روستای "گناوه" گچساران با حضور سردار "مثنوی " جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، یادواره 11شهید والامقام روستای گناوه گچساران با حضور خانواده معظم شهداء، جانبازان، آزادگان، ایثارگران، جمعی از مسئولین و بسیجیان در این روستا برگزار شد.

این مراسم نورانی و معنوی با سخنرانی سردار "مصطفی مثنوی " ،جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد و با مداحی "سید عین الله رضایی" همراه بود.

 سردار مثنوی، جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت:تقدیم یازده شهید از این خطه ،نشان از دلدادگی و معرفت بالای اهالی این منطقه دارد ،بیش از سی و چهارسال از جنگ تحمیلی می گذرد و  اما این یادواره های شهداء فرصتی است با که فرهنگ و سیره شهداء بیشتر آشنا بشویم.

وی افزود:همه به خوبی می دانیم که هیچ جنگی دوست داشتنی نیست، همه ما و گذشتگان ما ازجنگ بیزار بودند و علاقمند به جنگ  هم نبودند، اما گاهی شخصیت های جنگ دوست داشتنی هستند، انسان هایی که درمقابل کفر می ایستند که قطعا دوست داشتنی خواهند بود.

سردار مثنوی ادامه داد:نمی شود زخمی را بدون درد حس کرد، اما زخمی هایی هم هستند که گاهی باعث افتخار انسان می شود مثل عزیزان جانبازمان، در حالی که این زخم ها دوست داشتنی اند هرچند دردها دارند که  خود میراث جنگ تحمیلی است.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:هیچ سربازی عاشق میدان جنگ نیست، درهرکسوتی از نظام و نظامی گری کسی هم عاشق جنگ نیست و درنظام اسلامی همه هم از جنگ گریزانیم، اما آنجایی که بحث دفاع ازخاک ، ناموس ، استقلال و امنیت کشور مطرح می شود همه عاشق جنگ می شوند و به دنبال سبقت گرفتن از همدیگر هستند.

وی افزود:هیچ پدر و مادری رضا برفقدان فرزندش را ندارد، اما وقتی موسم شهادت می آید و مسئله بقای اسلام و انقلاب مطرح می شود پدران و مادران شهداء قبل از هرکسی رضایت به شهادت فرزند می دهد. همان خانواده های شهدایی که پنج یا شش فرزندشان را تقدیم آرمان های انقلاب کردند.

سردار مثنوی گفت:نمی شود ادعا کرد که همه دوران عمر بشر دوست داشتنی است،چرا که زندگی بشر پستی و بلندی های بسیار دارد، اما برخی دوران ها همچون جنگ تحمیلی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، دوران قبل از انقلاب به خیانت ها و ظلم علیه مردم گذشت و به بدنامی یاد می شود اما از دوران دفاع مقدس با همه فداکاری ها به شایستگی نام برده می شود و دوست داشتنی است.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد:اما این دوست داشتن ها نیز به واسطه سبک زندگی شهداء بود و امروز بعداز گذشت سال ها ازجنگ تحمیلی لازم است که سبک زندگی شهداء را الگوی خود قرار دهیم و نیز برای نسل جوان و نوجوان مان تبیین کنیم.

سردار مثنوی گفت:دوران جنگ تحمیلی طلایی است و سیره تربیتی شهداء هم مثال زدنی است ،اگرچه حضرت امام (ره) فرمودند که "جنگ یک نعمت بود"، اما این بیان ممکن است درذهن برخی جوانان قابل درک نباشد اما جنگ با همه ویژگی ها و در مقطع زمانی که رخ داد ،دوست داشتنی شد و اینکه به عنوان یک نعمت نام برده می شود قطعا هم به واسطه نوع رفتار و سیره شهداء بوده است.

وی افزود:اگر بشر درعرصه های مختلف فردی و اجتماعی به دنبال الگویی باشد،یقین بدانید این شهداء الگو هستنداگرچه روش و مشی شهداء یک مدل در انقلاب ایجاد کرد و در هرکجای این عالم هرجا که نام و پرچم اسلام بلند است مرهون رفتار شهداء است.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:امروز سیطره تفکر انقلابی در جبهه مقاومت و نیز تداوم حیات جبهه مقاومت به برکت خون شهداء است و اگر راهبرد بزرگ ایستادگی و مقاومت در تقابل با نظام سلطه را داریم،و اگر امروز شاهد تداوم و صدور انقلاب مان هستیم همه به برکت خون شهدای گرانقدرمان است.

سردار مثنوی ادامه داد:شهدای عزیزمان با وجود همه تحریم ها و تهدیدات دشمنان،اما در وسط میدان ماندند و تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند و فرصتی ساختند که مرزها را به حقیقت وجود استقلال و ازادی تبدیل کردند.

وی اظهارکرد:در دوران دفاع مقدس به خاطر فشار تحریم ها، ما حتی در تولید مواد اولیه،پشتیبانی از جنگ  و تولید فشنگ کلاشینکف هم مشکل داشتیم اما همت ها بلند بود و آن سیره و فرهنگ شهداء بود که ایران اسلامی را در عرصه های مختلف به بالندگی و خودکفایی رسانید که امروز پهباد آمریکایی را در اوج آسمان ها به زیر می کشاند.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:شهداء ره صدساله را یک شبه پیمودند، وقتی به جنگ تحمیلی و به آمارشهدای مان توجه می کنیم بیش از ۴۰هزار دانش آموز و ۲۰هزارشهید دانشجو را داریم هرچند شهدای نوجوان وجوان مان درطول جنگ هم کم نیستند.

سردار مثنوی اظهارکرد:سال ها بشر به دنبال این بود که آیا کمال برای انسان دست یافتنی است که به برکت این شهداء باور به کمال در انسان ها نیز زنده شد.باید توجه کرد که همه تهدیدها و تحریم ها درجنگ شناختی و ترکیبی دشمن به جهت ایجاد یاس و ناامیدی برای ناکارآمدجلوه دادن انقلاب اسلامی است اما شهداء به واسطه سیره و فرهنگ شهادت باور به کمال را دربین انسان ها زنده کرده اند.

وی افزود:اینکه شهداء معرفت الهی را کسب کردند، این بود که هیچوقت خدا را فراموش نکردند و درهمه دو راهی ها و سختی ها، این شهداء پیروز میدان بودند در حالی که اصول و اعتقادات را با همه وجودشان لمس کردند.شهدای گرانقدر در سیره تربیتی که به ارث گذاشتند تنها به دنبال کسب معرفت الهی بودند و هیچوقت هم شیفته قدرت نشدند.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:شهید "هدایت الله طیب" دانشجویی از خطه کهگیلویه و بویراحمد(شهر سوق) که در فلوریدای آمریکا مشغول به تحصیل بودند،اما به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتند و در عملیات فتح المبین به درجه رفیع شهادت نیز نائل آمدند.

وی ادامه داد:هرچند دشمنان تحریم هایی بر این ملت تحمیل کردند و با وجود ضعیف بودن زیرساخت های اقتصادی، اما همچنان ملت بزرگ ایران پیروز میدان تحریم هستند و اگر عزت و افتخاری داریم به واسطه ایثار و جانفشانی شهداء است.دوران دفاع مقدس برخلاف همه جنگ های دیگر دوست داشتنی شد و این باور ماندگار و جاوید ماند چرا که این دلدادگی همچنان در بین مردم این سرزمین پابرجاست.

تجلیل از خانواده های معظم شهدای روستای گناوه، اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و صرف افطاری پایان بخش این آیین در روستای گناوه گچساران بود.

گفتنی است این یادواره به همت حوزه مقاومت شهری بسیج امام علی علیه السلام گچساران برگزار شد.

تصاویری از این یادواره را شاهد باشید.

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها