نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. مهر 1400 - 16:54
کهگیلویه و بویراحمدی ها چشم انتظار رونق تولید کارخانه قند یاسوج در تکمیل کار ناتمام رئیس جمهور هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،کارخانه قند یاسوج در سال ۱۳۴۶ فعالیتش را آغاز کرد، کارخانه ای که موجب شد تا کشاورزان سال به سال زمین‌های بیشتری را به کشت چغندر قند اختصاص دهند؛ اما این خوشی دوام زیادی نداشت و به علت کم کاری، توقف تولید، زیانده بودن و بی توجهی به مطالبات چغندرکاران و کارگران، کارخانه تعطیل شد.

 

کارخانه قند با تمام تجهیزات و امکانات و ۴۳ هکتار زمین که متعلق به کارخانه بود به بخش خصوصی واگذار شد.

در سال ۹۳ بانک تجارت ۸ میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردش به کارخانه پرداخت کرد؛ اما سوء مدیریت و عدم رسیدگی به معضلات و مشکلات کارگران ۹ میلیارد ضرر روی دست کارخانه گذاشت و سبب تعطیلی و بیکار شدن ۳۰۰ نفر از کارمندان و کارگران و پلمپ سرنوشت این نماد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد شد.

 رئیس سابق قوه قضاییه به استان کهگیلویه و بویراحمد و خلع ید مالک قبلی کارخانه قند یاسوج ، حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه چرخ‌های تولید این کارخانه به ناحق از حرکت ایستاده است، ابراز داشت: کارخانه قند با این همه امکانات مجاز به تعطیل شدن نیست و ظرف مدت کوتاهی به چرخه تولید بر می گردد.

 

آیت‌الله رئیسی در سفر استانی خود به یاسوج دستور مستقیم راه اندازی این کارخانه را داد تا همچنان مردم استان چشم انتظار رونق تولید در نماد صنعت کهگیلویه و بویراحمد باشند.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها