نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. فروردين 1401 - 9:36
کارشناس علوم ارتباطات گفت: تولید دانش بنیان لازمه رشد اقتصادی پایدار است اما اینکه برخی در دولت های گذشته مسائل اقتصادی و معیشتی و حتی آب خوردن مردم را به تحریم ها گره زده بودند،خیانت بس بزرگی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،موسی زارعی پور،کارشناس علوم ارتباطات و رسانه در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی؛ در خصوص چگونگی تحقق شعار سال در کشورگفت:باید توجه کرد که به دلیل  تحولات و پیشرفت های چشمگیری که در عرصه های فن آوری ارتباطات و رسانه در جهان امروزی پدیدار شده است به نوعی رابطه و تعامل میان فرهنگ ها کم کم در حال از بین رفتن است درحالی که بیشتر بر گستره روابط در حوزه های اقتصادی،سیاسی و...افزوده می شود که قطعا در چنین فضایی جوامع با فرهنگ های مختلف نیز ناگزیر از شناخت و رویارویی با یکدیگر خواهند بود.

 وی افزود:بنابراین دانش و اقتصاد دو مولفه مهم در بحث شاخص های توسعه یافتگی و پشرفت جوامع به شمار می رود،هرچند جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان کشوری موثر و تاثیرگذار در عرصه های مختلف منطقه ای و بین المللی از این قاعده نیز مستثنی نخواهد بود با این حال شعار امسال رهبر معظم انقلاب مبنی برتولید،دانش بنیان ،اشتغال آفرین خود حکایت از شناخت صحیح و هوشمندانه ایشان از شرایط کشور،منطقه و جهان معاصر را دارد.

زارعی پور ادامه داد:بنابراین کشورمان با وجود دارا بودن شاخص ها و ظرفیت های بالقوه برای توسعه یافتگی و پیشرفت همچون منابع باارزش معدنی ،دموکراسی دینی و انتخابات آزاد و شرایط جغرافیایی و اقلیمی مطلوب،اما بسیاری از ظرفیت ها و استعدادهایش هنوز به مرحله عمل و کاربرد نرسیده است هرچند بعد از انقلاب 57 دستاوردها و خدمات ارزنده ای در کشورمان به ثبت رسیده است.

کارشناس علوم ارتباطات و رسانه بیان کرد:در دوران رژیم پهلوی ،نیروی انسانی ،معادن و ذخایر عظیم نفت وگاز کشورمان در اختیار بیگانگان و استعمارگران قرار گرفته و از همه مهم تر نیز حرکت علمی کشورمان راکد مانده بود، اما با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 و به تبع امحای رژیم مستبد پهلوی فصل نوینی از کار و تلاش در عرصه های مختلف کشورمان نیز آغاز شد.

وی تصریح کرد:بنابراین با پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از ظرفیت های بالقوه کشورمان تا حد قابل توجهی نیز فعال و ملت بزرگ ایران اسلامی از برکات و دستاوردهای انقلاب نیز بهره مند شدند،اما این سکه پیشرفت و توسعه نیز روی دیگری هم داشت و این مسئله بود که بر اثر بی توجهی برخی دولت ها به ظرفیت های موجود، چندان هم شاهد رونق اقتصادی در خور و شان انقلاب و ملت ایران نبوده ایم .

زارعی پور گفت:البته نباید فراموش کرد که وجود تحریم های ظالمانه نظام سلطه علیه کشورمان در بروز این اوامر نیز بی تاثیرنبوده است، اما اینکه برخی دولتمردان و سیاستگذاران در دولت های گذشته مسائل اقتصادی و معیشتی و حتی آب خوردن مردم را به تحریم ها گره زده بودند،خیانتی بس بزرگ بود.

کارشناس علوم ارتباطات و رسانه تصریح کرد:اگرچه این موضوع از این جهت هم حائز اهمیت است که با وجود انتقاد برخی مخالفان و منتقدان نظام اسلامی در خصوص اینکه مسائل اقتصادی و معیشتی برای رهبر ایران از چندان اهمیتی برخوردار نیست، اما به وضوح می بینیم که نامگذاری شعارسال در یک دهه اخیر آنهم بر محور اقتصاد و تذکرات مکرر رهبر معظم انقلاب به دولتمردان و متولیان امر اقتصاد در کشورمان، خود دلایل آشکاری برای بی تفاوت نبودن ایشان نسبت به امور معیشتی ملت ایران را دارد.

وی اظهارکرد:باید توجه کرد که اگر کشوری بخواهد به رشد و توسعه و همچنین رونق اقتصادی دست پیدا کند بایستی اقتصادش را برپایه علم و دانش  پایه گذاری کند که ایران اسلامی هم از این قاعده هم مستثنی نخواهد بود در حالی این مهم با پیوند دادن حقیقی اقتصاد کشورمان به دانش و علم روز شدنی است، هرچند شعار امسال ترسیم برنامه های کشور برای آینده است.

زارعی پور ادامه داد:بنابراین توجه به تولید دانش بنیان لازمه رشد اقتصادی پایدار است،و با توجه به نامگذاری شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب(تولید،دانش بنیان،اشتغال آفرین) وظیفه همه اقشار مختلف جامعه است که با جدیت تمام وارد میدان شوند و جایگاه ایران اسلامی را بازهم در سطح جهان ارتقاء و کشورمان را از این شرایط اقتصادی نجات بخشند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها