نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. اسفند 1400 - 13:48
سرهنگ پسنده گفت: انقلاب اسلامی مرهون اعتماد به نفس جوانان است و ویژگی های جوان مومن انقلابی در گام دوم انقلاب داشتن تعهد،تخصص و مسئولیت پذیری است چرا که جوان تراز گام دوم انقلاب برای خدمت به مردم آماده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، سرهنگ باقر پسنده، فرمانده سپاه ناحیه گچساران در آیین تجلیل از سربازان نمونه این ناحیه مقاومت ضمن گرامی داشت ولادت حضرت علی اکبرعلیه السلام  و روز جوان گفت:دوران جوانی فرصت طلایی است که باید همه قدر بدانیم و باید به موقع و به اندازه از این استعداد خدادای به جهت عزت و سربلندی میهن اسلامی بهره ببریم، چرا که جوان انقلابی به جوان واقعه عاشورا حضرت علی اکبر(ع) اقتدا می کند.

وی افزود:جوانان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس جانانه از این آب و خاک صیانت کردند و الگوی همه ما باید شهیدان مان باشد.دوران جوانی می تواند تجربه گران سنگی به همراه داشته باشد چرا که حقیقتا تشکیل شخصیت یک انسان در دوران جوانی رقم می خورد.

سرهنگ پسنده تصریح کرد:هرچه  انسان در دوران سربازی سختی و تجربه بیشتری کسب کند،به تبع در زندگی آینده اش هم موفق ترخواهیم بود که باید از این تجربه مهم درجهت پیشبرد اهداف عالیه زندگی بهره برد و این فرصت ها را نیز مغتنم شمرد.

وی ادامه داد:اگر زندگی نامه فرماندهان دفاع مقدس را ورق بزنیم،مشاهده می کنیم که  همه آنها به نوعی دوران مقدس سربازی را سپری کرده اند،و امروز که در شرایط صلح قرار داریم همچنان بایستی این آمادگی در بین سربازان و دیگر آحاد مردم کشورمان وجود داشته باشد.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت:جوانان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند و برای دفاع از کیان اسلام و انقلاب اسلامی جانانه در مقابل دنیای کفر ایستادند و مقاومت کردند و یک وجب از خاک کشورمان را به دشمن هم ندادند و در واقع دوران دفاع مقدس شاهکار رشادت های جوانان ایرانی است.

وی ادامه داد:در جنگ روسیه و اوکراین همه نظاره کردند که با اولین موشکی که به سمت اوکراین شلیک شد خیلی از مردم این کشور روانه فرودگاه ها و ایستگاه های قطار، آنهم برای خروج از کشورشان شدند. اما در ابتدای دوران دفاع مقدس جوانان این سرزمین بدون داشتن کوچکترین امکاناتی در مقابل نظام سلطه قد علم کرده و جانفشانی ها کردند.

سرهنگ پسنده افزود:پیام های غرور آفرین حضرت امام(ره) در آن دوران حساس و سخت باعث شد که جوانان ما سر از پا نشناسند و در صیانت از ارزش های و آرمان های انقلاب پیشقدم باشند،امروز هم جوانان مومن و انقلابی مان در شرایط تحریم،همچنان در عرصه های مختلف به دنبال عزت ،پیشرفت و توسعه همه جانبه این کشور هستند.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران بیان کرد:رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به نقش جوانان در تمدن سازی نوین اسلامی اشاره می کنند و می فرمایند که نسل جوان مومن،دانا و پرانگیزه بایسیتی محور پیشرفت جامعه اسلامی باشد.

 وی در پایان نیز گفت: بنابراین انقلاب اسلامی مرهون اعتماد به نفس جوانان است و ویژگی های جوان مومن انقلابی در گام دوم انقلاب داشتن تعهد،تخصص و مسئولیت پذیری است چرا که جوان تراز گام دوم انقلاب برای خدمت به مردم آماده است.

تجلیل از سربازان نمونه و صرف ناهار فرمانده سپاه ناحیه گچساران با سربازان، پایان بخش این آیین بود.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها