نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. آذر 1400 - 12:53
رئیس منابع طبیعی گچساران از کشف محموله زغال قاچاق از سه دستگاه خودرو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مجید نظری،رئیس منابع طبیعی و آبخیزاری گچساران در گفتگو با صبح زاگرس در این خصوص گفت: این محموله به سمت استان خوزستان در حال انتقال بوده که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری نیروی انتظامی (پاسگاه عبداللهی) اقدام به ایست و بازرسی در محور مواصلاتی کردیم.

وی افزود:نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در ایست و بازرسی نیز به سه دستگاه خودرو (دو دستگاه پژو و یک وانت پراید)مشکوک که در ادامه آنها را نیز متوقف کردند که از این خودروها نیز محموله های زغال بلوط قاچاق، کشف و ضبط شد.

رئیس منابع طبیعی گچساران ادامه داد:در این رابطه نیز رانندگان هر سه دستگاه خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و خودروها نیز به پارکینگ منتقل شدند.

وی در ادامه نیز افزود:وقوع آتش سوزی ها در سال های اخیر، وجود آفت ها و بیماری های درختان، جنگل تراشی برای کشاورزی ، ایجاد برخی پروژه های عمرانی و  زغال گیری از مهمترین عوامل تخریب جنگل های زاگرس به شمار می روند.

نظری اظهارکرد:متاسفانه به دلیل مرغوبیت ، قیمت و ارزش زغال بلوط برخی افراد به بهانه های مختلف از جمله بیکاری، سودجویی و...اقدام به قطع درختان بلوط و یا زغال گیری می کنند که این موضوع به عنوان یک معضل بزرگ نیز نام برده می شود.

نظری تصریح کرد:بنابراین باید توجه داشت که حفاظت و صیانت از منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی بوده که انتظار می‌رود در این زمینه مردم همکاری و مشارکت لازم را داشته و با مشاهده چنین مواردی مراتب را به سرعت اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانیم از تخریب منابع طبیعی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها